از آریایی ها تا نابودی ایران

اقوام اریایی حدود ۵۰۰۰ سال پیش  پا به این سرزمین مقدس نهادند. برای دفاع از این خاک جنگ ها کردند ، شکست ها خورده اند و پیروزی های بزرگ به دست اورده اند.

دیاکو بزرگ مرد مادی اولین امپراطوری را در ایران تاسیس کرد و هگمتانه را پایتخت تمدن ایران نمود. سپس کوروش بزرگ امد و با تاسیس سلسله ی هخامنشی بنیانگذار بزرگترین امپراطوری جهان شد و برای مردم شادی را به ارمغان اورد. پس از مرگ اسکندر مقدونی فتوحاتش را بین فرماندهانش تقسیم کردند و ایران سهم سلوکیان شد.

 

سلوکیان اقوام بیگانه ای بودند که با پا گذاشتن به ایران فرهنگ ایرانی را نابود کرده و فرهنگ یونانی را جانشین ان کردند .در مقابل این ننگ پارت های دلیر ساکت ننشستند و با قیام علیه سلوکیان و پیروزی مقابل انها سلسله ی اشکانی را بنا نهادند. سلطنتی که بزرگمردان زیادی را به خود دید ولی افسوس که به دست افراد بی لیاقت افتاد و سلطنتی که الوده به بی کفایتی ها شود رو به نابودی خواهد رفت.

پس از ان ساسانی ها حکومت بر ایران را در دست گرفتند و در این زمان اتشکده های بزرگی در ایران بنا کردند مردم با رفاه واسایش زندگی می کردند و واقعا ساسانی ها نیز یکی از بزرگ ترین قوم های ایرانی بودنو که توانستند قسمت های بسیار زیادی از ایران را دوباره پس بگیرند، تا اینکه حکومت به دست یزدگرد افتاد. حکومت یزدگرد مصادف شد با مبعوث شدن محمد بن عبدالله به پیامبری.

پس از ان اعراب دستور عمر و با رهبری سعدبن ابی وقاس به ایران حمله کردند . انها بسیاری از کتابخانه ها را اتش زدند و عظمت سلسله ی ساسانی را با یک چشم بر هم زدن نابود کردند.حکومت های طاهری،صفاری،سامانی و ال بویه در ایران امدند و رفتند و دیگر تقریبا اثری از ان عظمت سال های گذشته به چشم نمی خورد. مردم دیگر ان مردم سابق نبودند ،ایران هم دیگر ان ایران قدیم نبود.

اقوام ترک از اسیای مرکزی وارد ایران شدند و به دلیل ضعف حکومت ال بویه توانستند حکومت غزنوی را تاسیس کنند. بعد از ان حکومت سلجوقی به وجود امد و پس از ان خوارزمشاهیان روی کار امدند. حرص و طمع حاکمان شهر های مرزی باعث تحریک مغول های وحشی برای حمله به ایران شد. مغول ها امدند و اخرین اثار باقی مانده از ان عظمت را نابود کردند. بسیاری از مردم را کشتند و شهرها و اتشکده ها را ویران کردند. بعد از ان تیمور لنگ خونخوار پادشاه ایران شد و حکومت تیموری به وجود امد.حکومت ترک ها در ایران پایان یافتنی نبود و این بار شاه اسماعیل صفوی سلسله ی صفویان را تاسیس کرد و پذیرفتن مذهب شیعه را برای مردم اجبار کرد و اختلاف شدید بین شیعه و سنی را بین مسلمانان ایرانی به وجود اورد.کل حکومت صفویان توام بود با بی رحمی به طوری که می گویند شاه اسماعیل با جمجمه ی یکی از اسرا برای خود کاسه ی شراب درست کرده بود.

 

پس از صفویان نادر شاه افشار روی کار امد و با دلاوری های خود و لشکریانش توانست بخشی از ان عظمت از دست رفته را به ایران بازگرداند ولی افسوس که در دوران پیری دچار جنون شد و جنون وی باعث خیانت برخی از اطرافیانش به وی شد.پس از مرگ نادرشاه بزرگ، کریم خان زند روی کار امد و سلسله ی زندیه را بنا نهاد.ایران در دوره ی وی روزهای ارامی داشت تا اینکه کریم خان در گذشت و لطفعلی خان زند جانشین وی شد.

