دوستی ها - دانلود فیلم و سریال

رضا صادقی حال کودکان کار را خوب کرد

بیش از ۱۲۰۰ کودک کار و خیابان روز دوشنبه چهاردهم اسفند ماه با حضور در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران مهمان تازه‌ترین کنسرت رضا صادقی در یک اجرای ویژه بودند.

این کنسرت همزمان با روز احسان و نیکوکاری در قالب کنسرت حرفه‌ای ویژه کودکان کار و خیابان که تاکنون تجربه نشده بود، با هدف فرهنگ‌سازی و توجه اقشار و گروه‌های مختلف برای حضور در مسؤولیت‌های اجتماعی و مقابله با پدیده کودکان کار پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

در این کنسرت رایگان که به بهانه فرا رسیدن سال نو و ایام ماه مبارک رمضان با همراهی مجموعه فرهنگی هنری «لیما»، برج میلاد تهران و سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران برگزار شد، گروه اجرایی تلاش کرد تا با نگاهی محترمانه و حرفه‌ای این کنسرت موسیقی به خوانندگی رضا صادقی را برای کودکان کار و خیابان اجرا کند.

داریوش فرضیایی و آصف آریا از جمله هنرمندانی بودند که در این کنسرت به عنوان مهمان ویژه حضور داشتند.

دانلود فیلم

ادامه مطلب رضا صادقی حال کودکان کار را خوب کرد

فهرست غمبار فیلم هایی که باید اسکار می‌بردند ولی برنده نشدند

اسکار به عنوان مشهورترین جشن سینمایی دنیا فاصله‌ چندانی تا صدمین دوره خود ندارد. چه اسکار را دوست داشته باشیم چه نه، نامزدها و برندگان اسکار همیشه در مرکز توجه علاقه‌مندان سینما در سراسر جهان قرار داشته‌اند. از سوی دیگر، رقابت‌های اسکار هر سال با حواشی و بحث‌های بسیاری همراه بوده‌اند. آکادمی اسکار بارها بخاطر انتخاب‌ها و بی‌‌سلیقگی‌های خود مورد انتقاد علاقه‌مندان سینما قرار گرفته است. چه بسیار فیلم‌ها و فیلمسازان و بازیگرانی که علی‌رغم شایستگی‌های‌شان، توسط آکادمی اسکار با کج سلیقگی نادیده گرفته شده‌اند. به عنوان یک نمونه بارز، شاید هیچ‌کس باور نکند که آلفرد هیچکاک هیچ‌گاه برنده جایزه اسکار کارگردانی نشد. همچنین فیلم‌های متوسط زیادی در این سال‌ها برنده اسکار شده‌اند که در حافظه بسیاری از سینمادوستان ردی ازشان باقی نمانده است و این خود نشان می‌دهد که برنده شدن در اسکار لزوما رمز ماندگاری هیچ فیلمی نیست. با اینحال اگرچه از نگاه بسیاری از سینه‌فیل‌ها و سینمادوستان، جوایز اسکار (و به‌طور کلی جوایز اکثر فستیوال‌ها و جشن‌های سینمایی دیگر)، معیار نهایی و اصلی ارزش‌گذاری فیلم‌ها نیستند، اما نمی‌توان اهمیت و جذابیت آن را انکار کرد. همانطور که هیچ علاقه‌مند سینمایی نیست‌ که از دیدن مجسمه اسکار در دستان فیلمساز یا بازیگر محبوب خود، خشنود نشود.

تصمیم گرفته‌ایم که به همه فیلم‌های برنده اسکار از بدترین تا بهترین، نگاهی بیاندازیم. همچنین به این پرسش پاسخ می‌دهیم که در هر سال چه فیلم دیگری می‌توانست برنده اسکار باشد.

همه چیز درباره اسکار ۲۰۲۴

۹۵. فیلم تصادف | Crash | 2005

فیلمی که باید برنده می‌شد: مونیخ | Munich

داستان تصادف در جهانی رخ می‌دهد که در هر لحظه هر روز آن بحث‌های نژادی در خط مقدم قرار دارند. جایی که توهین‌ها و تحقیرهای نژادی مانند گلوله‌های یک تفنگ در مرکز صحبت‌ها و کلمه‌های هر آدمی، آماده شلیک هستند. شخصیت‌های فیلم همگی کاریکاتورهایی نامناسب و نمادی از آشفتگی دنیای معاصرند. تصویر پل هگیس از دنیایی که در آن افکار و کلمه‌های هر آدمی از طریق نوعی تراشه مترجم نژادپرستانه فیلتر می‌شوند و به گفت‌وگوهای روزمره راه پیدا می‌کنند، ناخوشایند و زننده است. زیرا فیلم هر شخصیتی را به عنوان یک متعصب نژادپرست واقعی و یا بالقوه به تصویر می‌کشد. همچنین دنیایی که فیلم ترسیم می‌کند غیرواقعی است، بخاطر اینکه انگیزه آمریکایی‌ها برای اینکه حداقل تظاهر کنند نژادپرست نیستند – به دلیل ترس از طرد شدن توسط همنوعان خود –  را نادیده می‌گیرد.

تماشا و دانلود فیلم تصادف

۹۴. فیلم سیمارون | Cimarron | 1931

فیلمی که باید برنده می‌شد: صفحه نخست | The Front Page

سیمارون، در ادامه فیلم‌های عظیم دوران هالیوود پیشا-کد، شبیه به تمرینی در تولید فیلمی با بودجه کلان است. البته نه به این معنا که حاصل آن واقعا چیزی خلاقانه باشد. وسلی راگلز، فیلمنامه‌ای که ماجراهای آن بازه‌ای چهل ساله را پوشش می‌دهد را به دست می‌گیرد تا یک فیلم عظیم چشم‌‌نواز و خیره‌کننده تولید کند. داستان فیلم با بازسازی دوره‌ای از تاریخ اوکلاهاما در سال ۱۸۸۹ شروع می‌شود (زمانی که دولت ایالات متحده، درهای سرزمین اوکلاهاما را به روی مهاجرانی که حاضر بودند به دشت‌های مرکزی کشور بروند و یک قطعه زمین را به رایگان دریافت کنند، باز کرد). سکانسی که در آن از ۴۷ دوربین برای پوشش دادن حدود ۴۰ هکتار زمین استفاده شده است. یانسی (ریچارد دیکس) و خانواده‌اش تلاش می‌کنند تا اوسیج کانتی اوکلاهاما را به مکانی مناسب برای زندگی تبدیل کنند. بیش‌تر صحنه‌های فیلم با سبک‌ بازیگری تئاتری اغراق شده و دیالوگ‌های پراطناب، تعریف می‌شوند. سیمارون بخاطر اینکه یکی از وسترن‌های اولیه دوران ظهور صدا بود، برای مخاطبان آن زمان یک تجربه صوتی و بصری جدید به حساب می‌آمد. البته امروزه، مخصوصا بخاطر شخصیت‌پردازی‌های نژادپرستانه‌اش، کمی بیش‌تر از  آزار دادن چشم و گوش عمل می‌کند.

