خرید مصالح ساختمانی


خرید مصالح ساختمانی

انتخاب درست و کاربردی سنگ که یکی از مصالح بسیار مهم ساختمانی است، بسیار مهم بوده و در صورت انتخاب اشتباه، مشکلات بسیار زیادی به وجود خواهد آمد. استفاده و کاربرد نادرست سنگ‌ها سبب شکستن، تغییر شکل و فرسایش و در نتیجه عدم کارایی آن‌ها خواهد شد.

 

آجر نسوز و سنگ مرمر از دو نوع سنگ رایج و محبوب هستند،که اگر شما هم با آن‌ها آشنا شوید؛ دلیل این همه محبوبیت را خواهید فهمید.قبل از خرید مصالح مختلف باید به یک سری نکات توجه کنید. امروزه به دلیل وضع اقتصادی نامناسب و تحریم‌ها، خرید مصالح کمی مشکل‌تر از قبل شده است.

 

به همین دلیل انتخاب مصالح مناسب کار هرکسی نیست. شما باید قبل از خرید مصالح ساختمانی به نوع آن‌ها توجه کنید. امروزه در این بازار افراد کلاه‌بردار و سودجو زیاد هستند که از وضعیت نامناسب بازار استفاده کرده و مصالح ساختمانی نامرغوب و بی‌کیفیت را به شما می‌فروشند.

 

خرید سنگ مرمر

امروزه یکی از دغدغه‌های اساسی مهندسین، خرید سنگ مرمر است. شما باید هنگام خرید به موارد مختلفی از جمله جنس، کیفیت، ابعاد، رنگ، طرح، ضخامت و غیره توجه کنید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید سنگ مرمر در بازار جهانی به ماربل معروف بوده است البته ماربل تنها به سنگ مرمر اشاره ندارد، بلکه به کریستال‌های مختلف نیز ماربل می‌گویند.

خرید مصالح ساختمانی

معدن سنگ مرمر

بیش از نیمی از سنگ معدن کشور ایران را سنگ مرمر تشکیل داده است و این نوع سنگ‌ها در دسته رسوبی و دگرگونی قرار دارند که در ساختار خود کلسیت دارند. معادن سنگ مرمر به صورت پراکنده در ایران وجود دارند اما به صورت متمرکز می‌توان به استان‌های اصفهان و فارس اشاره کرد.

 

این دو استان علاوه بر تولیدات داخلی به صادرات خارجی سنگ مرمر نیز می‌پردازند.شما قبل از خرید باید به طرح، جنس، رنگ و غیره سنگ مرمر توجه کنید تا بتوانید با توجه به مشخصه‌های شیمیایی و فیزیکی سنگ مرمری با کیفیت بالا خریداری کنید.

 

کاربرد سنگ مرمر

برای هر بخش از ساختمان باید با توجه به نوع رفت وآمد، کاربرد، تماس با مواد شوینده و غیره سنگ مخصوصی انتخاب کنید. برای مثال سنگی که برای پارکینگ انتخاب می‌کنید باید دارای مقاومت بالا باشد یا سنگی که برای سرویس بهداشتی انتخاب می‌کنید؛ باید نسبت به مواد شیمیایی مقاوم باشد.

 

پیشنهاد ما به شما برای استفاده از سنگ مرمر، داخل ساختمان بوده است. اما حتماً شما هم در نمای بیرونی ساختمان‌ها سنگ مرمر مشاهده کردید.سنگ‌های مرمر زیادی در کشور وجود دارند که دارای انواع مختلفی هستند و باید در انتخاب هرکدام کمی درنگ کنید تا بتوانید بهترین نوع را برای بهترین مکان انتخاب کنید.

 

آجر نسوز چیست؟

آجر نسوز از خاک نسوز و خاک چینی تهیه می‌شود. شاید برایتان سؤال شود که چرا باید اصطلاح نسوز را روی آن بگذاریم؟ در جواب سؤال باید گفت آجر نسوز به دلیل ساختار مولکولی مستحکم و منظم خود در برابر دماهای بالا بسیار مقاوم است. معمولاً از این نوع آجرها در عایق‌کاری صنعتی، کوره‌ها و پاتیل‌ها استفاده می‌کنند.

 

اهمیت مصالح به کار رفته در ساختمان آن‌قدر زیاد است که اگر از مصالح بی‌کیفیت در ساختن ساختمان استفاده شود، در نتیجه موجب خسارات مختلفی می‌شود. این خسارات حتی به خسارات جانی هم امکان دارد کشیده شود.

 

در نتیجه مصالح ساختمانی با کیفیت علاوه بر تأثیر بسیار زیادی که در ساختمان دارد بلکه مقاومت بالایی را نیز به همراه دارد. پیشرفت تکنولوژی در تمامی صنایع چشم گیر بوده است. تکنولوژی، مصالح ساختمانی را از این پیشرفت بی‌نصیب نکرده‌ است.

