افزایش رشد کاکتوس با چند ترفند ساده

برای آنکه رشد انفجاری گیاه آپارتمانی خود را تجربه کنید، دانستن چند ترفند و راز مربوط به این مسئله، کاربردی خواهد بود به خصوص اگر گیاه آپارتمانی شما کاکتوسی باشد که مدتی است رشد آن متوقف شده؛ باید نبایدهای افزایش رشد کاکتوس را در ادامه به نقل از نمناک می‌خوانید.

تعویض به موقع گلدان

چنانچه گلدان گیاه خود را به موقع تعویض کنید رشد سالم گیاه را افزایش می‌دهید اما هرگز هنگام گل دادن کاکتوس گلدان را تعویض نکنید.

کود دادن به موقع به کاکتوس

یکی از راه‌های افزایش گل دهی و تقویت رشد کاکتوس، کود دادن به موقع گیاه است. هنگام خرید گیاه خود در مورد زمان مناسب کود دهی به گیاه، حتماً از فروشنده سوال کنید تا در این امر نه کوتاهی کرده و نه زیاده‌روی کنید.

آب مناسب به کاکتوس دهید

بهترین آب برای گیاه کاکتوس آبی است که تمیز باشد و تا حد امکان مواد معدنی داخل آن کمتر باشد.؛ استفاده از آب‌های غنی و سنگین برای کاکتوس مناسب نیست.

در زمان مناسب به کاکتوس آب دهید

زمانی که خاک گیاه شما رطوبت کافی را دارد، آب دادن به گیاه نه تنها تاثیر مثبتی نخواهد داشت بلکه باعث پلاسیدگی کاکتوس نیز خواهد شد. بهتر است قبل از اینکه خورشید طلوع کند یا در شرایطی دور از تابش نور مستقیم آفتاب به کاکتوس آب دهید.

به کاکتوس به اندازه نور برسانید

یکی از عوامل موثر در رشد بهتر گیاه کاکتوس دریافت نور کافی خورشید است، پس گیاه خود را در شرایطی قرار دهید که گرما و نور کافی برای رشد دریافت کند.

تبادل هوا را فراموش نکنید

قرار گرفتن گیاه کاکتوس در هوای تمیز یکی دیگر از عوامل موثر در رشد بهتر گیاه است برای همین توصیه می‌شود کاکتوس را در قسمت‌های مرطوب خانه نگهداری نکنید و محلی پرنور و روشن که تبادل هوای کافی در آن وجود دارد به عنوان محل نگهداری کاکتوس در نظر بگیرید.

Post Views: 2

دانلود فیلم

سریال قطب شمال

سریال جنگل آسفالت

افزایش رشد کاکتوس با چند ترفند ساده

برای آنکه رشد انفجاری گیاه آپارتمانی خود را تجربه کنید، دانستن چند ترفند و راز مربوط به این مسئله، کاربردی خواهد بود به خصوص اگر گیاه آپارتمانی شما کاکتوسی باشد که مدتی است رشد آن متوقف شده؛ باید نبایدهای افزایش رشد کاکتوس را در ادامه به نقل از نمناک می‌خوانید. تعویض به موقع گلدان چنانچه […] http://www.vatanfa.com/?s=افزایش-رشد-کاکتوس-با-چند-ترفند-ساده