دوستی ها - دانلود فیلم و سریال

اطلاعات انیمیشن شمشیر و اندوه


انیمیشن شمشیر و اندوه یکی از چهار انیمیشن راه یافته به جشنواره فیلم فجر است که روایتی از تاریخ اسلام و ماجرای واقعه کربلا را روایت می‌کند. در این مطلب نگاهی به متن و حاشیه‌‌های این انیمیشن می‌اندازیم.

متن و حواشی جشنواره ۴۲ فیلم فجر

خلاصه داستان انیمیشن شمشیر و اندوه

انیمیشن شمشیر و اندوه اثری ۹۲ دقیقه‌ای است که برهه‌ تاریخی بعد از شهادت امام حسن مجتبی(ع) تا ورود امام حسین(ع) به کربلا را روایت می‌کند. روایت این اثر از زاویه‌ دید یک ایرانی است که در شهر مداین زندگی می‌کند و منجر به پیوستنش به قافله‌ امام حسین (ع) خواهد شد. مخاطب این انیمیشن نوجوان و جوان در نظر گرفته شده و در خلاصه داستان آن آمده است: «برای تحقق رویایی که داری مبارزه کن…»

این پویا‌نمایی که برای اولین بار در تاریخ انیمیشن ایران با استفاده از اسکن انسانی (MetaHuman) تولید شده است.

 

نقد و بررسی فوری انیمیشن شمشیر و اندوه

نکته: این نقد و نوشته‌ها، نظر کوتاه ولی دست‌اول منتقدان و نویسندگان سینمایی است در بار اول تماشای فیلم؛ شاید بعدها همه چیز تغییر کند!

محمد تقی‌زاده

محمد تقی زادهشمشیر و اندوه همانند انبوه پروژه‌های سینمایی سال‌های اخیر سینمای ایران مشکل فیلمنامه دارد با این تفاوت که این بار سازندگان آنقدر درگیر و غرق فضای تکنیکی کارشان شدند که به کلی از پرداخت درست و کامل فیلمنامه بازماندند.
تکنولوژی در سال‌های اخیر نقش مهمی در پیشبرد پروژه‌های سینمایی داشته و ابن تکنولوژی‌زدگی محدود به سینمای ایران و انیمیشن نیست اما تاریخ سینما ثابت کرده که فیلم‌ها و آثاری ماندگار و موثر بودند که بر وجوه متنی و داستانگویی آثارشان تمرکز بیشتری داشتند. ابعاد تکنولوژی اگرچه جذابیت آثاری همچون شمشیر و اندوه را بالا برده اما نمیتوان بدون تعلیق و داستانگویی انتظار همراهی تماشاگر را داشت.

۳ نکته از فیلم:

  • وجوه بصری خوب
  • وجوه داستانگویی ضعیف
  • تکنولوژی‌زدگی

احسان ناظم بکایی

احسان ناظم بکاییانیمیشن موشن کپچری با خط داستانی درست اما بدون رعایت قواعد معماری، تاریخی و دیالوگ نویسی. شمشیر و اندوه اگر چه کار پزهزینه و پردردسری در حوزه ساخت است اما سازندگان آن چنان مبهوت مسائل فنی شده‌اند که انگار چنین نکاتی را یادشان رفته. فیلم حوالی دهه‌های ۴۰ و ۵۰ هجری قمری را روایت می‌کند اما معماری برای شهرهای عربی آفریقایی قرون جدید، لباس‌ها یادآور دوران جنگ‌های صلیبی و شخصیت اول با نام کارن با پرش‌ها و ابزار آلاتش، بازی پرنس‌آف پرشیا را تداعی می‌کند.

قصه کلی، سر و ته دارد اما مشکل بستر روایت تاریخی و جغرافیایی آن است. تمام شخصیت‌های ایرانی، نام‌های اصلی ایرانی مثل کارن، هامان، جاوید، بهنام و… دارند و در مدائن، صاحب شغل و … هستند حال آنکه در واقعیت، ایرانیان تخت عنوان موالی و شهروند درجه دو، برای زندگی در قلمروی خلافت می‌بایست تحت سرپرستی یک قبیله بوده و نامی عربی می‌داشتند. کارن، قهرمان قصه که پسربچه‌ای زخمی است بر دوش عمویش ماهان که سوارکار است، یکشبه از مدائن به بخارا می‌رود. اول اینکه فاصله مستقیم این دو شهر حدود ۲۵۰۰ کیلومتر است که برای طی آن چند ماه وقت باید صرف می‌شده.

ضمناً بخارا نه در آن زمان بلکه در سال ۵۴ هجری قمری توسط عبیدالله بن زیاد برای اولین بار فتح می‌شود. بنابراین آن زمان، اسلام جایی در آن سرزمین نداشته و سیحون و جیحون، مرزهای قلمروی اسلامی بودند و عبور از آنها راحت نبوده است. مورد دیگر شخصیتی به نام اشعث است که با توجه به زخم چشم او، منظور اشعث بن قیس کندی است. او در فیلم علویان را قتل عام و نهایتاً توسط ماهان کشته می‌شود اما در تاریخ، اشعث در سال ۴۰ هجری قمری و در زمان خلافت امام حسن(ع) در کوفه می‌میرد. در صحنه‌های آخر فیلم، دست کارن زخمی که تکان می‌خورد در میان پیکرهای واقعه عاشورا دیده می‌شود و در نمای بعد، او را سوار بر اسبی بر دیواره بنایی با گنبدی طلایی می‌بینیم. در میان مجروحان عاشورا، چنین نامی وجود ندارد و اگر سازندگان تحت تاثیر روز واقعه این کار را کرده‌اند.

عبدالله در آن فیلم تنها شاهد ماجرا بود. آن بنا هم اگر کاخ یزید بوده که هیچ وقت سپاهی در دوران خلافت یزید به دمشق لشگر نکشید و فتح دمشق توسط عباسیان هم حدود ۷۰ سال بعد از عاشورا در سال ۱۳۲ هجری قمری رخ داد که حضور کارن در آن واقعه غیرعادیست. مگر آنکه تمثیلی از قدس بوده باشد که فتح آن در سال ۱۶ هجری قمری و ماجراهای جنگ صلیبی هم در قرن پنجم هجری قمری بوده است!