فیلم سیمارون

۹۳. فیلم خارج از آفریقا | Out of Africa | 1985

فیلمی که باید برنده می‌شد: رنگ ارغوانی | The Color Purple

خارج از آفریقا تلاش می‌کند جلوه‌های بصری گسترده لورنس عربستان Lawrence of Arabia را با داستانی به سبک بربادرفته Gone with the Wind ترکیب می‌کند. اما سیدنی پولاک نه دیوید لین است و نه دیوید او. سلزنیک. این فیلم بادکرده و خود بزرگ بین، نویسنده دانمارکی، ایزاک دینسن را در زمان کشت قهوه در کنیا به تصویر می‌کشد. مریل استریپ یکی از شلوغ‌ترین اجراهای خود را در این فیلم به نمایش می‌گذارد. صحنه‌ای که دینسن با تازیانه یک شیر گرسنه را دور می‌کند، مریل استریپ را می‌بینید که به اندازه حیوان اوراکت و اغراق‌آمیز عمل می‌کند. در حالی‌که، رابرت ردفورد اجرایی خنثی دارد و کلاوس ماریا برانداور مانند یک گربه سیفلیسی چشری (چشر: یکی از شهرهای انگلستان) پوزخند می‌زند. پولاک هر زمان که از لحاظ بصری ایده تازه‌ای ندارد به دریایی از چهره‌های قهوه‌ای تیره آفریقایی برش می‌زند که با سردرگمی به صفحه نمایش خیره شده‌اند. یک پانج لاین از نظر نژادی مشکوک که بیش از حد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دانلود و تماشای فیلم خارج از آفریقا

۹۲. فیلم ذهن زیبا | A Beautiful Mind | 2001

فیلمی که باید برنده می‌شد: گاسفورد پارک | Gosford Park

در ذهن زیبا، جان نش جوان (راسل کرو) پشت میزش می‌نشیند، در حالی‌که جلوه‌های ویژه نمای بیرون خوابگاه پرینستون را به آرامی تغییر می‌دهند تا به این طریق گذر زمان و جابجایی فصل‌ها را برجسته کنند: برگ‌ها می‌ریزند، برف جمع می‌شود و آب می‌شود و پرندگان جیر جیر می‌کنند. در سرتاسر فیلم از چنین ترفندهای آماتوری و فاقد ظرافتی استفاده می‌شود. ترفندهایی که نه برای نزدیک کردن ما به واقعیت زندگی ریاضیدان، بلکه برای مشارکت دادن ما در یک سیرک نمایشی عمل می‌کنند. در بازنگری ذهن زیبا احتمالا غیرممکن است که باور کنیم نیمه اول آن قصد دارد دنیا را از دریچه هذیان‌ها و اوهام‌های یک ریاضی‌دان برجسته به تصویر بکشد، به این دلیل که اساسا درک فیلم از مفهوم زندان ذهن، خامدستانه است. فیلم در طراحی دنیای خود از کلیشه‌هایی بهره می‌برد که شاید آرزو کنیم که کاش راجر ایبرت در کتاب واژه‌نامه کلیشه‌های سینمایی خود از آن‌ها استفاده کرده بود (Ebert’s Bigger Little Movie Glossary).

تماشای فیلم ذهن زیبا در فیلیمو

۹۱.فیلم شجاع‌دل | Braveheart | 1995

فیلمی که باید برنده می‌شد: بیب | Babe

شجاع‌دل، یک زیبایی‌شناسی پرزرق و برق و سخنرانی‌های نقل‌ کردنی را جایگزین بازبینی واقعی افسانه تاریخی می‌کند. در حالی‌که عاشقانه‌ آشفته فیلم، در زیر سنگینی مدت زمان نامناسبش و حس تراژدی بیش از حد برنامه‌ریزی شده‌‌ آن، گیر افتاده است. سده‌های تاریکی (دوران اول قرون وسطی) هیچ‌وقت به این شکل سطحی و تزئینی،آنگونه که از دورن لنز پانورامیک مل گیبسون ظاهر می‌شوند، به تصویر کشیده نشده‌اندهمچنین هیچ قاب مجزایی در کارنامه کارگردان با تصویر ژست مسیح‌گونه ویلیام والاس پیش از پایان تراژیکش، برابری نمی‌کند. ویلیام والاس یک جنگجوی قرن سیزدهمی است که رهبری اسکاتلندی‌ها را در اولین جنگ استقلال‌طلبی آن‌ها علیه پادشاه ادوارد یکم انگلستان به عهده دارد. بنظر می‌رسد در آخرین لحظه شکوه مازوخیستی‌ای که فیلم ارائه می‌دهد، گیبسون و والاس یکی می‌شوند. مردی آتشین و پرشور و اشتیاق که آماده است برای خوشنودی از خود نابود شود.

تماشای فیلم شجاع دل در فیلیمو

۹۰. فیلم نوای برادوی | The Broadway Melody | 1930

فیلمی که باید برنده می‌شد: در آریزونای قدیم | In Old Arizona

از نظر فلسفی، طلوع: آواز دو انسان فریدریش ویلهلم مورنائو اولین فیلمی بود که جایزه‌ای که اکنون با عنوان دسته‌بندی بهترین فیلم مرتبط می‌دانیم را برنده شد. سال ۱۹۳۰ تنها سال تقویمی است که در آن دو مراسم اسکار (دوره دوم و سوم) برگزار شد. در دومین دوره،‌ به لطف برنده شدن نوای برادوی، می‌توانیم یک مطالعه موردی درباره این موضوع داشته باشیم که چگونه نوآوری‌های فنی گاهی به بیان هنری ناخوشایند و بد منجر می‌شوند. همان آپاراتوس از مد افتاده‌ای که استنلی دانن و جین کلی آواز در باران، دهه‌ها بعد آن را مسخره می‌کنند. به گونه‌ای که هر پلان فیلم خود را به عنوان نتیجه مصالحه‌ای برای هماهنگ سازی تصویر با صدا اعلام می‌کند. به لطف ظهور صدا به زودی سیل فیلم‌های موزیکال شکوفا می‌شود: امشب عاشقم باش (Love Me Tonight) و هله‌لویا، من یک ولگردم Hallelujah, I’m a Bum و جویندگان طلا در سال ۱۹۳۳ (Gold Diggers of 1933). همه‌ این فیلم‌های ذکر شده برخلاف ملودرام سطحی و خشک و بی‌روح نوای برادوی، به شکل سرگیجه‌آوری خلاقانه و بدون هیچ تلاش خاصی سرگرم‌کننده هستند.

فیلم نوای برادوی

۸۹. فیلم دور دنیا در هشتاد روز | Around the World in 80 Days | 1956

فیلمی که باید برنده می‌شد:‌ ترغیب دوستانه | Friendly Persuasion

اسکار دور دنیا در هشتاد روز، حتی با معیارهای گاه رقت‌انگیز این مراسم، یک مورد استثنایی محسوب می‌شود. حماسه مایکل اندرسون که اقتباسی از رمان معروف ژول ورن است، از هر جهت در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرد. فیلمی که در قالب یک داستان واپس‌گرایانه پیشا عصر فضا به شکرگذاری روزهای گذشته می‌پردازد. دور دنیا در هشتاد روز در تمام مدت زمان خود، از رفتار تکبرآمیز دیوید در نقش فیلئاس فاگ گرفته تا شکلک‌درآوردن‌ها و دلقک بازی‌های ناخوشایند کانتینفلاس در نقش خدمتکار فاگ، از نجات شاهزاده خانم بومی آمریکایی شرلی مک‌لین تا یک تیراندازی در غرب وحشی دوره ویلیام اس هارت میان محلی‌های سفیدپوست و بومیان آمریکایی، کل تاریخ از آن‌خودسازی فرهنگی جهان را در قالب یک پارک تفریحی پایان‌ناپذیر خلاصه می‌کند. هرچند اگر فیلم حداقل قابل تماشا بود می‌توانست به عنوان یک یادآوری مناسب از تغییر دیدگاه‌ها و برخوردها، ارزش‌هایی در زمان معاصر داشته باشد. اما فیلم در نهایت شبیه سه ساعت اسلاید از تعطیلات است که در اتاق زیرشیروانی پدربزرگتان پیدا کرده‌اید.

