با آب چندبار جوشیده، چای درست کنیم یا نه؟

جوشاندن یک یا چند باره آب برای دم کردن چای کار چندان عجیبی نیست ولی آیا این اقدام برای سلامت بدن مشکلی ایجاد نمیکند؟ برخی معتقدند این کار صحیح نیست ولی برخی انجامش را بلامانع میدانند. حقیقتی که وجود دارد این است که کیفیت آب در کشور های مختلف یکسان نیست اما چنانچه شاخص های کلی در نظر گرفته شود، ممکن است برخی ناخالصی ها در چنین آبی وجود داشته باشد که اولین آن کلر است که به منظور تصفیه شدن آب استفاده می ‎شود.

ماده ی خطرناک بعدی موجود در آبهای لوله کشی، نمک های کلسیم و منیزیم هستند که وقتی به جوش می ‎آیند آنها را روی دیواره های داخلی کتری به شکل رسوب می بینیم و فلزات سنگین مانند سرب، استرانسیم و روی نیز ممکن است در دوز های کم وجود داشته باشند بر همین اساس عقایدی نادرست در مورد مضرات آب چند بار جوشیده شده به وجود آمده است که، در ادامه به نقل از نمناک می خوانید.

عقاید نادرست درباره آب چندین بار جوشیده

درباره مضرات آب چندبار جوشانده شده اینطور میگویند که جوشاندن آب باعث تشکیل آب سنگین می ‎شود؛ آب سنگین آبی است که حاوی دوتریوم و ترتیوم و مضر است. ناگفته نماند که پس از جوشیدن آب این دو ماده با اندازه های بسیار ریز تشکیل می ‎شوند و آسیبی به همراه ندارند.

هنگامیکه آب می جوشد، غلظت نمک معدنی موجود در آن، بواسطه تبخیر آب و باقی ماندن نمک بیشتر می شود و از این رو نمک ها به راحتی داخل کتری رسوب میکنند. البته این رسوب ها بی خطر هستند ولی بهتر است کتری مرتبا تمیز شود.

در نهایت اگر از آب مرغوب استفاده شود و رسوبات داخل کتری مرتبا تمیز شود، می‎ توان آب را چندین باره جوشاند و مطمئن بود که خطری برای سلامتی فرد ندارد.

حرف آخر
تمام این عقاید رد شده است و بهتر است بدانید که آب لوله کشی چندین بار جوشیده شده برای سلامتی انسان مفید نخواهد بود.

Post Views: 3

دانلود فیلم

سریال قطب شمال

سریال جنگل آسفالت

با آب چندبار جوشیده، چای درست کنیم یا نه؟

جوشاندن یک یا چند باره آب برای دم کردن چای کار چندان عجیبی نیست ولی آیا این اقدام برای سلامت بدن مشکلی ایجاد نمیکند؟ برخی معتقدند این کار صحیح نیست ولی برخی انجامش را بلامانع میدانند. حقیقتی که وجود دارد این است که کیفیت آب در کشور های مختلف یکسان نیست اما چنانچه شاخص های […] http://www.vatanfa.com/?s=با-آب-چندبار-جوشیده،-چای-درست-کنیم-یا-نه؟