۳ نکته از فیلم:

  • نگاه های اشتباه شخصیت ها به دلیل ضعف تکنیکی
  • استفاده از تکه کلام های امروزی
  • تاریخ را درست روایت کنیم

 

صداپیشگان و عوامل انیمیشن شمشیر و اندوه

صداپیشگان فیلم شمشیر و اندوه از این قرارند؛ زهره شکوفنده، مهبد قناعت پیشه، تورج نصر، غلامرضا صادقی، سعید مقدم‌منش، میثم نیکنام، سعید غفارمنش، حسام صادقی‌نیکو، محسن سرشار، محسن زرآبادی، اعظم حبیبی، کوروش زارع‌پناه، مهرداد معمارزاده، مریم خلقتی، شیدا زینی، عالم‌تاج خیری‌نیا، ابراهیم ربیعی، جوانه برهانی، میلاد مبینی، شهره روحی و مسیحا شیهدی‌اصل.

عوامل اصلی شمشیر و اندوه هم عبارتند از: فیلمنامه‌نویسان: عماد رحمانی، مهدی جعفری، کارگردانان: عماد رحمانی، مهرداد محرابی، تهیه‌کننده: مهدی جعفری، مدیر تولید: معین کریمی، تدوین: مهرداد محرابی، موسیقی: شاهین پژهان، آرش آقابابائی، طراح صدا و SFX: شاهین پژهان، طراح ارشد کاراکتر: بنیامین شجاعی باغینی، کارگردان هنری: میلاد علیقلیا، مسئول رندر: بهداد باقری، شبیه‌سازی مو و پارچه: محمد مشتاقی، سیاوش مصلحی، سرپرست صداپیشگان: حسام صادقی‌نیکو، مدیر دوبلاژ: حسام صادقی نیکو، صدابردار: بهنیا سبزواری، امور فنی صدا: میلاد استخری،

به روایت تهیه‌کننده و نویسنده

مهدی جعفری جوزانی | انیمیشن سینمایی شمشیر و اندوه  با این هدف ساخته شد که ضمن بازروایت وقایع مهم تاریخ اسلام، نقش ایرانی‌ها و حضور پررنگ ایرانیان در آن عرصه را به نمایش بکشد و در واقع پیام‌هایی را که در متن خود فیلم گنجانده شده را به مخاطب منتقل کند‌؛ یک پیام عمومی دیگری هم داریم و آن اینکه انیمیشن فقط برای کودکان نیست و مخاطب بزرگسال و نوجوان را هم می‌تواند درگیر کند./خبرگزاری فارس

فهرست بهترین کارتون های ایرانی

چند نکته درباره انیمیشن

  • ساخت این اثر نزدیک به دو سال به طول انجام میده و نزدیک به ۲۰۰ نفر در این پروژه درگیر کار بوده‌اند.
  • یکی از ویژگی‌های مهم این انیمیشن که البته در فیلم‌های روز سینمای جهان وجود دارد استفاده از سیستم صدای دالبی سه بعدی است.
  • رندر این انیمیشن هم در داخل کشور انجام شده و با دو زبان فارسی و انگلیسی هم تولید شده است.
  • ساخت این اثر نزدیک به دو سال به طول کشیده و نزدیک به ۲۰۰ نفر در این پروژه درگیر کار بوده‌اند.

 

حرف‌های عوامل انیمیشن در نشست خبری جشنواره فیلم فجر

مهدی جعفری | نویسنده و تهیه‌کننده: تبریک می‌گویم به خانواده انیمیشن ایران زیرا در ۲ سال اخیر اتفاقات خوبی برای این حوزه رخ داده است و امسال هم شاهد حضور ۳ انیمیشن در جشنواره فیلم فجر هستیم. این مساله نشان می‌دهد که انیمیشن ایران در حال تبدیل شدن به یک صنعت است. افتخار دارم که حدود ۲ سال و نیم با حدود ۲۰۰ نفر انیمیشن «شمشیر و اندوه» را تولید کردیم. تقریبا ۳ هفته بیش همین جمع چند جایزه غزال زرین از جشنواره جایزه فجر دریافت کردند. جدا از موانع مالی، مهم‌ترین چالش من به عنوان تهیه‌کننده، ایده‌های نوینی بود که آقای رحمانی ارایه می‌دادند. از روز اول تکلیفمان را با مخاطب روشن کردیم. انیمیشن فقط برای کودک نیست و ما برای بزرگسالان و نوجوانان این کار را تولید کردیم. در همه‌ جای دنیا، انیمیشن فقط برای کودک ساخته نمی‌شود. در ضمن من به شخصه، ارادتی به امام‌ حسین (ع) دارم و این‌ انگیزه را داشتیم‌ که چنین موضوعی را وارد چرخه فرهنگی کنیم.  نمی‌توانم بگویم که انیمیشن ما رکوردشکن خواهد بود. تنها پیش‌بینی من این است که با اقبال مخاطبان مواجه شویم تا انگیزه ما برای ادامه مسیر باشد. فاصله ما با انیمیشن‌های بازار جهانی روز به روز کمتر می‌شود چراکه دانش و نیروی انسانی این حوزه در بین جوانان ما بسیار بالا است. اگر مسئولان به جوانان با استعداد ما توجه کنند، بی‌شک‌ پیشرفت‌مان در این حوزه سرعت بیشتری خواهد گرفت. هدف تیم تولید در اولویت، اکران بین‌المللی و زبان اصلی این انیمیشن به زبان انگلیسی‌ست که به فارسی دوبله شده است.

عماد رحمانی | کارگردان: از سال ۱۳۸۹، بیش از ۲۰ اثر در حوزه ویدیو‌گیم فعالیت کرده‌ام و زمانی که آقای جعفری گفت بیا به انیمیشن ورود کنیم، فکر کردم شوخی می‌کند. پس از کمی فکر، از نظرم پیشنهاد جذابی آمد. به محض شروع تولید، بارها و بارها درباره قصه‌ای صحبت کردیم که پیرنگ مذهبی داشته باشد. فرایند تولید کار عجیب و سختی بود و حدود دو سال و اندی تلاش شبانه‌روزی انجام دادیم. قطعا کم و کسری‌هایی در پروژه هست و سعی می‌کنیم برای اکران عمومی بهتر شویم. تا حد امکان سعی کردیم تا تمامی جزییات براساس واقعیت باشند و این کار هایپررئال است. ما از دستگاهی برای تولید این انیمیشن استفاده کردیم که در بازی‌ها استفاده می‌شود. از نظر من، «شمشیر و اندوه» ایراد بصری ندارد. ما نباید مخاطبان نوجوان را با نوجوانی نسل خودمان قیاس کنیم. در این چند روز که خروجی را با مردم دیدم، باید بگویم که نوجوانان نسل الان، درایت زیادی دارند و فهم داستان برایشان سنگین نیست‌. کاشت اکت کارن نسبت به اتفاقات از همان ابتدا رخ می‌دهد و به صورت متوالی تا پایان داستان رواج می‌یابد. تیتراژ هر انیمیشن بسیار مهم و چند پلان مهم ما در زمان تیتراژ است.