فیلم دور دنیا در هشتاد روز

۸۸. فیلم شکسپیر عاشق | Shakespeare in Love | 1998

  • فیلمی که باید برنده می‌شد: خط باریک سرخ (The Thin Red Line)

شکسپیر عاشق جان مدن طراحی لباس و صحنه زیبایی دارد. ویلیام شکسپیر، بزرگ‌ترین صدایی که تئاتر تاکنون دیده و مولف بی‌نظیری که تقریبا الهام‌بخش همه آثار روایی در دوران مدرن بوده، در اینجا توسط جوزف فانیز به عنوان آدمی خودخواه به تصویر کشیده شده است. یک آدم رذل حق‌بجانب که پس از به پایان رساندن نخستین پرده از یک نمایشنامه می‌تواند به خوب بودن خودش اعتراف کند. همانطور که شکسپیر عاشق نشان می‌دهد، نگارش رومئو و ژولیت تقریبا به صورت اتفاقی و تحت تاثیر امیال نادرست ویلیام، شکل گرفته است. روایت آشفته و پر از زوائد فیلم عمدتا روی رابطه عاشقانه شکسپیر و ویولا دو لیسپس (گوئینت پالترو) و فرایند نگارش رومئو و ژولیت تمرکز دارد. همانطور که روایت فیلم پیش می‌رود وظیفه ناخوشایند باور کردن اینکه شکسپیر یک نابغه با بینش و تخیلی فوق‌العاده بوده است- علی رغم سماجت مشتاقانه فیلم مبنی بر اینکه او فقط یک بزدل حسود گرفتار شانس و اقبال بوده – به تمرینی سخت و طاقت‌فرسا برای قوه تخیل مخاطب تبدیل می‌شود.

 فیلم شکسپیر عاشق

۸۷. فیلم آرتیست | The Artist | 2011

فیلمی که باید برنده می‌شد: درخت زندگی | The Tree of Life

ایده ساخت فیلمی درباره سینمای آمریکای بین سال‌های ۱۹۲۷ تا ۱۹۳۳ به اندازه ساختن فیلمی درباره کل تاریخ سینما، ترسناک بنظر می‌رسد. به عبارت دیگر، مانند تصور کردن تفاوت عظمت یک کهکشان و بزرگی دنیا است. آرتیست میشل آزاناویسوس با نادیده گرفتن همه‌ چیزهای جذاب و به یاد ماندنی آن دوران، به سادگی این معضل حل‌نشدنی را دور می‌زند. در نتیجه، فیلم بجای آن بر مجموعه‌ای سرهم بندی شده از اطلاعات عمومی تمرکز می‌کند، به طوری که تمام حقایق ناخوشایند را از بین می‌برد. فیلمی که حتی به عنوان یک اثر خیالی درباره‌ آن دوران کیفیت و شرایط لازم را ندارد. این فیلم به عنوان یک معجون احمقانه، نسبت به فیلم هفته‌ای که با مرلین گذراندم (My Week with Marilyn)، حداقل یک برجستگی متمایز دارد و آن هم صلاحیت آزانویسوس به عنوان یک کارگردان است، زیرا صحنه‌های مربوط به فیلم‌های قدیمی در آن واقعا شبیه به فیلم‌های قدیمی است.

دانلود و تماشای فیلم آرتیست

۸۶. فیلم رانندگی برای خانم دیزی | Driving Miss Daisy | 1989

فیلمی که باید برنده می‌شد: متولد چهارم جولای | Born on the Fourth of July

در یک لحظه فریبنده از فیلم، دیزی ورتان (جیسکا تندی)، زن یهودی نود ساله و معلم سابق مدرسه، نزدِ راننده سیاهپوست خود هوک کلبرن (مورگان فریمن) ادعا می‌کند که او دوست بسیار صمیمی و نزدیکش است. اما تا این لحظه خانم دیزی همه جوره بد اخلاق بوده است. به‌‌ گونه‌ای که هوک را به دزدیدن یک قوطی کنسرو ماهی سالمون ۳۳ سنتی متهم می‌کند و یا به شکل بی‌رحمانه‌ای او را از دیدن صحبت‌های مارتین لوتر کینگ در هنگام شام منع می‌کند. اینکه خانم دیزی گویی به از دست دادن سلامت عقلی‌اش نیازد تا سرانجام چیزی از صمیم قلب به خدمتکار ده‌ها ساله خود بگوید، به نوعی یک آیرونی است که البته کاملا در فیلم گم می‌شود. این به این دلیل است که آلفرد یوری نویسنده هرگز توضیح نمی‌دهد که چرا هوک سخنان دیزی را به عنوان حقیقت می‌پذیرد. زیرا هوک در بهترین حالت برای وضعیت ذهنی و روحی رو به وخامت خانم دیزی متاسف است و در بدترین حالت، سندروم استکلهم او را در مدار کسی نگه‌ می‌دارد که فقط در زمان از دست دادن هوشیاری‌اش قدر او را دانسته است. در هر صورت، هوک بخاطر تعهد و مسئولیتش در رابطه با او گیر کرده است، مانند برده‌ای آزاد شده که در مزرعه می‌ماند تا به اربابش کمک کند. فیلم هرگز متوجه نمی‌شود که سازگاری بین نژادی‌ای که مطرح می‌کند در واقع نوعی تبیعت نژادی است، چراکه فیلم بیش از حد مشغول ستایش از خود است. رانندگی برای خانم دیزی معادلی سینمایی از دوستی است که جز چاپلوسی هیچ کاری انجام نمی‌دهد.

فیلم رانندگی برای خانم دیزی

۸۵. فیلم گاندی | Gandhi | 1982

فیلمی که باید برنده می‌شد: ئی.تی. موجود فرازمینی | T. the Extra-Terrestrial

هیچ صحنه‌ای در گاندی به اندازه شوخی دنیس میلر درباره اینکه ماهاتما با هر روز حبس کردن خود در یک کمد و ناسزا گفتن به مدت یک ساعت به آرامش درونی می‌رسد، جذاب نیست. ستایش و تکریم کاملا بی‌مخاطره ریچارد اتنبرا از رهبر بزرگ سیاسی و معنوی هندیان جایی برای تضاد ندارد. در اینجا، گاندی (بن کینگزلی)، برای اولین‌بار در هنگام ترور و سپس تشیع جنازه‌ دیده می‌شود. پس از آن اگرچه فیلم به روزهای قبل‌تر او بازمی‌گردد، اما این پروسه را به عنوان فرایندی طولانی از مومیایی کردن او ادامه می‌دهد (اینکه تصویری بی‌عیب و نقش از او شاهد باشیم). گاندی برای بیش‌تر از دو دهه یک پروژه رویایی برای فیلمساز به حساب می‌آمد، بنابراین جای تعجب نیست که شکل یک جزوه مقدس به خود گرفته است. ستایش بی‌ریا و از ته قلب آتنبرا از فلسفه مقاومت از طریق صلح گاندی غیرقابل انکار است. با اینحال، این ایده از طریق یک روایت حماسی مجلل کلیشه‌ای و قرار دادی بیان شده  که آن را به یک داستان شکست‌خورده متورم تبدیل کرده است. فیلمی که گاندی را به عنوان مرکز عجیب و غریب گروه بزرگی از ستاره‌های مهمان و یانکی‌های هالیوودی (مارتین شین، کندیس برگن) و بریتانیایی‌های کارکشته (ادوارد فاکس، جان گیلگد، تروور هاوارد) می‌بیند.

