«بچه زرنگ» ۶۲ میلیاردی شد/ «رویای کاغذی» بهترین فیلم جشنواره ابوظبی

«بچه‌زرنگ» به تهیه‌کنندگی حامد جعفری تنها فیلم غیرکمدی سینمای ایران است که توانست به باشگاه ۶۰میلیاردی‌های سینمای ایران وارد شود و در جمع ۶ فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران قرار بگیرد.

این انیمیشن سینمایی که از ابتدای اکران با اقبال کودکان و خانواده‌هایشان همراه شده است، تا امروز نزدیک به ۱میلیون و ۹۰۰هزار مخاطب در سینما‌های کشور به تماشایش نشسته‌اند و بر همین اساس به لحاظ تعداد مخاطب، سومین فیلم جدول اکران سال جاری است که همچنان نمایش آن در سالن‌های سینمای کشور ادامه دارد.

«بچه زرنگ» که سینمای راهبردی کودک و نوجوان را نمایندگی می‌کند، پس از کمدی‌های «فسیل»، «هتل»، «شهر هرت»، «انفرادی» و «هاوایی» قرار گرفته و جایگاه ششمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران را به خود اختصاص داده است.

این انیمیشن سینمایی از ابتدای اکران تاکنون رکورد پرمخاطب‌ترین انیمیشن و پرفروش‌ترین فیلم کودک تاریخ سینمای ایران را نیز از آن خود کرده است که فروشی بیش از ۶۲ میلیارد تومان می‌شود.

«بچه‌زرنگ» محصول مشترک گروه هنر پویا و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که به همت یک گروه ۲۵۰ نفره از هنرمندان جوان ایران ساخته شده است.

رونمایی از «انتخاب» در هنر و تجربه

مراسم رونمایی فیلم سینمایی «انتخاب» با حضور امید نیکنام نویسنده و کارگردان، لیلا حیدری مجری طرح و نماینده تهیه‌کننده، سجاد شهریاری، سعیده جمشیدی و پارمیدا افشار بازیگران فیلم توسط گروه سینمایی هنر و تجربه در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.

امید نیکنام کارگردان و نویسنده فیلم «انتخاب» درباره محتوای فیلم گفت: موضوع جدی که من در زندگی دارم، انسانی است که همه می‌شناسیم و من خیلی علاقه‌مندم تا جایی که امکانش باشد ذات انسان را کشف کنم و در موردش بنویسم و فیلم بسازم.

نیکنام افزود: مساله انتخاب هم یکی از همین موضوعاتی است که انسان با آن مواجه است؛ اینکه چطور انتخاب می‌کند و پیش می‌رود و این انتخاب‌های ما در نهایت چطور زندگی ما را می‌سازد.

پس از آن سجاد شهریاری کارگردان سینما و یکی از بازیگران فیلم نیز گفت: این فیلم در سال ۱۳۹۶ ساخته شد و در آن زمان کار خیلی سختی بود. امیدوارم لایق این باشیم که از این فیلم لذت ببرید.

در پایان سعیده جمشیدی دیگر بازیگر فیلم بیان کرد: با اجازه آقای نیکنام من اکران این فیلم را به مرحوم فرشاد کلباسی تقدیم می‌کنم که دستیار این کار بودند و بسیار انسان معتقد و شریفی بودند. روحشان شاد باشد.

اکران «انتخاب» از یکشنبه- ۲۹ بهمن ماه- در سینما‌های منتخب هنروتجربه آغاز شده است. محمود پاک‌نیت، عباس جمشیدی‌فر، فقیهه سلطانی، سجاد شهریاری از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

در خلاصه داستان «انتخاب» آمده است: آرش نویسنده‌ای است که دچار چالش‌هایی در زندگیش شده و به همین دلیل به سمت شهری که استادش زندگی می‌کند، سفر کرده تا از او راهنمایی و مشورت بگیرد. در این مسیر با افراد مختلفی آشنا می‌شود که باعث می‌شوند مسیر زندگی او تغییر پیدا کند.

فیلم‌های گروه سینمایی هنر و تجربه، هر روز در دو سانس ۱۶ و ۱۸ در سینما‌های منتخب این گروه در تهران اکران می‌شود و روز‌های چهارشنبه نیز در سینما‌های منتخب هنر و تجربه در شهرستان‌های سراسر کشور روی پرده می‌رود.

«رویای کاغذی» بهترین فیلم جشنواره ابوظبی شد

فیلم سینمایی «رویای کاغذی» به کارگردانی علی عطشانی همزمان با اکران در ایران، در نود و یکمین حضور بین‌المللی خود موفق شد جایزه بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی فیلم ابوظبی را دریافت کند. این فیلم از چهارشنبه- ۲۵ بهمن ماه- به سرگروهی سینما هویزه مشهد اکران شده است.

فیلم سینمایی «رویای کاغذی» تاکنون در جشنواره‌های متعدد خارجی حضور داشته و جوایز مهمی را از فستیوال‌های مختلف بین‌المللی دریافت کرده است.

فیلمنامه «رویای کاغذی» را جابر قاسمعلی براساس ایده‌ای از علی عطشانی نوشته و مینا وحید، کامران تفتی، زینب (نگار) ملاکی و امیرحسین رضازاده نقش‌های اصلی این فیلم را ایفا کرده‌اند.

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=«بچه-زرنگ»-۶۲-میلیاردی-شد/-«رویای-کاغذی»-بهترین-فیلم-جشنواره-ابوظبی