بنیامین شجاعی | طراح کاراکتر: برای تولید این اثر، برای نخستین بار دستگاهی را وارد کردیم و چالش اصلی ما این بود که تمامی کاراکترها را بر اساس دستگاه جدیدمان تولید کنیم. همچنین ما برای هر کاراکتر، سه دوره تاریخی داشتیم و زمانی که آقای رحمانی این را به من‌‌ گفت، فکر نمی‌کردم از پس آن بربیایم. برای طراحی کاراکترها باید المان‌های متعددی به کار می‌بردیم. اول اینکه کاراکترها باید با آن برهه تاریخی منطبق می‌شدند و همچنین بخشی از سلایق ما هم در کار دخیل بوده است. سعی کردیم کاراکترهای اسلامی و ایرانی با رنگ و لعاب‌های متنوع در این پویانمایی وجود داشته باشد.

معین کریمی | کارگردان فنی: در ابتدا، «شمشیر و اندوه» از لحاظ تولید، برایم ترسناک بود؛ زیرا چنین اثری به لحاظ انیمیت به شدت دشوار است. همان‌طور که در تصویر دیدید، از لوکیشن‌های متعددی در این انیمیشن استفاده شده است و تعداد زیادی کاراکترهای اصلی و فرعی داشتیم که هر کدام در بازه‌های زمانی مختلف با لباس‌های متنوع ساخته شدند.  در این دو دهه اخیر که تولید انیمیشن در ایران جدی شده است، اثری همچون «شمشیر و اندوه» که تماما رئال باشد، نداشته‌ایم. این اتفاقات جدید برای ما هیجان‌انگیز بود. همان‌طور که مطرح شد، ما در ابتدا روی بازی‌های ویدیویی کار می‌کردیم اما تلاش کردیم تا در حوزه انیمیشن هم کارمان نوین باشد.

مهرداد محرابی | کارگردان: استفاده از تکنولوژی‌های روز و پیشتاز، در کنار مزایایی که دارد، محدودیت‌هایی هم برای ما به وجود آورد. ما نیز تمام تلاش‌مان را کردیم تا جایی که ممکن است نقصی در اثر نباشد. جدا از شعار دادن، تولید انیمیشن واقعا یک کار تیمی است و اینگونه نیست که فردی باشد. همه اعضای گروه برای تکمیل پروژه تلاش کرده‌اند تا تولید پیش برود.

میلاد علیقلیا | کارگردان هنری: ایده اولیه عماد رحمانی پُر از لوکیشن و پلان‌های مختلف بود که در ابتدا گفتیم نمی‌توانیم این کار را بسازیم اما رفته‌رفته روی ایده کار کردیم تا روایت‌ کاملی تولید کنیم. همچنین تلاش کردیم تا تمامی پوشش‌های گیاهی و انواع آب و هوا را در محیط‌ها نشان دهیم. انتخاب تکنولوژی در افزایش سرعت کار تاثیر داشت و به هرحال تکنولوژی بروز می‌تواند روی روند کار تاثیر زیادی داشته باشد. دو ماه پیش توانستیم کارخانه تولید انیمیشن آسیای غرب را افتتاح کنیم تا انیمیشن ایران بیشتر به سمت صنعت حرکت کند. همین الان دو انیمیشن دیگر در دست تولید داریم تا به امید خدا در جشنواره سال بعد با دستی پرتر در خدمتتان باشیم.

آرش آقابابابی | آهنگساز: روزهای اولی که درباره موسیقی این انیمیشن صحبت کردیم، موسیقی‌ای از عبدالقادر مراغه‌ای در قرن چهارم در ذهنم آمد. تلاش کردیم در «شمشیر اندوه» از موسیقی نواحی بهره ببریم و حال و‌ هوای موسیقی تعدیل‌شده عبدالقادر مراغه‌ای هم در آن وجود داشته باشد.

شاهین پژهان | آهنگساز: در تولید این اثر، بیشتر کارهای تنظیم موسیقی با من بود. برای بخش‌های مختلف موسیقی این اثر از سازهای کوبه‌ای، زهی و… استفاده و همچین سازهای کلاسیک غربی را هم در اثر وارد کردیم. در واقع، سعی کردم تا صداها الکترونیک‌تر اما به شکل تعدیل‌شده‌ای در کار وجود داشته باشند. حدود چند ماه تمرین کردیم تا به موسیقی‌ای که در ذهن داشتیم، برسیم. در نهایت هر چقدر از سختی‌ها بگویم، کم است.

حسام صادقی‌نیکو | سرپرست دوبله: با این گروه، پیش‌تر در کارهای مربوط به بازی‌های ویدیویی همکاری کرده بودیم و نخستین پروژه پویانمایی ما «شمشیر و اندوه» است. خروجی اولیه این کار را که دیدم، از کیفیت خوب آن شگفت‌زده شدم. پس از جلسات متعدد، به عواملی برای دوبله رسیدیم که حس قصه را به خوبی منتقل کنند. این اثر یک انیمیشن رئال است و ما می‌خواستیم زمانی که مخاطب صداها را می‌شود، برایش تصنعی نباشد. احترام به مخاطب برای ما مساله مهمی بود، زیرا مهم ترین قضاوت‌کننده اثر هنری است. از دوبلور‌های گرامی همچون زهره شکوفنده، محبد قناعت‌پیشه، میثم نیکنام، تورج نصر، مریم خلقتی و..‌‌‌. کمال تشکر را دارم.

بهداد باقری | سرپرست جلوه‌های ویژه: سخت‌ترین قسمت در پروژه‌های انیمیشن، جلوه‌های ویژه است. ما چالش‌های زیادی در نورپردازی و رِندر کار داشتیم زیرا تکنولوژی مورد استفاده‌مان جدید بود و ما اولین گروهی بودیم که از آن استفاده می‌کردیم.

