ماجرای مصاحبه امیرحسین مدرس با حافظ و سعدی در یک برنامه تلویزیونی + فیلم


امیرحسین مدرس، مجری، بازیگر و خواننده در برنامه «برمودا» شبکه نسیم در پاسخ به سوال کامران نجف‌زاده که شما مجری، خواننده، نوازنده، شاعر و خطاط هستید، چگونه شما را صدا کنم، گفت: برایم فرقی نمی‌کند، بگویید علاقه‌مند به حوزه فرهنگ و هنر. واقعاً نمی‌توانم بین علایقم یکی را انتخاب کنم. من به سراغ هر کدام از این حوزه‌ها رفتم، سعی کردم ‌ته آن را دربیاورم. گرچه مگر حوزه‌ای مثل فرهنگ و هنر انتها دارد.

مدرس در پاسخ به این سوال که مگر یک روز شما چند ساعت است؟ گفت: گر بریزی بحر را در کوزه‌ای، چند گنجد قسمت یک روزه‌ای. هر چقدر آدم توان داشته باشد و ظرفش جای بگیرد، استفاده می‌کند. 

این هنرمند در پاسخ به سوال نجف‌زاده که دوری شما از قاب تلویزیون خودخواسته و به پیشنهاد خانواده است؟ گفت: نه، اتفاقاً خانواده‌ام جزو صف اول مشوقینم هستند. الان از صبح تا شب مشغول مطالعه، پژوهش و نگارش در حوزه نسخه‌های خطی هستم. این نسخه‌ها میراث مکتوب ادبی و تاریخی‌مان محسوب می‌شود. دفتر کارم هم در خانه است. یک اتاق خانه به فعالیت‌هایم اختصاص دارد. تمام این نسخه‌های خطی عجیب است؛ چراکه انگار وارد دنیای دیگری می‌شوی. 

مدرس

وی درباره ماجرای مصاحبه‌اش با حافظ و سعدی توضیح داد: ایده قشنگی پشت ماجرا بود. افسوس می‌خورم که مخاطب آنطور که باید درگیر ماجرا نشد. چراکه درگیر فرم کار شدند. البته کار به صورت عجله‌ای انجام شد. ما زندگینامه شخصیت‌های فرهنگی کشورمان را برداشته بودیم و آن‌ها را تبدیل به دیالوگ کردیم. بخشی از انتقاد‌ها به این دلیل بود که بخشی از مخاطبان زندگینامه آن‌ها را مطالعه نکرده بودند.

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=ماجرای-مصاحبه-امیرحسین-مدرس-با-حافظ-و-سعدی-در-یک-برنامه-تلویزیونی-+-فیلم