عضویت بیش از ۱۲ هزار نفر از اهالی رسانه در سامانه جامع رسانه‌ها



در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره کمبود نیروی انسانی در تحریریه خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها و نقش نمایشگاه رسانه‌های ایران در جذب نیرو گفت: یکی از مهمترین متغیر‌های حوزه رسانه منابع انسانی است، که شامل خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و فعالان این حوزه است. فعالان رسانه دو دسته هستند. یک دسته در رسانه‌ها و دسته دیگر در فضای مجازی فعال هستند. ما سعی کردیم بخش فعالان فضای مجازی را وارد نمایشگاه رسانه‌های ایران کنیم. دوره‌های آموزشی، دوره‌های انتقال تجربه و تعاملی را برگزار می‌کنیم، که به توانمندسازی حوزه رسانه منجر خواهد شد. 

مهدی‌پور ادامه داد: در دو سال گذشته همکاران رسانه‌ای که در سامانه جامع رسانه‌ها عضو شدند، تعدادشان به بیش از ۱۲ هزار نفر رسیده است، که این عدد نشان‌دهنده جهش چند برابری نسبت سال‌های قبل است. تلاش کردیم حمایت‌ها به این حوزه را منتج به جذب کار و تداوم بقای کاری رسانه‌ها کنیم. ما بخاطر چالش‌های اقتصاد رسانه با مسائل این حوزه دست و پنجه نرم می‌کنیم. اما در یکسال جاری نزدیک به ۸۰۰ میلیارد تومان رسانه‌ها را حمایت کردیم، که امیدواریم تا پایان سال به ۱۰۰۰ میلیارد تومان برسد. این حمایت‌ها شامل آگهی‌های دولتی، خرید نشریات و کاغذ است. 

معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال آیا تمام افرادی که در سامانه جامع رسانه‌ها عضو هستند، در رسانه فعال‌اند؟ توضیح داد: به طور مرتب اطلاعات افراد در بازه زمانی ۳ ماهه و ۶ ماهه در سامانه جامع رسانه بروز‌رسانی می‌شود. افراد باید تولیدات جدید خود را در سامانه بارگذاری کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آماری هست که بدانیم چه تعداد از افراد وارد رسانه می‌شوند و چه تعداد به هر دلیلی از رسانه خارج می‌شوند؟ گفت: به طور طبیعی این تغییر و تحولات در حوزه کاری ما دیده می‌شود. اگرچه من هم کار رسانه‌ای به معنای متعارفش انجام نمی‌دهم، ولی در حوزه رسانه فعال هستم. با تعبیر شما من جزو ورودی رسانه محسوب می‌شود یا خروجی آن؟ الان تعداد قابل توجهی از همکاران رسانه‌ای جذب روابط عمومی‌ها شدند. روابط عمومی هم جزو رسانه محسوب می‌شود؛ بنابراین نمی‌توان دقیق آماری در این زمینه اعلام کنیم.

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=عضویت-بیش-از-۱۲-هزار-نفر-از-اهالی-رسانه-در-سامانه-جامع-رسانه‌ها