خرید بلیت فیلم های جشنواره فیلم فجر

پوستر و عکس های انیمیشن شمشیر و اندوه

پوستر رسمی انیمیشن شمشیر و اندوه
پوستر رسمی انیمیشن شمشیر و اندوه

پوستر رسمی انیمیشن شمشیر و اندوه

پوستر انیمیشن شمشیر و اندوه

انیمیشن شمشیر و اندوه

شمشیر و اندوه انیمیشن

دانلود فیلم

ادامه مطلب اطلاعات انیمیشن شمشیر و اندوه

استخری کوچک است با دو دیوار دور آن، یکی سفید و نرم و دیگری تیره و سفت!


چیستان میوه ۴: یکی از گونه‌های ادبی در ادب رسمی و فرهنگ مردم ایران چیستان است. چیستان نوعی از تفرج و تفنن ادبی است که به جز کاربرد سرگرم‌کننده، جنبه‌های آموزشی و فرهنگی دیگری نیز دارد.این نوع ادبی را می‌توان در زمره ادبیات اندرزی به‌شمار آورد.

چیستان چیست؟

چیستان کلمه ای مرکب از «چیست» و «آن» است که در علم بدیع در فارسی، معادل کلمه «لغز» عربیست. لغز در لغت به معنی پیچیدگی و پوشیدگی است و و در اصطلاح به معنی کلام موزونی است که نام چیزی در آن برده نشود ولی اوصاف آن طوری برشمرده شود که خواننده با خواندن آن اوصاف پی به نام آن چیز ببرد. طراح چیستان سعی می‌کند تا با بیان اجزای حسی و مادی یک پدیده و معرفی برخی از ویژگی‌های آن مخاطب را برای شناسایی آن به تلاش و تکاپوی فکری وادارد.

علت نام گذاری این صنعت به «چیستان» در فارسی، این است که جملات پرسشی معمولاً به صورت سؤال و با عبارت «چیست آن» یا «چیست» آغاز می‌شوند. در ادامه با چیستان میوه ۴ همراه باشید. شما در چیستان میوه ۴ از سری مطالب بخش تفریح و سرگرمی چشمک به این سوال پاسخ دهید: استخری کوچک است با دو دیوار دور آن، یکی سفید و نرم و دیگری تیره و سفت! 

 

چیستان میوه ۴

 

استخری کوچک است با دو دیوار دور آن، یکی سفید و نرم و دیگری تیره و سفت! آن چیست!؟

چیستان میوه 4

.

.

.

.

.

.

 

.

.

.

.

جواب چیستان میوه ۴

شما در معما یا چیستانی که امروز با آن روبرو هستید می توانید ضریب هوشی خود را محک بزنید. باید بدانید که پاسخگویی به معما در یک لحظه میزان اطلاعات عمومی شما را نشان می دهد. در ادامه با چیستان میوه ۴ همراه باشید.

.

.

.

.

.

.

 

 

 

 

.

پاسخ نارگیل است.

 

چیستان میوه 4

امیدوارم از چیستان میوه ۴ استفاده کرده باشید. شما همواره می توانید سوالات، بازی های فکری، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

 



دانلود فیلم

ادامه مطلب استخری کوچک است با دو دیوار دور آن، یکی سفید و نرم و دیگری تیره و سفت!

بیوگرافی سحر نظام دوست بازیگر مشهدی سینما و تلویزیون


با بیوگرافی سحر نظام دوست بازیگر مشهدی سینما و تلویزیون و عکس ها و زندگی شخصی به همراه شهرت و شروع بازیگری در ادامه مطلب همراه ما باشید.

فهرست موضوعات

بیوگرافی سحر نظام دوست بیوگرافی سحر نظام دوست
بیوگرافی سحر نظام دوست

بیوگرافی سحر نظام دوست

سحر نظام دوست از چهره زیبا و جذابی برخوردار است و طرفداران خاص خود را دارد.

او در فضای مجازی فعال بی حاشیه ای است و عکس های زیبای خود را در اینستاگرام به اشتراک می گذارد.

او در اینستاگرام فعالیت می کند و بیش از دویست و سی هزار نفر دنبال کننده دارد.

سحر نظام دوست از اندام زیبایی هم برخوردار است و لباس های طراحی شده زیبایی می پوشد و با قد بلندی که دارد این زیبایی دو چندان می شود.

شما نیز می توانید از لباس های طراحی شده او نهایت استفاده را ببرید و ایده بگیرید. او با ۱۷۳ سانتی متر قد جز بازیگران قد بلند محسوب می شود.

استایل سحر نظام دوست استایل سحر نظام دوست
استایل سحر نظام دوست

فعالیت های سحر نظام دوست

سحر نظام دوست علاوه بر حرفه بازیگری،به صورت خیلی جدی پیانو می نوازد و همچنین در ساختمان سازی به عنوان شغل دوم فعالیت دارد و برادرش نیز در این راه با او همکار است.

سحر نظام دوست می گوید :

من عاشق خلق کردنم.

از خلق یه کاراکتر جدید روی صحنه یا جلوی دوربین بگیر تا خلق یه اثر هنری روی دیوار یا حتی نقش و نگارهایی با حال و هوای خودم روی سقف ساختمونی که بعد از تکمیلش قراره خانواده هایی لحظات رنگارنگ زندگیشونو زیر سقفش تجربه کنن و همینطور چیدن کلمات در غالب احساساتم… پس از هر چه که ویران کند و ویرانی بیافریند بیزارم مثل جنگ.

عکس سحر نظام دوست عکس سحر نظام دوست
عکس سحر نظام دوست

شغل دوم سحر نظام دوست :

سحر نظام دوست از ساختمان سازی به عنوان شغل دوم حرف میزند و می گوید همچنان عاشق حرفه اصلی خود که بازیگری است می ماند.

سحر نظام دوست بسیار فعال است و دوست دارد همه چیز را از نزدیک ببیند و لمس کند به طوری که با حضور در معدن گفت :

از نزدیک حس و لمس کردم سختی کار معدنچیان عزیز و حرفی ندارم.

فعالیت سحر نظام دوستفعالیت سحر نظام دوست
فعالیت سحر نظام دوست

ویژگی اخلاقی سحر نظام دوست

از ویژگی اخلاقی سحر نظام دوست می توان به بسیار با احساس بودن و خونسرد بودن این بازیگر جوان اشاره کرد.

شاید بتوان گفت داشتن این ویژگی هاست که او سفیر مهربانی خیریه مهر طوبی است.

فعالیت های سحر نظام دوست در حوزه ی بازیگری

سحر نظام دوست در دوران دانشجویی خود اولین کار خود را در صحنه تئاتر آغاز کرد و در داستان آدم و حوا نقش حوا را به کارگردانی آقای فرزاد محمد علی بازی کرد.

