کنترل و درمان دیابت با ۹ روش خانگی از نظر طب سنتی!

کنترل دیابت با روش خانگی: دیابت یا بیماری قند، یک اختلال متابولیک (سوخت و سازی) در بدن است. بیماری دیابت توانایی تولید انسولین در بدن از بین می رود و یا بدن در برابر انسولین مقاوم شده و بنابراین انسولین تولیدی نمی تواند عملکرد طبیعی خود را انجام دهد. بیماری دیابت سبب تخریب رگ های خونی و اعصاب می شود و سبب ایجاد عوارض گوناگون در سراسر بدن می شود. همچنین دیابت سبب مرگ وزدرس و بیماری قلبی و حمله مغری می شود. ۶۵ درصد افراد مبتلا به دیابت توسط یکی از دو عامل بالا جان خود را از دست می دهند. اگر مبتلا به دیابت هستید، از همین الان تصمیم بگیرید تا سبک زندگی خود را به طور سالم پیش ببرید تا همیشه سالم باشید، کنترل دیابت بسیار آسان است، فقط کافی است سبک زندگی خود را تغییر دهید.

درمان قطعی برای بیماری دیابت وجود ندارد، بلکه با روش های پزشکی و تغییر سبک زندگی می توانید میزان قند خون را کنترل کنید. اما برای کنترل میزان قند خون چند روش خانگی نیز وجود دارد که در ادامه این مطلب سلامت توضیح داده ایم:

بیشتر بخوانید: میوه های مجاز برای دیابتی ها: ۹ میوه بدون قند برای کنترل دیابت!

۱. کنترل دیابت با دارچین

دارچین (Cinnamon) تبدیل گلوکز به چربی را افزایش داده و دسترسی های چربی را به انسولین سهولت می بخشد. علاوه بر این، دارچین سبب عدم ایجاد رادیکال های آزاد خطرناک می شود و برای درمان دیابت بسیار مؤثر است. دارچین در غشای سلولی همانند انسولین عمل میکند، در نتیجه نیاز شما به انسولین را فورا پایین می آورد.

۲. کنترل قند خون با آلوئه ورا

کنترل دیابت با روش خانگی، آلوئه ورا (Aloe Vera) گیاه فوق العاده شفا بخش است! شیره خشک شده و ژل آلوئه ورا که از برگش بیرون می آید سبب کاهش میزان گلوکز خون و درمان دیابت می شود.

کنترل دیابت با روش خانگی

۳. کنترل دیابت با پیاز

پیاز (Onion) تاثیر قابل ملاحظه ای در کاهش قند خون دارد. پیاز روی سوخت و ساز گلوکز در کبد تاثیر می گذارد و باعث افزایش ترشح انسولین می شود.

۴. کنترل دیابت با سیر

کنترل دیابت با روش خانگی، سیر (Garlic) بهترین درمان برای کاهش مستقیم قند خون، بازسازی سلول های لوزالمعده و تحرک آن برای تولید انسولین به حساب می آید.

۵. کنترل دیابت با شنبلیله

کنترل دیابت با روش خانگی، شنبلیله (Fenugreek) یکی از معمول ترین مواد برای کنترل دیابت است، مقاومت هورمون انسولین در بدن را کاهش داده و میزان قند خون را کنترل می کند. فقط کافی است دانه های شنبلیله را یک شب کامل در آب بخیسانید و فردا آب آنرا بخورید و دانه ها را بجوید.

۶. تنظیم قند خون با ریحان

ریحان (Basil) ترشح انسولین را آسان تر کرده و لوزالمعده و کبد را تقویت میکند. خوردن ریحان سبب می شود تا قند خون شما کاهش بیابد. پس اگر راهی برای کنترل دیابت جست و جو می کنید، ریحان را انتخاب کنید.

۷. کنترل دیابت با روغن زیتون

کنترل دیابت با روش خانگی، روغن زیتون (Olive Oil) باعث درمان بیماری های: تصلب شرایین، کلسترول زیاد و دیابت می شود. طی تحقیقات انجام شده، روغن زیتون سبب کاهش تریگلیسیرید شده و در نتیجه قند خون را کاهش می دهد. قبل از خواب ۱/۴ فنجان روغن زیتون بخورید.

اگر استفاده از لسیتین را ترجیح می دهید، یک قاشق غذاخوری از لسیتین را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید بعد بخورید. به خاطر داشته باشید که یک فنجان روغن زیتون دارای ۲۰۰۰ کالری است. فقط به دلیل اینکه سالم و مفید است، به این معنا نیست که کالری آنرا نادیده بگیریم!

کنترل دیابت با روش خانگی

۸. مصرف ویتامین

کنترل دیابت با روش خانگی، برای درمان دیابت می توانید از این نوع ویتامین که در میوه‌هایی همچون: پرتقال، نارنگی، لیمو و… وجود دارد، استفاده کنید. این ویتامین سبب می شود تا قند خون را در کمتر از یک ماه پایین بیاورید.

۹. کنترل دیابت با سیاه دانه

کنترل دیابت با روش خانگی، برای کنترل دیابت، می توانید به مدت یک هفته میزان ۶ قاشق چای خوری روغن سیاه دانه (Fennel Flower) مصرف کنید. آنرا در ۳ زمان مختلف از شبانه روز مصرف کنید.

راهی دیگر این است که نصف فنجان سیاه دانه گرم شده را با نصف فنجان آب دانه شاهی یا دانه خردل یا یک چهارم فنجان آب انار را در یک مخلوط کن بریزید. فنجان شاه تره اضافه کنید و هر روز یک قاشق چای خوری از آنرا میل کنید

بیشتر بخوانید: ۱۱ فواید روغن سیاه دانه: آلرژی های بهاری را با روغن سیاه دانه درمان کنید

دانلود فیلم

دانلود سریال آمرلی

سریال جنگل آسفالت

http://www.vatanfa.com/?s=کنترل-و-درمان-دیابت-با-۹-روش-خانگی-از-نظر-طب-سنتی!