لطفعلی خان جوان با لیاقتی بود که توسط اقا محمد خان قاجار به طرز فجیهی کشته شد و حکومت قاجار به دست اقا محمد خان قاجار که از زندی ها کینه به دل داشت تاسیس شد.با تاسیس سلسله ی قاجاریه سال های نکبت باری درانتظار ایران کهن بود.

 

قاجارهای خوشگذران برای رفع نیازهای خود بسیاری از خاک ایران را به شوروی فروختند. در این سال ها دخالت کشورهای بیگانه در امور داخلی کشور به اوج خود رسیده بود تا اینکه رضاخان پهلوی به وسیله ی همین افراد به سلطنت رسید و سلسله ی پهلوی در ایران تاسیس شد. رضا خان اقدامات مثبت و منفی زیادی در کشورانجام داد ولی ان طور که بیگانه ها می خواستند حکومت نمی کرد پس به دست همان افرادی که قدرت را به وی داده بودند برکنار شد و محمد رضا پهلوی جانشین او شد. حکومت محمد رضا پهلوی هم مدت زیادی طول نکشید.

 

 

ولی مهم تر از همه پابر جا ماندن ایران است. و اینکه ایران ما جاودانه خواهد ماند.

http://www.vatanfa.com/?s=از-آریایی-ها-تا-نابودی-ایران
احسان گفته:

سلام احتمال زیاد منو میشناسی!
من یک آموزش گذاشتم داخل سایتم که امکان پرینت گرفتن پست رو فراهم میکنه. حتما توی سایتت بگذار مفید هست!
با تشکر از زحمات فراوانت…

از من بپرس گفته:

خیلی جالبه ، جالبه ، ج——ا—-ل—–ب—–ه
فقط امشب وقتی داری مخوابی یه لحظه به کارهایی که امروز کردی و چیزهایی خوندی ، و همین طور به من فکر کن . می دونی چرا ؟
چون این طوری به پوچی و بی اطلاعی و نا اگاهی خودت پی می بری . خیلی زود اثبات شد تو هم از تاریخ هیچی نمی دونی مگر نه من که نمیخواستم خنجر بزارم زیر گلوت و به زور افکارم رو به خوردت بدم . 😀 😀 خدا بهت عقل داره ، می تونی حرف های دیگران رو هم بشنوی و انالیز کنی . اما متاستفانه تو یا از حقیقت می ترسی یا اینکه حقیقت رو کاملا می دونی وفقط داری ملت رو خر می کنی . در هر دو صورت متاسفم برات . برو بگیر بخواب نترس دیگه لازم نیست پیام حذذف کین ، بهتره که ادمایی مثل تو به حال خودشون رها بشن . 😀

چشمای من بازه هنوز ، اما چشای تو بستست .
ولی واقعا خیلی جالبه ….:D

پاسخ:من فقط دو دسته از نظرات رو تایید نمی کنم یکی اونایی که تبلیغاتی هستند و دومی اونایی که دروغ هستند.درسته من از تاریخ هیچی نمیدونم،اما در عوض در این رابطه هیچ ادعایی هم ندارم.این شمایید که از حقیقت می ترسید و اونو قبول ندارید؛چرا؟چون یه سری حرفها رو توی مغز شما کردن بدون دلیل و بدون این که بدونی ایا اونا درستن یا نه؟ملت ایران خودشون میدونن که که بهتره براشون و چی بده،میدونن کوروش کیه و اعراب کی هستن.
اره این چشم های شماست که به روی این افکار باطل بازه

از من بپرس گفته:

خوشحالم که پاسخ دادی ،
ببین من نه کاری به عرب دارم ، نه به اسلام ، نه به یونانی و …
من حرفم اینه که باید ایرانی ها هم این بزرگنمایی شخصیت های ملی خمودشون و کوچک کردن اشخاص دیگر مملکت ها فقط چون ایرانی نبودند رو کنار بذارند .

