کتاب نظام تربیت توحیدی؛ گامی در جهت تربیت نیروی انسانی مومن و انقلابی

کتاب «نظام تربیت توحیدی» شامل جلسات هیئت اندیشه‌ورز ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با موضوع نظام تربیت توحیدی است، که حجت‌الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمدحسن وکیلی مباحث مطرح شده در جلسات را مدون کردند. 

در این کتاب به مباحثی همچون تعریف و اهداف تربیت توحیدی، فرآیند کلان و عمومی تربیت، نگاهی به وضعیت جوان معاصر و ویژگی‌های مربی پرداخته شده است. 

از سرفصل‌های عمدۀ این کتاب می‌توان به بررسی مدل مادی و مدل فرامادی تربیت و تفاوت این دو با روش تربیتی قرآن کریم، ارائه محتوای کلان آموزش جهان بینی توحیدی، بیان محتوای آموزش باید و نباید‌های زندگی توحیدی، آموزش مفاهیمی که سبب حرکت متربی به سمت خدا می‌شود، شاخصه‌های تربیت پایدار با تمرکز بر مدل اسلامی، ویژگی‌های منحصر به‌فرد تربیت توحیدی و تأثیر آن بر مخاطب، ارائه راهکار‌های کاربردی و عملیاتی برای مربیان آموزشی و ویژگی‌های یک مربی کارآمد و ارائه راهبرد‌های اصلی اشاره کرد.

مراسم رونمایی از کتاب «نظام تربیت توحیدی» با حضور محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد. در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین کمال الدین خداداده، رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور پیرامون این کتاب گفت: کتاب «نظام تربیت توحیدی» به قلم حجت الاسلام محمدحسن وکیلی تالیف شده است و می‌تواند درسنامه‌ای برای مربیان کانون‌های فرهنگی فرهنگی که با نوجوانان و دانش آموزان مرتبط هستند، کتابی کارآمدی باشد. 

سید مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: «نظام تربیت توحیدی»، کتابی مفید برای مربیان و فعالان مسجدی است. در واقع این کتاب می‌تواند برای فعالان مسجدی یک گام جدی در تربیت نیروی انسانی مومن، انقلابی باشد و از طریق این کتاب می‌توان برای تقویت بستر‌های زیست مومنانه تلاش کرد.

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=کتاب-نظام-تربیت-توحیدی؛-گامی-در-جهت-تربیت-نیروی-انسانی-مومن-و-انقلابی