خرید مصالح ساختمانی

مواد تشکیل دهنده آجرهای نسوز

آجرهای نسوز از کانی و پوکه‌های نسوز ساخته می‌شوند. به طور کلی مواد تشکیل دهنده آجرهای نسوز شامل مواد غیر فلزی و سرامیکی می‌باشد. این مواد به دلیل قابلیت بالایی که دارند در برابر آتش مقاوم بوده و از آتش سوزی نیز جلوگیری می‌کند.

 

به نظر شما چگونه می‌توان آجر معمولی با آجر نسوز را از یکدیگر تشخیص داد؟ در جواب این سؤال باید گفت که آجر نسوز معمولاً زمخت‌تر و زبرتر هستند و خاک اضافی روی آن‌ها دیده نمی‌شود.در صورتی امکان شما می‌توانید کمی مقدار آتش را زیر آن‌ها روشن کنید تا متوجه نسوز بودن آن شوید.

 

با مشاهده این آجرها دانه‌های زبر رنگ را مشاهده خواهید کرد، این رنگدانه‌ها ترکیبات خاصی را ایجاد خواهد کرد. از دیگر موارد مهم در تشخیص آجر نسوز همان رنگ آن‌ها می‌باشد که دارای تنوع زیادی نیز هستند.

 

کاربرد آجرهای نسوز

آجرهای نسوز بیشتر در موارد ساخت و ساز استفاده می‌شوند و بیشترین و مهم‌ترین کاربرد آن‌ها در نمای جلویی ساختمان‌ها است. این مصالح اگر با رعایت استاندارد و به صورت خیلی دقیق در نمای ساختمان به کار برود، این گونه سالیان سال بدون هیچ مشکل یا آسیبی بر روی ساختمان باقی خواهد ماند و نسل‌های آینده نیز  از آن استفاده خواهند کرد.

 

در هر کاری جنس‌های تقلبی و فیک وجود دارند، این مصالح تقلبی به جای مصالح با کیفیت و اورجینال وارد بازار شده و افراد کلاه‌بردار این اجناس را به افراد می‌فروشند. در نتیجه شما باید برای خرید آجرهای نسوز با کیفیت به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید تا افراد خبره و با تجربه شما را در این مسیر راهنمایی کنند.

خرید مصالح ساختمانی

ویژگی‌ های آجر نسوز

 

* از نظر عملکرد حرارتی: نسبت به دمای ذوب، هدایت حرارتی، ظرفیت گرمایی، انبساط دمایی، ماکزیمم دمای محیط و شوک حرارتی مقاومت بالایی دارد.

 

* ویژگی‌های فیزیکی: مقاومت بالا در برابر فرسایش، ساییدگی، مقاومت ویژه الکتریکی

 

* ویژگی‌های شیمیایی: واکنش در بین مواد مختلف، تبخیر خوردگی، یکنواختی ترکیب

 

* قابلیت در دما بالا: دیرگدازی، مقاومت نسبت به شوک حرارتی، عملکرد ضد سرباره، دیر گدازی تحت فشار، عملکرد ضد اکسیداسیون در آجرهای نسوز کربنی

 

کلام آخر

برای تهیه آجر نسوز و سنگ مرمر شما باید اطلاعات در این زمینه داشته باشید. خرید مصالح به همین راحتی‌ها نخواهد بود و شما برای خرید باید به مراکز خرید معتبر مراجعه کرده و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. ابتدا شما باید بتوانید آجر معمولی و نسوز را از یکدیگر تشخیص دهید. در غیر این صورت افراد کلاه‌بردار و سودجو از شما سوءاستفاده خواهند کرد.

 

سنگ مرمر نسبت به باقی سنگ‌ها گران‌تر بوده و اگر شما از این نوع سنگ در جاهای اشتباه ساختمان استفاده کنید؛ حتماً از این بابت پشیمان خواهید شد و برای جبران این کار مجبور به پرداخت هزینه و خسارات می‌شوید.

 

برای خرید هر نوع مصالح ساختمانی همانند آجر نسوز ، سنگ مرمر ، و هر نوع  دیگری فقط کافیست وارد سایت نیازمندیها ایران تجارت شوید و هر نوع مصالحی که به آن نیاز دارید تهیه نمایید ، فروشندگان سایت ایران تجارت آماده خدمات رسانی به شما هستند.

 

خرید مصالح ساختمانی

انتخاب درست و کاربردی سنگ که یکی از مصالح بسیار مهم ساختمانی است، بسیار مهم بوده و در صورت انتخاب اشتباه، مشکلات بسیار زیادی به وجود خواهد آمد. استفاده و کاربرد نادرست سنگ‌ها سبب شکستن، تغییر شکل و فرسایش و در نتیجه عدم کارایی آن‌ها خواهد شد.   آجر نسوز و سنگ مرمر از دو […] http://www.vatanfa.com/?s=خرید-مصالح-ساختمانی