او وقتی برای اولین بار در تلویزیون حضور یافت ۲۳ ساله بود و در سریال پنج دری که آقای امین امانی کارگردانش بود به ایفای نقش پرداخت.

گرچه موفقیت این اثر زیاد نبود ولی تجربه خوبی برای سحر نظام دوست به حساب می آید

زیرا با بازیگران و هنرمندانی چون شهربانو موسوی ، سیاوش قاسمی ، عباس محبوب و سید جواد زیتونی همکاری داشت.

عکس اینستاگرامی سحر نظام دوست عکس اینستاگرامی سحر نظام دوست
عکس اینستاگرامی سحر نظام دوست

فیلم های سحر نظام دوست  

هویت  بگو که واقعیت ندارد
 جنون آلما
سلوی  بار دیگر بنگر
بدهکاران به بهشت نمی روند پنج دری
 خط آبی است  فرار از زندان

گردآوری: نیمکت خبر

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای

دانلود فیلم

ادامه مطلب بیوگرافی سحر نظام دوست بازیگر مشهدی سینما و تلویزیون

گلایه کارگردان فیلم «مجنون» از بی‌مهری‌ها نسبت به ارگان‌ سرمایه‌گذار



مهدی شامحمدی، کارگردان فیلم سینمایی «مجنون» در برنامه «هفت» شبکه نمایش در پاسخ به سوال بهروز افخمی که آیا تعداد قطعه‌های موسیقی مجید انتظامی زیاد نبود؟ گفت: آقای انتظامی می‌خواستند ۳۰ قطعه بسازند، بعد مجبور شدند ۴۸ دقیقه بسازند، که با میکس به ۶۰ دقیقه رسید. قطعاً در زمان اکران فیلم با همان مدت زمانی که آقای انتظامی می‌خواستند مواجه می‌شوید. ما مجبور بودیم فضای فیلم را با موسیقی پر کنیم، تا به جشنواره فیلم فجر برسانیم.

شامحمدی ادامه داد: زمانی که مهدی زین‌الدین به «مجنون» رفت و گفت من اگر شده با جنازه‌ام یک متر از خاک جزیره را نگه می‌دارم، دسته‌بندی نکرده بود که بگوید من برای این دسته از مردم به جنگ می‌روم. من هم به همین شکل به ماجرا نگاه کردم. این فیلم برای مردم ایران است. چون ممکن است بد اخلاقی‌هایی از جایی باشد، که بگویند این فیلم را سازمان اوج ساخته و درباره فلان موضوع است. 

کارگردان این فیلم در پاسخ به این پرسش که همیشه با یک دوربین فیلمبرداری می‌کردید؟ گفت: گاهی اوقات از دو دوربین استفاده می‌کردیم، اما فیلم ذاتاً تک دوربین است. بخاطر شرایط جنگی که «مجنون» دارد، در چند صحنه هم دوربین‌های مختلف کاشته شده بود. اگرچه دوره فشرده‌ای را برای بازیگران در تهران گذاشته بودیم، ولی این جلسات تفصیلی با جزئیات نبود. من به بازیگران گفته بودم، بازی نکنید! فکر می‌کردم «مجنون» نیاز به باورپذیری دارد.

عباس نادران، تهیه‌کننده «مجنون» درباره مدت زمان فیلمبرداری فیلم توضیح داد: ما پارسال همین موقع‌ها تولید فیلم سینمایی «مجنون» را کلید زدیم و فیلمبرداری در خوزستان شروع شد. در پس تولید دچار مشکل شدیم. ما می‌خواستیم فرصت بیشتری داشته باشیم، تا در پروسه فیلم بیشتر کار کنیم. طبق برنامه‌ریزی‌مان در پیش تولید، ۹۰ جلسه در مدت سه ماه و چند روز فیلم‌برداری کردیم. برای این فیلم ۳۲ لوکیشن در استان خوزستان داشتیم.

به گفته نادران، قیاس این فیلم با نمونه‌های موفق قبلی مثل «موقعیت مهدی» یا ساخته محمدحسین مهدویان که در سینمای ایران ساخته شده، اجحاف در حق آن‌هاست. چون اساساً این فیلم‌ها هیچ ارتباطی با هم ندارند. حتی در ساختار فیلمنامه‌ای «مجنون» قابل مقایسه با فیلم‌های ساخته شده نیست.

دانلود فیلم

ادامه مطلب گلایه کارگردان فیلم «مجنون» از بی‌مهری‌ها نسبت به ارگان‌ سرمایه‌گذار

ایستگاه اقلیم‌شناسی توچال با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال افتتاح شد


ایستگاه اقلیم‌شناسی توچال همزمان با چهارمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال افتتاح شد.به گزارش روابط عمومی مجموعه تفرحی ورزشی توچال، همزمان با چهارمین روز از دهه مبارک فجر، پروژه‌های پل خروجی شهر لواسان، ایستگاه اقلیم‌شناسی توچال، پیست بین المللی اسکی شمشک و پل خرداد اوشان به صورت نمادین از ۳۷ پروژه با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تهران، مدیرکل سازمان هوا شناسی ،مدیر عامل مجموعه توچال و فرماندار شهرستان شمیرانات افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

توچالتوچال

آئین افتتاحیه پروژه‌های دهه مبارک فجر در این شهرستان، روز (۱۵ بهمن) با حضور با حضور قدرت الله شفیقی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تهران، مجتبی ذاکریان فرماندار شمیرانات، روح الله امداد مدیرعامل مجموعه تفریحی ورزشی توچال و مازیار غلامی مدیرکل هواشناسی استان تهران در کافه کتاب توچال برگزار شد.

قدرت الله شفیقی در مراسم افتتاحیه ایستگاه اقلیم‌شناسی توچال با بیان این‌که، همزمان با ایام الله دهه فجر یک‌هزار و ۴۴ پروژه در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، کشاورزی و تولیدی استان تهران بهره‌برداری می‌شود، گفت: خوشبختانه امروز در آستانه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمندانه انقلاب اسلامی شاهد افتتاح های بسیار خوبی در شمیرانات بودیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تهران، پروژه‌های افتتاح شده در شمیرانات را کاربردی و گره‌گشا برای مر‌‌‌‌‌دم دانست و افزود: پروژه‌های امروز به‌گونه‌ای است که مردم بویژه ساکنان این منطقه به خوبی از آن‌ها منتفع می‌شوند.
وی گفت: امید است به واسطه همت و همکاری همه مسئولان قدم‌های بلندتری در این منطقه برداشته شود و خادمانی خوب برای مردم باشیم.
همچنین مجتبی ذاکریان فرماندار شمیرانات، نیز با اشاره به اینکه فقدان دستگاه سنجش بادها و بارش‌ها عاملی موثر در بروز حوادث بود، افزود: با توجه به این‌که ما در این منطقه با مشکلاتی در خصوص اقلیم مواجه هستیم، هر ساله به دلیل فقدان دستگاه سنجش فشار هوا و باد و بارش ها حوادثی داشته‌ایم که با این افتتاح و پیش‌بینی‌هایی که به واسطه آن انجام می‌شود، امیدواریم بتوانیم از این حوادث بکاهیم.