تماشای فیلم گاندی در فیلیمو

۸۴. فیلم شیکاگو | Chicago | 2002

فیلمی که باید برنده می‌شد:‌ پیانسیت | The Pianist

چندین دهه است که مدام در زمان‌های مختلف گفته می‌شود موزیکال‌های سینمایی در میانه یک بازگشت قرار دارند، در حالی‌که شیکاگو تنها فیلم موزیکال از زمان جنگ ویتنام محسوب می‌شود که  اسکار بهترین فیلم را کسب کرده است. هرچند این مطمئنا بخاطر بهترین بودن آن در این دسته نیست، زیرا پیروزی آن را باید احتمالا بخاطر تلاش برای احیای ژانر موزیکال – هرچند به شکلی ناموفق – و همچنین تحت تاثیر اشتیاق باقی مانده از مولن روژ! (Moulin Rouge!( که سال قبل عرضه شده بود، در نظر گرفت. البته از تاثیر هاروی واینستین نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. بزرگ‌ترین جرم شیکاگو، زننده و ناخوشایند بودن آن نیست. در واقع، مشکل دقیقا برعکس آن است. بازگردان سینمایی تئاتر موزیکال کندر-اِب (جان کندر و فرد اِب) به استعدادی جسور، گستاخ و صریح نیاز داشت که می‌توانست طنز کنایه‌آمیز و جسورانه محیط مجرمان/آدم‌های مشهور کتاب را به تصویر بکشد؛ به یک باب فاسی نه یک هارولد پرینس. بیش‌تر قطعه‌های موزیکال فیلم راب مارشال، صحنه و محیط را به نفع ایجاد جلوه‌های نوری زننده و درخشان در میان یک فضای تاریک، نادیده می‌گیرد. یک استراتژی جذاب که پوچی خودخواسته فیلم را آشکار می‌کند.

فیلم شیکاگو

۸۳. فیلم سواران | Cavalcade | 1933

فیلمی که باید برنده می‌شد: فراری از گروه مجرمان | I Am a Fugitive from a Chain Gang

فرانک لوید در طول ۴۰ سال دوران کاری خود تقریبا ۸۵ فیلم سینمایی را کارگردانی کرد. در این میان سواران شصت و هشتمین فیلم او محسوب می‌شود که البته تقریبا بی‌معنی و عجیب بنظر می‌رسد. زیرا احتمالا فقط پروژهشگران فیلم صامت و منتقدان متعهد می‌توانند از آثار قبلی او فیلمی را نام ببرند. سواران همانند دیگر تولیدات استودیویی گران‌قیمت اواخر دهه ۲۰ و اوایل دهه ۳۰، مشکلات قابل توجهی در ریتم دارد که با داستانی که بیش از سه دهه از وقایع‌نگاری مسائل و مشکلات زندگی یک خانواده لندنی را را در میان سایر رویدادها از جمله جنگ جهانی اول در بر می‌گیرد، تشدید می‌شوند. فیلمنامه بر مبنای متنی از نمایشنامه‌نویس معتبر انگلیسی نوئل کوارد نوشته شده است. اما لوید نمی‌تواند فیلمنامه را چیزی غیر از مجموعه‌ای اغراق شده از مبادلات بیش‌ از حد دراماتیک در نظر بگیرد. به همین دلیل مضامین بسیار مهم و آشکار آن به طرز غیرقابل انکاری آبکی شده‌اند.

فیلم سواران

۸۲.فیلم ارابه‌های آتش | Chariots of Fire | 1981

فیلمی که باید برنده می‌شد: آتلانتیک سیتی | Atlantic City

ارابه‌های آتس هیو هادسن در حقیقت یک گواهی عاشقانه بر استقامت و پایمردی پروتستانیسم است. ما اجازه نداریم ببینیم که میزاث یهودی هارولد آبراهامز (بن کراس) خوب یا بد چه معنایی برای او دارد. در صورتی ‌که اریک لیدل (ایان چارلسون) خودش یک مبلغ مذهبی در انتظار بازگشت به چین است و در حال بیان حکمت در کلیسا و اطراف آن دیده می‌شود. چیزی ترسناک و عجیب درباره روشی که لیندل مذهب را به برتری فیزیکی و قدرت واقعی پیوند می‌دهد وجود دارد، اما لحن فیلم خوشبینانه و سرزنده باقی می‌ماند. هادسن، با همکاری فیلمبردار بزرگ دیوید واتکین، یک خانه شیشه‌ای مجلل ساخته است (فیلمی با تصاویر جذاب و پرزرق و برق) که از طریق آن این درام ناراحت‌کننده و کاملا عینی  – که نیت خوب آن را نمی‌توان انکار کرد – را به تصویر می‌کشد. با این حال هرچه فیلم پیش می‌رود نادیده گرفتن لحن فیلمنامه دشوارتر می‌شود و کارگردانی هادسن نیز زیر فشار آن سقوط می‌کند. فیلم با امتناع تقریبی لیدل از ملاقات با شاهزاده ولز، پادشاه ادوارد هشتم که طرفداری‌اش از هیتلر شهرت داشته، کمی ظاهر ضد فاشیستی بخود می‌گیرد. اما با این وجود، فیلم در تمام مدت زمانش وفاداری بی چون و چرای خود را به برخی از شخصیت‌های به ظاهر کامل و بسیار مهم، خواه در خدمت خدا باشد یا سلطنت، موعظه می‌کند.

فیلم ارابه‌های آتش

۸۱. فیلم مرد بارانی | Rain Man | 1988

فیلمی که باید برنده می‌شد: روابط خطرناک | Dangerous Liaisons

ادیسه مرد بارانی – که توسط چارلی بابیت (تام کروز) و برادر اوتیستیکش ریموند (داستین هافمن) به تصویر کشیده می‌شود – زیر فشار مفهوم عمیق و پیچیده تاریخ و فرهنگ آمریکایی‌ها که موضوع مورد علاقه جاناتان دمی است، قرار دارد. عنوان‌بندی مرد بارانی شبیه سکانس افتتاحیه چیزی وحشی است. مرد بارانی با یک پس‌زمینه غبارگرفته و آلوده از دود از لس‌آنجلس شروع می‌شود که لوینسن آن را با یک ماشین اسپورت قرمزرنگ براق دو نیم می‌کند. این مشابه تصویری است که دمی در عنوان‌بندی چیزی وحشی از نیویورک نشان می‌دهد. اما سکانس ابتدایی فیلم لوینسون جذابیت فرینده و خطرناک افتتاحیه فیلم دمی را ندارد و در عوض به اظهار نظری آشکار درباره مادی گرایی و یک شوخی تصویری نه چندان موفق رضایت می‌دهد؛ جایی که پسر زیبای آمریکایی خود (کروز) را به عنوان بازتابی از شی تزیین شده روی کاپوت ماشین لوکس معرفی می‌کند. یکدست بودن بهترین توصیفی است که می‌توان درباره بازی برنده اسکار داستین هافمن بکار برد. در حالی که کروز دقیقا در نقطه مقابل است. یک جاک (کسی که به ورزش و سلامت بدنی در درجه اول اهمیت می‌دهد و تمایل زیادی به فرهنگ فکری ندارد) دبیرستانی شبیه به دنی زوکو (شخصیت جان تراولتا در فیلم گریس Grease) که گویی به اشتباه در دایی وانیا (نمایشنامه‌ای از چخوف) بازی می‌کند.

