تجربیات سفر با قطار در مسیر تهران اهواز

اگر قصد خرید بلیط قطار تهران اهواز و سفر به این شهر زیبا و گردشگری را در تعطیلات عید نوروز دارید، بد نیست بدانید که پیش فروش بلیط قطارها هم‌اکنون در‌حال انجام است؛ بنابراین، به‌راحتی و بدون وجود هیچ مشکلی می‌توانید برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید. در ادامه مقاله، قصد داریم که در رابطه با مزایای سفر با قطار توضیحاتی ارائه دهیم و با ایستگاه‌های مسیر ریلی تهران-اهواز بیشتر آشنا شویم. در پایان نیز ضمن معرفی بهترین قطارهای این مسیر و خدمات آن‌ها، راهنمای کاملی برای خرید بلیط اهواز ارائه خواهیم داد. تا پایان همراه ما باشید.

فهرست موضوعات

تجربیات سفر با قطار در مسیر تهران اهوازتجربیات سفر با قطار در مسیر تهران اهواز
تجربیات سفر با قطار در مسیر تهران اهواز

مزایای سفر با قطار

همان‌طور‌که می‌دانید، از قطار همواره به‌عنوان یکی از بهترین و ایمن‌ترین روش‌های سفر یاد می‌شود؛ اما این موضوع تنها مزیت خرید بلیط قطار تهران اهواز نیست. امکان تهیه آنلاین و آسان بلیط ها یکی دیگر از مزایای انتخاب قطار برای سفر است که شما را از حضور در دفاتر فروش شرکت‌های ریلی بی‌نیاز می‌کند. از دیگر مزایای سفر با قطار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

برخورداری از امکانات خوب

ازآنجایی‌که شرکت‌های ریلی مختلفی در مسیر تهران به اهواز و بالعکس مشغول به فعالیت هستند؛ بنابراین، خدمات و امکانات زیادی را در جهت آسایش خیال هرچه بیشتر مسافران ارائه می‌دهند که این امر با رضایت‌خاطر اکثریت آن‌ها همراه بوده است.

تجربه سفری بدون تأخیر

یکی دیگر از مزایای خرید بلیط پیش فروش قطار و سفر با این وسیله نقلیه، حرکت بدون تأخیر آن‌هاست؛ به‌این‌ترتیب که برای سفر با قطار تنها کافی است که نیم ساعت قبل از حرکت در ایستگاه راه‌آهن تهران حضور پیدا کنید.

راحتی در سفر

شاید بتوان بزرگ‌ترین مزیت سفر با قطار را راحتی مسافران حتی برای طی مسیرهای نسبتا طولانی مانند مسیر تهران به اهواز دانست. صندلی‌های قطار به‌نحوی طراحی شده‌اند که مسافر در طول مسیر خستگی کمتری احساس کند؛ از‌طرفی راهروهای قطار نیز محل خوبی برای قدم‌زدن و تماشای زیبایی‌های مسیر هستند.

چنانچه که بتوانید کوپه‌ای را برای خود رزرو کنید، راحتی سفر شما چندین برابر خواهد شد؛ چراکه امکانات رفاهی بیشتری ازجمله تخت، میز، کتابخانه، سیستم صوتی تصویری و … در دسترس شما خواهد بود.

امکان حمل بار به میزان دلخواه

یکی دیگر از مزایای سفر با قطار، امکان حمل بار به میزان دلخواه برخلاف هواپیماست. همان‌طور‌که می‌دانید، در سفرهای هوایی امکان حمل تنها ۳۰ کیلو بار وجود دارد و برای جابه‌جایی مقادیر بیشتر باید هزینه اضافی بپردازید؛ اما در سفر با قطار هیچ‌گونه سقف مشخصی برای وزن بار وجود ندارد.

ایستگاه‌های قطار تهران-اهوازایستگاه‌های قطار تهران-اهواز
ایستگاه‌های قطار تهران-اهواز

ایستگاه‌های قطار تهران-اهواز

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید با تهیه پیش فروش بلیط قطار تهران و انتخاب این وسیله نقلیه برای سفر به اهواز، از دل کدام شهر و استان‌های کشور خواهید گذشت؛ اگر چنین است، باید بدانید که فاصله ریلی تهران تا اهواز حدود ۷۸۱ کیلومتر و فاصله زمانی بین این دو شهر تقریبا ۱۵ ساعت است.

۱۰ ایستگاه قم، اراک، شازند، ازنا، دورود، بیشه، سپیددشت، اندیمشک، شوش و هفت‌تپه ازجمله مهم‌ترین ایستگاه‌های ریلی مسیر تهران به اهواز هستند که هرکدام زیبایی و جاذبه‌های مخصوص به خود را دارند. در نظر داشته باشید که برخی از قطارها در همه این ایستگاه‌ها توقف ندارند؛ بنابراین، شاید برخی از آن‌ها سریع‌تر و در کمتر از ۱۵ ساعت به اهواز برسند.