توچالتوچال

مازیار غلامی مدیرکل هواشناسی استان تهران نیز از استقرار ۴۰ ایستگاه هواشناسی در استان تهران خبرداد و گفت: ‏برای افتتاح ایستگاه اقلیم شناسی ایستگاه هفت تله‌کابین توچال، ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
وی اظهار داشت: ما امروز افتتاح دو ایستگاه توچال و پس قلعه را داریم که این دو ایستگاه در مناطق صعب العبود واقع شده‌اند و اتفاق خوبی در حوزه هواشناسی به شمار می‌روند.
غلامی، با اشاره به این‌که یکی از پایه‌ای‌ترین وظایف هواشناسی در تمام دنیا اندازه‌گیری است، افزود: چراکه در صورت عدم اندازه‌گیری نمی‌توانیم پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشیم و یکی از اهداف در مجموعه هواشناسی ایران و کشورهای دیگر توسعه شبکه ایستگاه‌ها محسوب می‌شود.

توچالتوچال

وی با بیان اینکه عمده ایستگاه‌های هواشناسی در استان تهران، در نیمه شمالی استان قرار گرفته ، ادامه داد: در حال حاضر در سطح استان تهران ۴۰ ایستگاه هواشناسی داریم و این ایستگاه‌ها در همه شهرستان‌ها بیشتر در نیمه شمالی به دلیل اهمیت و افزونی پدیده‌ها واقع شده‌اند، اما برنامه توسعه‌ای برای شهرهای جنوبی هم داریم چراکه سنجش در پایین دست‌ها برای ما اهمیت دارد.

غلامی با اشاره به اینکه یک ایستگاه هواشناسی اگر تغییر اقلیم نباشد باید یک مساحت ۴۰ کیلومتری را پوشش دهد، گفت: این موضوع برای ایستگاه توچال صادق نیست و برای این منطقه سه ایستگاه در نظر داریم چرا‌که اقلیم ایستگاه پنج با هفت متفاوت است، و این کار به پیش‌بینی دقیق کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه این ایستگاه یک سنجش خوبی از دما، سرعت باد، فشار هوا و رطوبت نسبی اندازه گیریرا به فاصله دو دقیقه یک بار مخابره می کند، افزود: مکان یابی دقیق احداث ایستگاه هواشناسی توچال یک ماه به طول انجامیده است.
در پایان روح الله امداد مدیرعامل مجموعه تفریحی ورزشی توچال، با تاکید بر اهمیت استقرار ایستگاه هواشناسی و ضرورت پیش‌بینی‌ها در این مجموعه، گفت: اطلاع رسانی در خصوص آب و هوا می تواند خطرات را به میزان چشمگیری کاهش دهد، همانطور که شاهد هستیم اخیراً با توجه به برخی هشدارها، کوهنوردان در هوای نامساعد کم‌تر مراجعه می‌کنند، درحالی که عدم آگاهی و اطلاع‌رسانی ممکن است خطرات جبران‌ناپذیری را در پی داشته باشد.

توچالتوچال

وی با بیان این‌که تعامل ما با فرمانداری و سطح شهرستان شمیرانات بالا بوده و حمایت‌های بسیار خوبی صورت گرفته، تاکید کرد: استقرار ایستگاه اقلیم‌شناسی اتفاق مثبتی برای ارائه خدمت به هموطنان عزیز است و ما برای احداث ایستگاه دوم نیز با توجه به لزوم آگاهی مجموعه از سرعت باد، استقبال می‌کنیم.

امداد، با بیان این‌که در حوزه تله‌کابین به طور اختصاصی میزان و سرعت باد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: اگر سرعت وزش باد از یک حدی بیشتر باشد، به مرز خطر نزدیک می‌شویم؛ سرعت باد بین ۷۲ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت از اهمیت ویژه برخوردار است و وقتی عدد به ۹۰ می‌رسد در تله‌کابین مسافرگیری نمی‌کنیم.

دانلود فیلم

ادامه مطلب ایستگاه اقلیم‌شناسی توچال با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال افتتاح شد

معرفی فیلم آسمان غرب | با بازی میلاد کی مرام و امیرحسنی آرمان


آسمان غرب دومین ساخته محمد عسگری است که سال گذشته فیلم اتاقک گلی را به جشنواره فرستاد که با استقبال مخاطبان و منتقدان روبرو شد. در این مطلب نگاهی به متن و حواشی و نقدهای فیلم می اندازیم.

متن و حواشی جشنواره ۴۲ فیلم فجر

خلاصه داستان فیلم آسمان غرب

فیلم آسمان غرب با نگاهی متفاوت، رشادت، غیرت و میهن‌دوستی خلبان شهید علی‌اکبر شیرودی و دیگر همرزمانش را در روزهای آغازین جنگ به تصویر می‌کشد.

 

نقد و بررسی فوری فیلم آسمان غرب

نکته: این نقد و نوشته‌ها، نظر کوتاه ولی دست‌اول منتقدان و نویسندگان سینمایی است در بار اول تماشای فیلم؛ شاید بعدها همه چیز تغییر کند!