دانلود و تماشای فیلم مرد بارانی

۸۰. فیلم کریمر علیه کریمر | Kramer vs. Kramer | 1979

فیلمی که باید برنده می‌شد: اینطور چیزها | All That Jazz

خیلی‌ها وقتی فهمیدند که داستین هافمن در سر صحنه فیلمبرداری کریمر علیه کریمر به همبازی‌اش مریل استریپ افسانه‌ای سیلی زده شوکه شدند. شهرت هافمن به عنوان بازیگری که برای رسیدن به نوعی حقیقت احساسی به شدت به بازی‌های روانی و ذهنی مضحک تکیه می‌کند تا زمانی که لارنس الیویه، همبازی‌اش در دونده ماراتن Marathon Man، عالی‌ترین کنایه را به او انداخت ادامه داشت:«پسر عزیزم، چرا فقط بازیگری را امتحان نمی‌کنی»؟ البته بی‌احترامی بنیادین هافمن نسبت به زنان که در ذهن او به عنوان نوعی کمک و مساعدت تجسم یافته بود، در خود فیلم نیز دیده می‌شود. در ابتدای فیلم، جوآنا (استریپ) شوهر و پسرش را ترک می‌کند تا خودش را پیدا کند و فیلم تمام تلاش خود را می‌کند تا نشان بدهد در واقع این تد (هافمن) است که در راستای چیزهایی که از خودش کشف کرده پیش می‌رود. همانطور که او در ابتدا به شکلی ناشیانه و سپس با تمام وجودش نقش خود به عنوان یک والد مجرد را می‌پذیرد. هنگامی که جوآنا بازمی‌گردد، کارکرد دراماتیک او صرفا به عنوان آنتاگونیستی برای تد تازه روشنفکر شده تجسم می‌یابد. نقش آموزشی فیلم پس از گذشت سال‌ها دیگر کهنه و قدیمی محسوب می‌شود. در نتیجه تنها چیزی که از آن واقعا باقی مانده، یک ملودرام دادگاهی اشک‌انگیز است.

دانلود و تماشای فیلم کریمر علیه کریمر

دانلود فیلم

ادامه مطلب فهرست غمبار فیلم هایی که باید اسکار می‌بردند ولی برنده نشدند

شرط عحیب ازدواج دختر کشاورز

شرط عجیب ازدواج دختر کشاورز: مرد جوانی در آرزوی ازدواج با دختر کشاورزی بود. کشاورز به او گفت: «برو در آن قطعه زمین بایست. من سه گاو نر را آزاد می‌کنم. اگر توانستی دم یکی از این گاوها را بگیری من دخترم را به تو خواهم داد.»

شرط عجیب ازدواج دختر کشاورز

مرد قبول کرد. اولین در طویله که بزرگترین در هم بود باز شد. باور کردنی نبود، بزرگترین و خشمگین‌ترین گاوی که در تمام عمرش دیده بود بیرون آمد. گاو با سم به زمین می‌کوبید و به طرف مرد جوان حمله برد.

جوان خود را کنار کشید و گاو از مرتع گذشت. دومین در طویله که کوچکتر بود باز شد. گاو کوچکتر از قبلی بود اما با سرعت حرکت می‌کرد. جوان پیش خودش گفت: «منطق می‌گوید این را هم ول کنم چون گاو بعدی کوچکتر است و این ارزش جنگیدن ندارد.»

سومین در طویله هم باز شد و همانطور که فکر می‌کرد ضعیف‌ترین و کوچک‌ترین گاوی بود که در تمام عمرش دیده بود بیرون پرید. پس لبخندی زد و در موقع مناسب روی گاو پرید و دستش را دراز کرد تا دم گاو را بگیرد اما گاو دم نداشت!

زندگی پر از ارزش‌های دست یافتنی است اما اگر به آن‌ها اجازه رد شدن بدهیم ممکن است که دیگر هیچ وقت نصیبمان نشود. برای همین سعی کن که همیشه اولین شانس را دریابی.

شرط عجیب ازدواج دختر کشاورز

شما می توانید داستان ها، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.



دانلود فیلم

ادامه مطلب شرط عحیب ازدواج دختر کشاورز

واکنش ضرغامی به حکم شروین حاجی‌پور

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سخنرانی گردهمایی سالانه باستان‌شناسی ایران که دوشنبه ۱۴ اسفندماه برگزار شد، با اشاره تلویحی به حکم شروین حاجی‌پور، خواننده اظهار کرد: باستان‌شناسان باید با مردم حرف بزنند. ما در این حوزه کم‌کاری داریم، مردم نمی‌دانند باستان‌شناسی چیست. زوری هم نیست، مردم باید آرام آرام یاد بگیرند و آموزش ببینند، چون بیشتر مشکلات ما فرهنگی است. بعد هم که یک کتاب خوب مثل کتاب آقای مطهری وجود دارد به جای آنکه به صورت طبیعی شرایطی را فراهم کنیم تا آن را مطالعه کنند، به صورت مجازات و تنبیه مطرح می‌کنیم و می‌گوییم فلان خواننده خطا کرده، باید تنبیه شود و مجازات آن این است که کتاب «حقوق زن در اسلام» را بخواند و خلاصه کند و تحویل دهد. خوب است شهید مطهری امروز در بین ما نیست، که ما الان راحت این حرف‌ها را می‌زنیم، این نگاه درست نیست.

او همچنین از برگزاری مستمر بیست‌ویک دوره این گردهمایی قدردانی کرد و گفت: برای این جلسه، مطالعه کردم و مطالبی هم آماده کرده بودم و امروز بعد از نماز همه را مرور کردم و اعتراف می‌کنم بیانات آقای ملاصالحی غنی و تجربه عالمانه ایشان، مفید و قابل استفاده بود که یک لحظه پلک نمی‌زدم تا چیزی را از دست ندهم و فکر می‌کنم فرمایشات ایشان مرجع و منبع ارزشمندی است که روی آن باید کار کنیم.
 
او در بخش دیگری از سخنانش، اظهار کرد: قرار بود بعد از انقلاب ما به سمت «ما قال» حرکت کنیم، ولی بیشتر به سمت «من قال» حرکت کردیم. (یکی از معروف‌ترین بیانات امام علی (ع) با این مضمون که به گفته بنگر نه به گوینده آن)

ضرغامی ادامه داد: آیت‌الله مصباح، تعبیری از فرعون داشتند. قبل از فرعون دوره موسی، فرعون‌های دیگر هم بودند، که ظلم و اجحاف می‌کردند و زندگی اشرافی داشتند. در قرآن هم اشاره شده است که به آن فرعون‌ها گیر نمی‌دهد، اما به فرعون دوره موسی گیر می‌دهد. فرعونی که به تعبیر آقای مصباح با دین مردم کار داشت، درحالیکه بقیه ادعای خدایی نداشتند، ولی فرعون دوره موسی ادعای خدایی داشت. وقتی هم معجزه کردند، همه به سجده افتادند، همین فرعون به مردم گفت «به موسی ایمان آوردید، پیش از آنکه من اجازه دهم.» از دیدگاه فرعون، ایمان هم دستوری است، اما ایمان که دستوری نیست، برای همین در اصول عقاید ما تقلید جایز نیست. ایمان چیزی نیست که بشود دستوری به آن رسید.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه اظهار کرد: ما ماموریت داریم بگوییم چرا باستان‌شناسی مهم است تا بودجه بگذارند، این روز‌ها مرتب با آقای منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه در تماس هستم، اما نگاهشان این است که گوشت و مرغ و خرید گندم‌کاران اولویت دارد.

ضرغامی با تاکید بر لزوم آگاهی‌بخشی درباره باستان‌شناسی و آموزش به دستگاه‌ها، گفت: عامیانه‌تر بگویم، در این کشور هر جایی را می‌کنید چهارتا کوزه و سکه پیدا می‌شود، ۱۹ هزار تپه تاریخی داریم و نمی‌توانیم فنس بکشیم، چون اعتبار نداریم و با پدیده قاچاق مواجهیم. البته از سردار مهری، رئیس یگان حفاظت میراث فرهنگی قدردانی می‌کنم. در این روز‌ها ۶ کارگاه آموزشی خوب گذاشته‌اند و آموزش به همه دستگاه‌ها برای مبارزه با قاچاق در حال انجام است و البته هنوز با آن نگاه که حق باستان‌شناسی ادا شود، فاصله داریم.