در‌مجموع، آنچه که طی این مسیر چندین‌ساعته از تهران به اهواز را بسیار راحت و خستگی‌ناپذیر می‌کند، تماشای کوه، درختان تنومند و سرسبز، رودخانه‌ها و آسمان زیبای شب از پنجره قطار است که خاطره دل‌نشین آن هرگز از ذهن شما پاک نخواهد شد؛ علاوه‌بر‌این، بهره‌مندی از امکانات متنوع تعبیه‌شده در کوپه‌ها راحتی بیشتری را برای شما به‌همراه خواهد داشت.

بهترین قطارهای تهران-اهواز

باتوجه‌به این‌که مسیر تهران به اهواز و بالعکس، یکی از پرترددترین مسیرهای ریلی کشور است و روزانه صدها نفر بلیط قطار تهران اهواز را خریداری می‌کنند، ترن‌های مختلفی از بهترین شرکت‌های حمل‌ونقل به ناوگان ریلی کشور افزوده شده‌اند که ازجمله برترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

قطارهای رجا

رجا یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین شرکت‌های ریلی کشور است که ترن‌های خود را در مسیرهای مختلف مانند مسیر ریلی تهران به اهواز با بهترین امکانات و خدمات افزوده است. قطار سه‌ستاره ۴تخته البرز، سه‌ستاره ۶تخته پارسی و چهار‌ستاره ۴تخته امید، ازجمله بهترین ترن‌های فعال در مسیر ریلی بین این دو شهر هستند که از مزایای سفر با آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اینترنت پرسرعت

  • میزهای تاشو برای صرف غذا

  • صندلی‌های تخت‌شو

  • سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی

  • سیستم‌های صوتی و تصویری

  • سیستم‌های تهویه هوا، سرمایش و گرمایش

  • شیشه‌های دوجداره

  • پذیرایی یک میان‌وعده رایگان

قطارهای بن ریل

بن ریل نامی آشنا در صنعت حمل‌ونقل کشور است که تحت نظارت شرکت راه‌آهن شرقی بنیاد فعالیت می‌کند. قطارهای غزال، سروش، پلور، پارسی و کرخه ازجمله بهترین ترن‌های شرکت بن ریل هستند که امکانات مختلفی را ارائه می‌کنند.

قطار چهار‌ستاره ۴تخته کرخه، ترن فعال در مسیر تهران-اهواز است که نسبت به سایر ناوگان‌های فعال این مسیر امکانات متنوع‌تری دارد و البته قیمت فروش بلیط آن نیز بیشتر است. با نزدیک‌شدن به تعطیلات عید نوروز و امکان رزرو سریع بلیط ها، توصیه می‌شود که هرچه سریع‌تر بلیط پیش فروش قطار سفر به اهواز را خریداری کنید. در ادامه، به بررسی خدمات و امکانات ترن‌های بن ریل کرخه خواهیم پرداخت.

  • امکان رزرو کوپه شخصی

  • بهره‌مندی از سیستم صوتی و تصویری قوی

  • پذیرایی با یک وعده نوشیدنی در هنگام ورود به قطار

  • امکان خرید تنقلات از بوفه

  • ثبت سفارش غذا و نوشیدنی از رستوران و کافی‌شاپ قطار

  • صندلی‌های تختخواب‌شو

  • کتابخانه شخصی

  • سرویس بهداشتی خارجی و ایرانی

  • بهره‌مندی از خدمات پزشکی

راهنمای خرید بلیط پیش فروش قطارراهنمای خرید بلیط پیش فروش قطار
راهنمای خرید بلیط پیش فروش قطار

راهنمای خرید بلیط پیش فروش قطار

برای خرید آنلاین و راحت بلیط قطار تهران اهواز تنها کافیست که به سایت اینترنتی فلای تودی وارد شوید و مبدأ، مقصد و زمان سفر خود را وارد کنید؛ سپس روی گزینه جستجو کلیک کرده و لیستی از تمام بلیط های موجود را مشاهده کنید. فلای تودی با امکان مقایسه قیمت‌ها در کنار شماست تا همواره گزینه‌ای را خریداری کنید که با برنامه سفر و میزان بودجه شما هماهنگ‌تر است. در این راستا، می‌توانید سؤالات و مشکلات خود را به‌صورت ۲۴ساعته با پشتیبانی سایت در میان بگذارید؛ آن‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما خواهند بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای

دانلود فیلم

تجربیات سفر با قطار در مسیر تهران اهواز

اگر قصد خرید بلیط قطار تهران اهواز و سفر به این شهر زیبا و گردشگری را در تعطیلات عید نوروز دارید، بد نیست بدانید که پیش فروش بلیط قطارها هم‌اکنون در‌حال انجام است؛ بنابراین، به‌راحتی و بدون وجود هیچ مشکلی می‌توانید برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید. در ادامه مقاله، قصد داریم که در رابطه با مزایای سفر […] http://www.vatanfa.com/?s=تجربیات-سفر-با-قطار-در-مسیر-تهران-اهواز