ماجرای ماست و خیار ناصرالدین شاهی

ماجرای ماست و خیار ناصرالدین شاهی: می گویند در زمان ناصرالدین شاه، روزی امیرکبیر که از حیف و میل سفره های خوراکِ درباری به تنگ آمده بود به شاه پیشنهاد کرد که برای یک روز آنچه رعیت می خورند را میل فرمایند….

 

ماجرای ماست و خیار ناصرالدین شاهی

شاه پرسید که مگر رعیت ما چه میل می کنند؟

امیر گفت : ماست و خیار…

شاه سر آشپزباشی‌ را صدا زد و فرمان داد برای ناهار فردا ماست و خیار درست کند…

سر آشپزباشی‌ به تدارکات چی دستور تهیه مواد زیر را داد:

۱- ماست پر چرب اعلا ۶ من …

۲- خیار نازک و قلمی ورامین ۲ من …

۳-گردوی مغز سفید بانه ۱ کیلو …

۴- پیاز اعلای همدان ۱ من …

۵- کشمش اعلا و مویزِ شاهانی بدون هسته ۱ کیلو …

۶- نان مرغوب مغز دار خاش خاش دارِ دو آتیشه ۳ من …

۷- نعنای باغی اعلا و سبزی‌های بهاری ۱ کیلو! …

۸- و ….

ناصر الدین شاه بعد از اینکه یک شکم سیر ماست و خیار تناول کردند، فرمان به یک کاسهِ اضافه داد و در حالی‌ که ترید می فرمودند برگشت و به امیرکبیر گفت: « پدر سوخته ها ، رعایای ما چه غذاها می خورند و ما بی‌ خبر بودیم ! هر کس نارضایتی کرد و کفرانِ نعمت، به چوب و فلک ببندینش …!!

ماجرای ماست و خیار ناصرالدین شاهی

امیدوارم از داستان ماست و خیار ناصرالدین شاهی استفاده کرده باشید. شما همواره می توانید سوالات، بازی های فکری، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.



دانلود فیلم

ماجرای ماست و خیار ناصرالدین شاهی

ماجرای ماست و خیار ناصرالدین شاهی: می گویند در زمان ناصرالدین شاه، روزی امیرکبیر که از حیف و میل سفره های خوراکِ درباری به تنگ آمده بود به شاه پیشنهاد کرد که برای یک روز آنچه رعیت می خورند را میل فرمایند….   ماجرای ماست و خیار ناصرالدین شاهی شاه پرسید که مگر رعیت ما […] http://www.vatanfa.com/?s=ماجرای-ماست-و-خیار-ناصرالدین-شاهی