منبع: ایسنا

دانلود فیلم

ادامه مطلب واکنش ضرغامی به حکم شروین حاجی‌پور

با دلیل بگو که آیا کارمنده دیر رسیده سر کار یا رئیس فقط داره غر میزنه!

سوال شناسایی دروغگو در اداره از جمله معماهایی است که سلول های خاکستری شما را مجبور به فعالیت دو چندان می کند. این آزمون تنها در صورتی که مهارت های ذهنی بالا داشته باشید، قابل حل است. این معمای تصویری می تواند میزان احاطه شما بر حواس های پنج گانه اتان را مشخص کند. شما در تصویر سوال شناسایی دروغگو در اداره با تصویر جالبی روبرو هستید. به نظر می رسد که خانم رئیس، کارمند را توبیخ می کند که او سر کار دیر امده، اما کارمند مدعی است او سر وقت آمده! چه کسی دروغ می گوید! با مجله خبری چشمک و سوال شناسایی دروغگو در اداره همراه باشید.

شما با کمک سوالات هوش و تست های مجله خبری چشمک می توانید مهارت های شناختی خود را افزایش دهید. در سوالات هوش به توضیحات باید دقت کنید و براساس توضیخات معقولانه ترین و بهترین پاسخ را ارائه دهید. این سوالات مغز شما را به فعالیت وادار می کند و بهترین ورزش برای مغزتان به شمار می رود. با سوال شناسایی دروغگو در اداره و بخش تفریح و سرگرمی مجله خبری چشمک همراه باشید.

شاید بپسندید: سوال هوش: با توجه به دیگر عبارت ها، پاسخ عبارت ۲۳+۲۳=؟ چند می شود!؟

سوال شناسایی دروغگو در اداره

تصویر سوال شناسایی دروغگو در اداره از یک تصویر جالب تشکیل شده است. این تصویر آغاز یک روز کاری را در یک اداره به تصویر کشیده است. کارمندی در دفتر کار خود حضور دارد که خانم رئیس وارد دفتر شده و مدعی است که کارمند دیر کرده است و سر ساعت وارد اداره نشده است. اما کارمند هم مدعی است که سر ساعت به اداره آمده است. به نظر شما کدامیک حقیقت را می گوید؟ کدامیک دروغگو است؟

سعی کنید از تمام نبوغ و استعداد خود استفاده کنید تا بتوانید در زمان مشخص این بازی فکری را رمزگشایی کنید. شما برای حل این معمای تصویری یا آزمون شناسایی دروغگو در اداره تنها ۵ ثانیه فرصت دارید. این سوال معمایی، تمام حواس و مهارت های شما را مورد آزمایش قرار می دهد.

برای ارائه پاسخ درست تر و منطقی تر باید به جزئیات توجه دقیق داشته باشید.بنابراین تا آنجا که می توانید فکر کنید و تجزیه و تحلیل کنید. اگر آماده هستید با توجه کامل به تصویر زیر نگاه کنید. فقط یادتان باشد که برای حل و ارائه پاسخ درست و منطقی تر تنها ۵ ثانیه وقت دارید.

شاید بپسندید: اگر خرس قطبی تصویر را تو نگاه اول پیدا کردی حتما برا خود اسپند دود کن که چشم نخوری!

سوال شناسایی دروغگو در اداره

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

پاسخ سوال شناسایی دروغگو در اداره

اگر تاکنون نتوانستید پاسخ شایسته ای برای این معما یا سوال شناسایی دروغگو در اداره ارائه دهید، ثانیه های بیشتری برای شما ارائه می دهیم. امیدوارم در ۵ ثانیه اضافی بتوانید با توجه به شواهد دروغگوی تصویر را شناسایی کنید.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

پاسخ سوال شناسایی دروغگو در اداره: کاملا مشخص است که رئیس حقیقت را گفته است. کارمند دیر به دفتر کار خود رسیده است. چرا که هنوز کامپیوترش خاموش است و او فرصت نکرده آن را روشن کند.

شاید بپسندید:چیستان:کدام سلسله ایرانی است که با اضافه کردن یک حرف به ابتدای آن، نام یک پسر بدست می آید!

پاسخ شناسایی دروغگو در اداره

امیدوارم از سوال شناسایی دروغگو در اداره استفاده کرده باشید. شما همواره می توانید سوالات، بازی های فکری، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

 

برایتان جالب خواهد بود

با پیدا کردن اسب تصویر اثبات کنید که چشمات مثل شاهین تیزه!

آزمون تمرکز: کدام بشقاب نیمرو با بقیه فرق داره!

آدم خوش خیالی یا منطقی!؟ | فقط بگو در نگاه اول در تصویر چی دیدی!؟

با دلیل بگو که کدومیکی از این سه زن تظاهر می کنه که پولداره!



دانلود فیلم

ادامه مطلب با دلیل بگو که آیا کارمنده دیر رسیده سر کار یا رئیس فقط داره غر میزنه!

جلسات قرآنی را خسته‌کننده و طولانی نکنید/ اعلام جزئیات طرح قرآنی «مستورا»

نشست هم‌اندیشی اساتید و فعالان قرآنی کشور برای برنامه‌های ماه رمضان با حضور حجت‌الاسلام محسن قرائتی مفسر قرآن کریم، حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در محل وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام محسن قرائتی استاد قرآن کریم با اشاره به موضوع حفظ قرآن اظهار کرد: حفظ قرآن اتفاق خوبی است، اما نکته مهم‌تر فهم قرآن و به کار گرفتن آن است. بنده در سفری که به پاکستان داشتم به من گفتند شما چند حافظ قرآن دارید گفتم ما بیشتر محافظ قرآن داریم تا حافظ قرآن.

وی ادامه داد: حفظ قرآن برای کسانی که حافظه قوی دارند خوب است، اما نباید به همه سخت بگیریم، حفظ قرآن را آسان بگیرید. آیات و سوره‌هایی را آموزش دهید که کاربرد داشته باشد، بنده جایی رفتم برای جایزه دادن به پژوهشگران قرآنی، گفتم: چه کرده‌اید؟ گفتند: آیه‌ای پیدا کرده‌ایم که مثلاً هفت تا قاف دارد. این به چه درد می‌خورد، چه دردی را دوا می‌کند، گاهی معلم قرآن در آموزش بی‌عقلی می‌کند.

حجت‌الاسلام قرائتی با بیان اینکه جلسات قرآنی نباید طولانی باشد، خاطرنشان کرد: تلاش کنید جلسه قرآن خسته کننده و طولانی نشود. برای نمونه دقت کنید نماز جمعه را، چون مردم دو خطبه گوش داده‌اند دو رکعت است، که به مردم سخت نگذرد.

این استاد قرآن یادآور شد: کار را آسان بگیرید و زیاد دنبال پول و بودجه‌های سنگین نباشید. قبل از انقلاب در سبزوار جلسه‌ای داشتیم که در منزل امام جمعه برگزار می‌شد، تخته سیاه نبود رفتم از خیابان مقوایی پیدا کردم و زغال گرفتم و به عنوان تخته پاک کن هم از جورابم استفاده کردم. الان که خدا را شکر همه امکانات هست، با امکانات موجود کار کنید و کار‌ها را ساده کنید.

وی افزود: سعی کنید سوره‌های کوچک و موضوعات روان و همچنین چیز‌های مهم و کاربردی یاد دهید، برخی شاید کم سواد باشند، اما کم شعور نیستند، پس نکات مهم و مفید را آموزش دهید و بدانید قرآن ذکر است و باید شیرین باشد.