سید مهرزاد موسوی

سید مهرزاد موسویبگذارید همین اول یک چیزی را بگویم و رد شوم؛ قبول داشته باشیم یا نه، ما ۲ روایت از جنگ داریم. روایتی که بیشتر دیده و شنیده‌ایم که سپاه نقش اول را دارد و فرماندهان جوان هدایت جنگ را به عهده دارند و شیوه راهبردی‌شان تفاوت‌های آشکاری با شیوه ارتشی دارد. ارتشی که مبتنی بر سلسله مراتب است و دستور و حکم و…
باز هم قبول داشته باشیم یا نه، پارادایم اصلی ذهن همه نسل ما از جنگ مبتنی بر سپاه است و ارتش روایت‌های محدودی داشته است. (که هر دو روایت به جا و اندازه خود، عزیز و محترم و ارزشمند است)

برای همین‌هایی که می‌دانید و معمولا گفته نمی‌شود (من اسمش را می‌گذارم روایت ارتشی از جنگ)، فیلم آسمان غرب در نیمه اول (۴۵ دقیقه ابتدایی) فیلم بدی است؛ پر حرف، پر از دیالوگ‌های کلیشه‌ای، تاکید زیاد بر مردم‌داری ارتش، توجیه بسته بودن دست برای سرپیچی از دستور فرمانده‌کل‌قوا و همان سلسله مراتب نظامی، نمایش کلامی فدای مردم شدن و…
همه این‌ها در دیالوگ طولانی در کنار نمایش صحنه‌های دردناک گنجانده شده و فیلم نشده است. اما اگر بند اول را دوباره بخوانید، حق می‌دهید که ارتش همین یک فیلم را وقت داشته تا همه این حرف‌ها را بگوید و توجیه کند و و و و…

اما وقتی فیلمنامه‌نویس و فیلمساز از بندِ بیان این گفته‌ها (و شاید تأکیدات دستوری) رها می‌شود، فیلم تازه جان می‌گیرد، تبدیل به فیلم جنگی اکشن نفسگیر می‌شود و خلاصه در نیمه دوم می‌شود فیلم را دوست داشت چون «فیلم» شده است نه کلام و کلیشه.

کارگردان به وضوح از فیلم قبلی‌اش کار بهتری ساخته، امکانات مکفی و زیادی هم زیر دست داشته و سعی کرده بین این همه امکانات برای نمایش تصاویر جنگی هوایی و نمایش احساسات برای قهرمان‌سازی، مدیریت کند. اینکه موفق شده یا نه و توانسته نخ ارتباطش را با مردم ایجاد کند، اجازه بدهید کمی تامل کنم.

اسم پیشنهادی دیگر برای فیلم: سیمرغ

سطح فیلم: پذیرش در جشنواره و کاندیدای سیمرغ‌های فنی

۳ نکته از فیلم:

  • بازی میلاد کی‌مرام
  • طبیعتاً تدوین و جلوه‌های ویژه

 

بازیگران و سازندگان فیلم آسمان غرب

میلاد کی‌مرام (در نقش شهید شیرودی)، امیر حسین آرمان (در نقش شهید ادیبان)، نادر فلاح، آرمین رحیمیان، کریم امینی، روح الله زمانی، محمد رضا صولتی، پیام اینالوئی، احسان عباسی، صفر محمدی، احسان صاحب الزمانی، یوسف فروتن، راهله لطفی، پرهام غلاملو، سمیه مهری، نیوشا علیپور و باحضور افتخاری تورج الوند و نسیم ادبی بازیگران این فیلم هستند.

امیرحسین آرمان در نقش شهید ادبیان در فیلم آسمان غرب
امیرحسین آرمان در نقش شهید ادبیان

عوامل فیلم

محمد عسگری کارگردانمحمد عسکری سال گذشته با کارگردانی فیلم سینمایی «اتاقک گلی» در جشنواره حضور داشت. فیلمی که در بستری عاشقانه آغاز می‌شد و به عملیات مرصاد می‌پرداخت، او حالا تجربه‌ای دیگر در این حوزه و این‌بار در هوانیروز دارد.

حبیب والی‌نژاد تهیه‌کننده فیلم آسمان غرب است. تدوین: میثم مولایی، جلوه‌های ویژه بصری: جواد مطوری، صداگذاری: بهمن اردلان و موسیقی: مسعود سخاوت‌دوست از دیگر عوامل این فیلم هستند. این فیلم سینمایی محصولی مشترک از بنیاد سینمایی فارابی وزارت ارشاد، ارتش جمهوری اسلامی و حوزه هنری انقلاب اسلامی است که در استان کرمانشاه ضبط و تولید شده.

 

نکته‌ها و حواشی فیلم آسمان غرب

  • داستان این فیلم در روزهای آغازین جنگ می‌گذرد و به لحاظ پروداکشن و تجهیزات نظامی اتفاقی جدید در سینمای ایران محسوب می‌شود.
  • یکی از مسئولان نظامی مطلع درباره تجهیزات نظامی این فیلم گفته است: «هر ساعت پرواز حدود ۲۰۰ میلیون تومان هزینه دارد و برای این فیلم ۵۳ ساعت پرواز در نظر گرفته شده است. همچنین ۱۵۰ دستگاه تانک، ۳۰ دستگاه نفربر، ۳۰۰ سرباز هم طبق گفته معاون قرارگاه آجا در غرب کشور قرار بوده در اختیار فیلم باشد.»
  • در سال ۱۳۷۱ سریالی به نام سیمرغ نیز از تلویزیون پخش شد که روایت‌گر زندگی دو تن از خلبانان هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران یعنی احمد کشوری و علی‌اکبر شیرودی بود. نقش شهید شیرودی را محمد جوزانی و نقش شهید کشوری را سیدجواد هاشمی ایفا کردند.

خرید بلیت فیلم های جشنواره فیلم فجر

عکس های فیلم آسمان غرب

میلاد کیمرام در نقش شهید شیرودی در فیلم آسمان غربفیلم آسمان غربفیلم آسمان غربفیلم آسمان غربپشت صحنه فیلم آسمان غرب

دانلود فیلم

ادامه مطلب معرفی فیلم آسمان غرب | با بازی میلاد کی مرام و امیرحسنی آرمان

​​تفاوت شگفت انگیز نور ماده های مختلف


آیا می دانید که نور چگونه با ماده های مختلف تعامل می کند؟ آیا می دانید که می توانید با استفاده از دستگاه هایی مثل فتومتر و اسپکتروفتومتر، خواص نوری ماده ها را بررسی کنید؟ در این مقاله به شما می گوییم که چرا این دستگاه ها برای آزمایشگاه ها و صنایع مختلف ضروری هستند و چگونه می توانید از آن ها استفاده کنید.

05f5a0a2 ef0e 4acd b4a8 0cc143c814a3 ​​تفاوت شگفت انگیز نور ماده های مختلف05f5a0a2 ef0e 4acd b4a8 0cc143c814a3 ​​تفاوت شگفت انگیز نور ماده های مختلف

فتومتر و اسپکتروفتومتر چیستند؟

فتومتر یک دستگاه است که میزان جذب یا انتشار نور توسط یک محلول را اندازه گیری می کند. این دستگاه می تواند رنگ، غلظت، و غیره را از روی خواص نوری محلول مشخص کند. برای مثال، می توانید با فتومتر بفهمید که یک محلول شکر چقدر شیرین است یا یک محلول آهن چقدر آهن دارد.