حجت‌الاسلام قرائتی با بیان اینکه از کار‌های کار‌ها لغو و بیهوده پرهیز کنید، تصریح کرد: طرف آیت‌الکرسی را یک نفس می‌خواند، این ارزش نیست، یک لات هم ممکن است یه شیشه آبغوره را یک نفس بخورد. امروز نیاز داریم که خاک باغچه را عوض کنیم اینکه عمق اقیانوس چقدر است؟ چقدر مفید است؟ چه دردی دوا می‌کند؟ این‌ها علم بی‌خاصیت است باید علم مشکلی را حل کندو کاربرد داشته باشد. روزی به من گفتند فلان جا ۶۰۰ تا پایان نامه قرآنی دارند رفتم دیدم از این تعداد ده تا وجود ندارد که به درد بخورد.

این استاد قرآن بیان کرد: توجه به مفاهیم قرآن مهم است، صوت و تجوید خوب است، اما مانند پوست است، اما مغز آیات قرآن است. البته پوست هم مهم است، اما باید به مغز هم اهمیت داد. باید به مفاهیم قرآن اهمیت داد، الان چند تا جلسه تفسیر ساده قرآن در تهران است که عموم مردم بفهمند. البته کار باید عوام فهم باشد، اما خواص هم تایید کنند. مثلاً برنامه معلی یه عده را جذب کرد و استقبال کردند، اما یه عده نپسندیدند باید عوام بفهمند خواص هم بپسندند و تایید کنند.

وی درباره منابع تفسیری ابراز کرد: تفسیر نمونه تفسیر روان و خوبی است و ساده فهم است. البته برای کلاس داری تفسیر نور خوب است، چون من معلمی کردم و برای درس دادن این تفسیر را نوشتم و مناسب است.

حجت‌الاسلام قرائتی فعالان قرآنی را به انجام کار مفید توصیه کرد و افزود: بعضی کار‌ها بیهوده و بی‌فایده و برخی کار‌ها هم هزینه بر است. کاری نکنید که سال‌ها بعد احساس خسارت کنید. حوزه علمیه پنجشنبه و جمعه تعطیل است، چرا؟ همه پنجشنبه کار می‌کنند چرا حوزه تعطیل است؟ من ۶۰ سال طلبه هستم حساب کردم اینگونه حدود ۸ سال حوزه هدر رفته است.

این استاد قرآن یادآور شد: برخی کار‌ها و تصمیمات باطل است، دقت کنید کار باطل نکنید. نزد آیت‌الله خامنه‌ای رفتم و گفتم به دینم شک کردم، سی حج رفتم، اما سی سفر برای زکات نرفتم و برای فردای قیامت ترس دارم. آقا فرمود: خیلی‌ها باید به دین‌شان شک کنند.

وی در مورد طرح مستورا نیز تصریح کرد: کار شما مهم است، هر چند خیلی دیر شده، اما بالاخره باز هم خوب است، پس کارتان را جدی بگیرید. کار قرآنی را محدود به ماه رمضان نکنید، بعد از ماه رمضان هم کار را دنبال کنید. همه را با قرآن درگیر کنید حتی با خواندن یک قل هو الله.

حجت‌الاسلام قرائتی در پایان سخن گفت: رنگ سیاسی به خود نگیرید و دنبال خط و خطوط نباشید، مثل خورشید باشید که به همه خانه‌ها می‌تابد، اما ملک کسی و در انحصار کسی نیست.

ارائه سی آیه متناسب با زندگی امروز در طرح مستورا

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم مشاوره رئیس جمهور در امور روحانیت با اشاره به ویژگی‌های ماه رمضان اظهار کرد: ابتدا اینکه روز‌های این ماه شمارش برای مردم مهم است و قرآن را در سی جزء تلاوت می‌کنند و از این‌رو اگر بتوانیم طرحی را پیشنهاد کنیم که با روز‌های رمضان گره بخورد استقبال بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: به همین منظور در طرح مستورا سی آیه از سی جزء قرآن انتخاب شده است که هریک از این آیات در هروز مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. این سی آیه بر پایه یک موضوع واحد حاکم خواهد بود که برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه‌های توحید، نبوت و ایمان است.

این استاد قرآن بیان کرد: فرض کنید یک موضوع در خصوص ایمان آگاهانه و به دور از تقلید باشد، در آیات جز سوم قرآن این موضوع را جست‌وجو و بهترین آیه متناسب با این مضمون را انتخاب کردیم. همچنین در روز پانزدهم رمضان به حرکت انبیاء اشاره می‌کنیم که براساس آن اشاره داریم که حرکت‌های خلاف انبیاء به هر تریبت با شکست روبه‌رو می‌شود.

وی افزود: برای تمام گروه‌ها همچون کودکان، معلمان، مبلغان و نخبگان کار‌های قرآنی همراه با ابزار هنری آماده شده است. محتوای امسال عبارت است از آشنایی با ضروریات مورد نیاز برای یک مومن و امتداد اجتماعی آن مثل توحید، نبوت و معاد در زندگی اجتماعی.

امسال به جای پیک بهاری طرح مستورا را ارائه می‌کنیم

میکائیل باقری مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در ادامه این مراسم با بیان اینکه آموزش و پرورش با داشتن ۵۰میلیون مخاطب مستقیم و غیرمستقیم جزو دستگاه‌های مهم در طرح مستورا است، اظهار کرد: در راس دستگاه تعلیم و تربیت وزیر آموزش و پرورش تاکید داشتند که این عملیات به طور جدی پیش برود. در موضوع فرهنگیان و دانش‌آموزان نقشه راهی طراحی شده است.

وی ادامه داد: برای فرهنگیان از آنجایی که آموزش ضمن خدمت و دوره کوتاه آموزشی داریم به همین منظور یک دوره سی روزه متناسب با این طرح برای آن‌ها طراحی شده است که در اختیار معلمان قرار خواهد گرفت و در آزمون فرآیند این طرح کسانی که نمره مورد قبول قرار بگیرند مدرک ضمن خدمت خواهند گرفت.

باقری در مورد دانش‌آموزان نیز تصریح کرد: در شبکه شاد نیز صفحه مستورا تعبیه شده است و تمام تولیدات طرح منتشر خواهد شد، ضمنا کار‌های تبلیغاتی برای آشنایی با این صفحه هم آغاز شده است. همچنین اغلب دانش‌آموزان در حوزه پرورشی در سامانه جامع پرورشی قرار دارند و مسیر ارتباطی و تعاملی دانش‌آموزان برای دریافت محتوا‌ها و نمره‌ها در آنجا است که در این سامانه نیز نماد طرح مستورا بارگذاری شده است که امکان ثبت نام غراهم و در این فرآیند آزمون هم خواهیم داشت و برگزیدگان به صورت قرعه‌کشی جایزه خواهند گرفت.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در گذشته پیک بهاری به همه دانش‌آموزان داده می‌شود، اما امسال پیک بهاری نداریم و ۹میلیون دانش‌آموز ابتدایی در این طرح شرکت می‌کنند و ۲۰آیه با ادبیات کودکانه تولید و در بیست روز رمضان در ایام عید منتشر می‌شود و در پایان مسابقاتی برگزار خواهد شد که نهایتا به مدارس؛ معلمان و دانش‌آموزان برتر جوایزی داده می‌شود.

در بخش دیگری از این نشست انجم شعاع مدیرعامل موسسات قرآنی گفت: اولین و فراگیرترین برنامه هم‌افرا قرآنی با حضور دستگاه‌های مختلف در این طرح مستورا آغاز شده است. در موسسات قرآنی ۲۷هزار و ۳۰۰معلم قرآنی برای این طرح تربیت کرده‌ایم، همچنین ۴۰هزار معلم بالقوه که ارتباط شبکه‌ای با آن‌ها داریم قرار است دوره تربیت معلم را داشته باشند. البته برخی موسسات قرآنی قبل از ماه رمضان کار خود را خودجوش شروع کردند.

منبع: ایسنا

دانلود فیلم

ادامه مطلب جلسات قرآنی را خسته‌کننده و طولانی نکنید/ اعلام جزئیات طرح قرآنی «مستورا»

تولد زن رحمت امینی شالیکار هزار جریبی بیرون سریال پایتخت+بیوگرافی

بازیگر نقش همسر رحمت در پایتخت: عاطفه باقری در سریال‌های پایتخت سه، چهار و پنج ایفای نقش کرده و مخاطبان نقش او را در نون خ ۴ به یاد می‌آورند. او همچنین در سریال‌های بیمار استاندارد، خروس، خداحافظ بچه و همینطور فیلم سینمایی پسر تهرونی، کاتیوشا و … به عنوان بازیگر حضور داشته است.در ادامه با بیوگرافی عاطفه باقری بازیگر نقش همسر رحمت در پایتخت با بخش فرهنگ و هنر مجله خبری چشمک در محموعه فیلم و سریال همراه باشید.

بیوگرافی عاطفه باقری بازیگر نقش همسر رحمت در پایتخت

بازیگر سریال پایتخت ۶ متولد ۳۰ آذر ۱۳۶۴ در استان مازندران و شهر قائمشهر است. عاطفه باقری دارای مدرک  کارشناسی گرافیک و فیلمسازی است. اطلاعاتی از مجرد یا متاهل بودن او در دسترس نیست. مادر عاطفه باقری فوت کرده است و او همراه با پدرش زندگی می کند.

پدر و مادر عاطفه باقری
پدر و مادر عاطفه باقری

عاطفه باقری نخستین بار در سینما حضور یافته و سال ۱۳۸۷ در فیلم پسر تهرونی به کارگردانی کاظم راست‌گفتار بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال پایتخت ۵، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای عاطفه باقری محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون محمدرضا شریفی‌نیا، امین حیایی، سارا خوئینی‌ها و سید جواد هاشمی را تجربه کرد.

عاطفه باقری در سال ۱۳۹۶ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم عاطفه باقری در این سال، بازیگری در سریال پایتخت ۵ به کارگردانی سیروس مقدم محسوب می‌شود.

مصاحبه عاطفه باقری

این بازیگر سینما و تلویزیون درخصوص اولین تجربه‌ حضورش در عرصه‌ هنر می گوید: اولین تجربه حضورم در سن پنج سالگی و در برنامه تلویزیونی «شهرک الفبا» به کارگردانی فردوس حاجیان بود، پس از آن در سال ۱۳۸۶ با ایفای نقش در فیلم سینمایی «پسر تهرونی» به کارگردانی کاظم راست‌گفتار به صورت جدی وارد فضای هنر شدم.

وی درباره حضورش در سریال پایتخت اشاره کرد: کار کردن در سریال «پایتخت» اصلا برای من شهرستان محسوب نمی‌شد، چون لوکیشن آن‌جا نزدیک به شهری بود که من متعلق به همان محل هستم و خیلى برام خوشحال‌کننده و جذاب بود که مسبب شد تا فرصت بیشترى براى دیدن نزدیکانم برایم فراهم شود. گروه «پایتخت» برای من مانند یک خانواده‌ی مهربان هستند. این صمیمت به حدی بود که وقتی نزدیک به پایان کار می‌شدیم همه گروه براى این خداحافظى و جدایی ناراحت بودند.

بازیگر نقش همسر رحمت در پایتخت

«سیروس مقدم» یکی از آرام‌ترین کارگردان‌هایی است که تا به حال دیده‌ام. او بعد از خواندن سکانس‌ها، میزانسن صحنه را برایمان توضیح میداد و هنگام اجرا «محسن تنابنده» به گونه‌ای استادانه ما را براى نزدیک شدن به نقشمان هدایت می‌کرد که خودمان هم متوجه نمی‌شدیم چگونه مقابل دوربین راحت عمل می‌کنیم. از سیروس مقدم و محسن تنابنده برای لبخندی که به روى لب‌هاى مردم می‌آورند سپاسگزارم.

سریال پایتخت

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی عاطفه باقری بازی در سریال پایتخت ۵ و ۶ بوده است. عاطفه باقری سال ۱۳۹۶ سریال پایتخت ۵ نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با سیروس مقدم همکاری داشته است. عاطفه باقری توانست با بازی در سریال پایتخت ۵ تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر محسن تنابنده، ریما رامین‌فر، احمد مهران‌فر و علیرضا خمسه بر تجارب او افزود.

عاطفه باقری علاوه‌بر سریال پایتخت ۵، سال ۱۳۹۵ در سریال بیمار استاندارد نیز بازی کرده است. عاطفه باقری این‌بار با سعید آقاخانی یعنی کارگردان سریال بیمار استاندارد و هنرمندانی چون بابک حمیدیان، جواد عزتی، اصغر سمسارزاده و شیلا خداداد همکاری داشت.

عاطفه باقری در فصل ششم پایتخت

فصل ششم مجموعه پرظرفدار «پایتخت» به کارگردانی سیروس مقدم، با طراحی از محسن تنابنده در ۱۵ قسمت از اول نوروز ۹۹ بر روی آنتن شبکه اول سیما رفت.

داستان : قصه سریال «پایتخت ۶» با فوت بابا پنجعلی آغاز می‌گردد و روح پنجعلی در سریال حضور دارد و اعضای بدن او اهدا می‌گردد. بهبود فریبا پس از سال‌ها به ایران بازمی‌گردد اما ماجراهایی برایش پیش می‌آید که فهیمه را از شوهرش دلسرد می‌کند. بهتاش که در فصل ۵ بیکار و آس و پاس بود حالا دروازه‌بان باشگاه فوتبال نساجی مازندران شده‌است و سیاسی شدن نقی معمولی شخصیت اصلی قصه یکی از دیگر جذابیت‌های سریال است. وی در این فصل نقش نامزد رحمت را بازی کرده است.

رحمت امینی شالیکار هزار جریبی با بازی هومن حاجی‌عبداللهی از شخصیت‌های برجسته و محبوب سریال پایتخت است. رحمت دارای سه برادر به نام‌های رحمان و رحیم و رامین است و یک خواهر هم دارد. او را «رحمت خروس باز» و «رحمت شاسی» نیز خطاب می‌کنند. او قبلاً عاشق سوسن بود، اما بعد به فهمیه علاقه پیدا کرد و آن دو تصمیم داشتند ازدواج کنند که بهبود بازگشت و ازدواج آن‌ها به هم خورد؛ ولی بعد با خانم بیاتی (عاطفه باقری) ازدواج کرد و از او صاحب ۳ پسر شد. رحمت آرایشگر است و دارای آرایشگاهی با نام «فرهمند» است.

بازیگران : محسن تنابنده، ریما رامین‌‌فر، احمد مهران‌‌فر، مهران احمدی، هومن حاجی‌عبداللهی، بهرام افشاری، نسرین نصرتی، سارا و نیکا فرقانی، عطیه جاوید، سلمان خطی، سحر عبدالهی ، غلامعلی رضایی ، عارفه معماریان ، عاطفه باقری.

عکس های عاطفه باقری

بازیگر نقش همسر رحمت در پایتخت

 

دانلود فیلم

ادامه مطلب تولد زن رحمت امینی شالیکار هزار جریبی بیرون سریال پایتخت+بیوگرافی