9044e943 b8d5 4e30 8a47 2784e90e5eff ​​تفاوت شگفت انگیز نور ماده های مختلف9044e943 b8d5 4e30 8a47 2784e90e5eff ​​تفاوت شگفت انگیز نور ماده های مختلف

اسپکتروفتومتر یک دستگاه پیشرفته تر از فتومتر است که می تواند طیف نوری یک ماده را نمایش دهد. این دستگاه می تواند نشان دهد که یک ماده چه بخش هایی از نور را جذب می کند و چه بخش هایی را منعکس می کند. برای مثال، می توانید با اسپکتروفتومتر بفهمید که یک گل قرمز چرا قرمز است یا یک سنگ الماس چرا براق است.

1d447e3c ec95 4e7f 8a84 be23973e84bd ​​تفاوت شگفت انگیز نور ماده های مختلف1d447e3c ec95 4e7f 8a84 be23973e84bd ​​تفاوت شگفت انگیز نور ماده های مختلف

چرا این دستگاه ها مهم هستند؟

فتومتر و اسپکتروفتومتر دستگاه هایی هستند که می توانند در زمینه های مختلف علمی و صنعتی کاربرد داشته باشند. برخی از این زمینه ها عبارتند از:

  • آزمایشگاه های شیمی و بیولوژی: این دستگاه ها می توانند برای تعیین خواص شیمیایی و بیولوژیکی مواد مختلف مثل داروها، آنزیم ها، آنتی بادی ها، و غیره استفاده شوند.
  • صنایع غذایی و کشاورزی: این دستگاه ها می توانند برای کنترل کیفیت و ایمنی مواد غذایی و کشاورزی مثل شیر، عسل، میوه، سبزیجات، و غیره استفاده شوند.
  • صنایع نفت و گاز: این دستگاه ها می توانند برای تحلیل ترکیب و خلوص نفت و گاز و مشتقات آن ها مثل بنزین، گازوئیل، و غیره استفاده شوند.
  • صنایع رنگ و پوشش: این دستگاه ها می توانند برای تعیین رنگ و خواص نوری رنگ ها و پوشش های مختلف مثل لاک، رنگ اتومبیل، رنگ لباس، و غیره استفاده شوند.
  • صنایع جواهرات و زیورآلات: این دستگاه ها می توانند برای تشخیص و ارزیابی سنگ ها و فلزات قیمتی مثل الماس، طلا، نقره، و غیره استفاده شوند.

چگونه از این دستگاه ها استفاده کنیم؟

برای استفاده از فتومتر و اسپکتروفتومتر، باید چند مرحله را طی کنیم. این مراحل عبارتند از:

  • انتخاب نمونه
  • آماده سازی نمونه
  • تنظیم دستگاه
  • اندازه گیری نور
  • تفسیر نتایج

به طور کلی، باید یک نمونه از ماده مورد نظر را انتخاب کنید و آن را در یک ظرف شفاف قرار دهید. سپس باید دستگاه را با استفاده از یک محلول استاندارد تنظیم کنید. بعد از آن، باید نور را از طریق نمونه بگذرانید و میزان جذب یا انتشار نور را با یک حسگر اندازه گیری کنید. در نهایت، باید نتایج را با استفاده از فرمول ها، جداول، یا نرم افزار های مخصوص تفسیر کنید.

این مراحل ممکن است بسته به نوع دستگاه و نمونه متفاوت باشند. برای اطلاعات بیشتر، می توانید به دفترچه راهنمای دستگاه یا سایت سازنده آن مراجعه کنید.

از جمله معتبرترین و مطمئن ترین تولیدکنندگان تجهیزات آزمایشگاهی در زمینه اندازه گیری خواص نوری مواد کمپانی های نامبرده در ذیل هستند. برخی از ویژگی های این برندها عبارتند از:

Lovibond: این برند با سابقه ای بیش از ۱۳۰ سال، یکی از پیشروان در زمینه تولید فتومتر و اسپکتروفتومتر با کیفیت بالا و دقت بالا است. این برند از سیستم نوری با پرتو مرجع، شناسایی خودکار متد با بارکد، شناسایی خودکار نوع کوئت، و بیش از ۱۵۰ متد از پیش برنامه ریزی شده استفاده می کند.

Hach: این برند با بیش از ۸۰ سال تجربه، یکی از معروف ترین تولیدکنندگان تجهیزات آزمایشگاهی در زمینه کنترل کیفیت آب و محیط زیست است. این برند از فناوری های نوین و پیشرفته ای مانند لامپ زنون، فیلتر های تداخلی، و نرم افزار های تحلیلی برای ارائه نتایج سریع و قابل اعتماد استفاده می کند.

Jenway: این برند با بیش از ۴۰ سال سابقه، یکی از متخصص ترین تولیدکنندگان تجهیزات آزمایشگاهی در زمینه تحلیل طیفی است. این برند از طراحی ارگونومیک، صفحه نمایش رنگی، حافظه داخلی، و اتصال USB برای افزایش کارایی و راحتی کاربران استفاده می کند.

Hanon: این برند یکی از پیشگامان در زمینه تولید تجهیزات آزمایشگاهی با استانداردهای بین المللی و قیمت مناسب است. این برند از سیستم نوری با پرتو موازی، نمایشگر لمسی، و امکان اتصال به کامپیوتر و شبکه برای ارائه نتایج دقیق و قابل اطمینان استفاده می کند.

فروشگاه تجهیزات آزمایشگاهی روناکو یکی از مشتریان و همکاران این برندها در ایران است. این فروشگاه با توجه به نیازهای بازار و جامعه علمی و صنعتی، اقدام به واردات و توزیع انواع فتومتر و اسپکتروفتومتر از این برندها کرده است. این فروشگاه علاوه بر ارائه قیمت مناسب و رقابتی، خدمات پس از فروش و گارانتی محصولات را نیز به صورت کامل و حرفه ای انجام می دهد. این فروشگاه همچنین مشاوره رایگان در زمینه انتخاب و استفاده از تجهیزات را نیز به مشتریان خود ارائه می دهد

پایان رپورتاژ آگهی

دانلود فیلم

ادامه مطلب ​​تفاوت شگفت انگیز نور ماده های مختلف