غیر از این نظراتی که من دادم جز هیچکدوم از دو دسته نبودند ،
من فقط چند تا سوال از شما پرسیدم و شما از جواب به اون عاجز مونید …
مثلا : گفتم این جمله بالای وبلاگتون رو اثبات کنید که کورش گفته …
گفتم من حاضرم همینجا ، تو چت روم ، …. با شما منطقی بحث کنم و با مدرک بهتون ثابت کنم که پاسارگاد محل دفن کورش نیست .
گفتم وقتی می نویسید سخنان کورش کبیر ، اخرش منبع رو هم ذکر کنید چون این حرف ها رو من منسوب به اشخاص دیگری هم در تاریخ دیدم
گفتم من توانایی این رو دارم که دلایل شما مبنی بر ذوالقرنین بودن کروش رو زیر سوال ببرم …

اما شما همه نظرات رو حذف کردین با این که من فقط یک سری درخواست از شما داشتم و میخواستم در مورد بعضی از مطالب یک سری چیزهایی از هم یاد بگیریم . همین

پس ببینید ، من هنوز حرفی رو قطعی نزده بودم که شما بخواید اون رو دروغ خطاب کنید و یا تبلیغاتی . غیر از این اگه شما مطمئن هستید حرفایی که به زور توی مغز من کردن غلطه و من دلیلی برای اثباتشون ندارم و حق با شماست و من به قول شما از حقیقت می ترسم ، چرا با صحبت کردن منطقی تون به من کمک نمی کنید تا من هم به حقیقت برسم . اره .. شاید در اخر حق با شما بود . اما این که با علم غیبتون هر برچسبی میخواین به ملت میزنین و خودتون رو عالم و حرف های تو مخ بقیه رو پوچ و نا حق می دونید .

امیدوارم فکر کنید … فکر …


پاسخ:دوست عزیز اون نظراتی که منطقی باشند رو نه تنها من بلکه تمام وب مستران و کسانی که سایت دارند قبولش دارن،من حاضرم با شما بحث(البته منظورم از بحث دعوا یا چیز دیگه ای نیست منظورم صحبت کردنه)کنم،اگه بتونید ای دی یاهوتونو بهم بدین بهتر میتونیم با هم صحبت کنیم و دلایل هم رو بشنویم و ببینیم.
با تشکر

مرد آریایی گفته:

درود بر آریاییان ایرانی اصیل
در جواب به ** از من بپرس ** عرض میکنم که سعی کن در مناظره ها شخصیت خودت رو حفظ بکنی گفتن جمله ملت رو می خوای ++++ بکنی در نطری که دادی جلوه خوبی نداره از طرز افکارت مشخصه که از ایرانیان اصیل آریایی نیستی و حتی اندک سواد تاریخی نسبت به تمدن کهن و اساطیری ایران نداری آن چه که در ذهنت هست و هدفی که دنبال میکنی تو رو در ردیف همون اسکندر مقدونی و تازی ها قرار میده خیلی ها خواستن شکوه ایران باستان و تمدن کهن آریایی و بزرگ مرد ما رو یعنی کوروش بزرگ رو کم رنگ کنن و یا به مسخره بگیرن و یا ناچیز نشون بدن ولی
این حیلی ها که تو هم بی شک جزو همان ها هستی جز سرافکندگی و پشیمانی چیزه دیگه ای بدست نیاوردن میدونی چرا
چون ایرانی های اصیل و یادگاران کوروش بزرگ متجاوزین به کشور و تاریخ و تمدن رو به راحتی به زانو در میارن پس دست رو بزار سر کلاهت که باد نبرش تا کار به جایی نرسه که باد تبدیل به طوفان بشه خودتو ببره اینا رو گفتم که بدونی دوره تازی ها و اسکنر مقدونی نیست که بخوای جولان بدی

پاسخ:دورد
مرد اریایی تشکر می کنم از نظر تون،اما کاربر “از من بپرس” از من خواستن که به ایشون یه جورایی ثابت کنم که کوروش،ایران باستان و … وجود داشته و دروغی نیستن من هم درخواست ایشون رو قبول کردم.
الان یه چیزی به نظرم رسید چطوره این بحث و چت رو ببریم توی انجمن سایت.من اونجا یه بخش درست کردم به اسم چت و گفت و گو برای رفتن به این ادرس
اینجا
کلیک کنید که همه با هم بحثو ادامه بدیم.
تشکر

از من بپرس گفته:

دوست عزیز و اریایی من
خوشا به حال شما که بعد از حمله اعراب ، یونان ، مغول ها هنوز نسل شما دست نخورده باقی مانده و از نسل همان اریایی های اولیه هستید … غیر از این نمی دونم اعضا و کاربران این سایت این علم غیب رو از کجا آوردن . من اول صحبت هایی که با مدیر داشتم و ثبت نشد ، گفتم اگه یک ایرانی به من بگه دروغ بگو ، و یک چینی به من بگه دروغ نگو ، من با عقل خودم این مسئله رو انالیز می کنم ومیبینم حرف اون چینی قابل قبول تر ودر ست تر است و به همین ترتیب تو همه ی مسائل سعی میکنم فقط طرف حق باشم ، حالا حق میخواد با ایران باشه و یا غیر ایرانی .
از این هم که ایرانیم ، به خودم افتخار می کنم اما دوست دارم تاریخ کشور خودم و سایر کشور ها رو اونطور که هست ببینم نه با بزرگنمایی یا تحقیر .
در ادامه صحبتت هم باید عرض کنم ، تو یک فارسی زبان و ایرانی هستی و این طبیعیه که دور و برت فقط از اشخاص ایراین خوب بگن و اشخاص غیر ایرانی رو تحقیر کنند همین اسکندر مقدونی رو که به تمسخر میگیری فقط چون غرور ایرانی ها در هم شکست و شاه مملکت رو وادار به فرار کرد ، بهش هزار تا وصله مثله اتش زدن تخت جمشید زدن تا شاید بتونن از اون شخصیت دیگه ای تو تاریخ بسازن که موفق هم شدند . اما بعید می دونم دیگه امروز ادم عاقلی به نیمه کاره بودن و حتی غیر علمی بودن به اتش کشیدن تخت جمشید شک داشته باشه ( البته به استثنای باستان پرستان گرامی ) . و در ادامه باید بگم ، اگه یک شخصیت واقعا در تاریخ ، انسان خوبی بوده باشه این که در موردش بحث کنیم باعث نمیشه در اخر در موردش به برداشت بد برسیم .

در ضمن مدیر گرامی ، من کی گفتم میخوام برای من ثابت کنی که کورش اصلا وجود داشته یا خیر ؟ من گفتم میخوام بهت این رو ثابت کنم که بیشتر مطالب این سایت و خیلی از وبلاگ های دیگه ، بدون سند و منبع و با تحریف و بزرگنمایی هست .

در مورد گفتگو هم هیچ مشکلی نیست …

مرد آریایی گفته:

درود بر آریاییان عزیز
در جواب به ** از من بپرس ** باز میگم تو نمیتونی ایرانی اصیل و آریایی باشی کسی که بگه اسکندر فقط غرور ایرانی ها شکست و باعث فرار شاه ایران شد و از فجایعی که اسکندر به بار آورد از قتل و کشتار مردم و غارت ثروت های ایران و آتیش کشیدن تخت جمشید به راحتی به بهانه اینکه هیچ کدوم از اتفاقات تاریخی ایران رو نمیدونی و دنبال اثبات هستی بازم این رو نشون میده که ایرانی اصیل نیستی بازم نشون دادی که با گفتن جملاتی مثل : هنوز نسل شما دست نخورده باقی مانده و از نسل همان آریایی های اولیه هستین باز نشون میده با تمدن بزرگ آریایی و ایرانی سر ستیز داری بازم میگم تو و امثال تو ذره ای سواد تاریخی درباره ایران عزیز و تمدن کهن و اساطیری این مرز و بو نداری و اگه روزی هم متوجه تاریخ بزرگ ایران و آریایی شدی مثل همان اسکندر مقدونی و تازی ها به فکر از بین بردنش میفتی
پس دست رو بزار سر کلاهت تا باد نبرش

ناشناس گفته:

ایرانمابه دست اعراب به ویرانه تبدیل شد

سجاد گفته:

افرین بر شما که با عث زنده نگه داشتن تمدن ایران میشوید
در ضمن چرا دعوا میکنین
چه عرب چه پارس یا اینکه ایا محل دفن کوروش یا داریوش کجاست مهم نیست مهم اینه که باید به داشتن همچین پادشاهان لایقی افتخار کرد

سجاد گفته:

یه خواهشی ازتون دارم
اگه میشه نظرات این کاربر** از من بپرس **را حذف کنید
اخه جگر من از این هرفا اتیش گرفت
خیلی دلم شکست
این اقا داره به ذات وریشه ما ایرانیها توهین میکنه
این اقا ایرانی نیست
هیچ ایرانی نمیتونه این حرفها را بزنه
شاید هم بوسیله اعراب اصل ونصبش از بین رفته
من به خودم افتخار میکنم که در استان چهار محال وبختیاری متولد شدم وتا حالا هیـــــــــــــــــــچ دشمنی نتونسته به استان ما دسترسی پیدا کنه
با توجه به موقعیت جغرافیایی این استان به جرات میتونم بگم که تموم مردم این استان اریایی اصیل هستند وهیچ کدوم اعراب را قبول ندارن
وحتی تو حرف زدن ما خیلی کم میتونین کلمه های عربی پیدا کنین

پاسخ:درود به شما ایرانی عزیز
این کاربر به نظر من چیزی نگفته چون همونطور که نظرات رو خوانده خواسته که ما توجیهش کنیم که ….
شما می تونید توی بحث شرکت کنید.برای این کار اینجا کلیک کنید

از من بپرس گفته:

مرد اریایی
افرین بر تو که سواد تاریخی داری ، افرین بر تو که اتفاقات ریز و درشت تاریخ را به یاد داری ، … در مورد اتش کشیدن تخت جمشید ، پیشنهاد می کنم یه نیم نگاهی بر متونی که به تازگی به دست به اصطلاح غیر ایرانیان گذاشته میشه نگاهی بندازید تا بفهمید که اتش کشیدن یک بنا نیمه کاره ، فایده ای برای اسکندر نداشته . در مورد ریشه و اصل ایرانی هم باشه تو بگو غیر ایرانی .
خدا رو شکر میکنم که مدیر سایت ، تونسته نظرات من رو برای خودش حداقل بهتر از شما انالیز کنه . جناب سجاد خان ، بحث کردن منطقی ذر مرود هر مسئله ای از نظر هیچ انسان عاقلی جرم و جنایت حساب نمیشه . شما هم اگه تحمل حرف های من رو ندارید به بخش چت و گفتگو هم سر نزنید . در مجوع بهتون توصیه میکنم با این قلب نازک در مورد هیچ چیز در زندگی بحث نکنید.

از من بپرس گفته:

در ضمن جناب مدیر تا به اینجا بحث که همش من سعی در توجیه شما داشتم و شما فقط سوال پرسیدید تا جواب دادن .

adabaz گفته:

این تاریخ ساختگی فقط واسه دلخوشی قوم نژاد پرست فارس هست.
که فقط پارس و پارسی می کنه و ایران رو کلا پارس می دونه اگه واقعا می تونی جوابی به نوشته های ناطر پور پیرار بده (البته من همشو تائید نمی کنم)
خدمتی که شاهان صفوی کردن هیچ کس به ایرا ن نکرد.
قاجار هم اگه قسمتی از خاک ایران رو نمی دادند چه بسا ایران هم مثل هند و … چندین دهه استعمار می شد.
در مورد کورش هم دارم برات البته اگه نظراتم پاک نشه

پاسخ:دوست عزیز،دوست گرامی؛دوست محترم شما از چه ادرس وارد سایت http://www.vatanfa.com شدید؟از طریق گوگل یا از طریق تبیلغات؟اگه ایران برای شما مهم نیست هیچ کس امثال تو رو مجبور نکرده به این سایت بیای ما به اندازه کافی،ایرانی و اصیل داریم و نیازی هم به توجیه های تو ندارم و نداریم

بردیا گفته:

سالهاست که قدرتمداران حاکم در ایران ( قبل و بعد از انقلاب ) با بکار بردن زر، زور و تزویر می کوشند چنین وانمود کنند که تمام تاریخ فرهنگ و تمدن ایرا ن در دوره سه سلسله هخامنشی، اشکانی و ساسانی خلاصه می شود و قبل از هخامنشیان و بعد از ساسانیان تمدن و فرهنگ قابل اعتنایی وجود نداشته است. بیاییم مطالبی را که به نام تاریخ قطعی و واقعی می خوانند، بدون تامل و برسی کافی نپذیریم و باور کنیم که بسیاری از مورخین خواسته یا نا خواسته در خدمت قدرتمداران زمان خود بوده اند. پیدا کردن مطالب درست از نادرست، بدون تردید آسان نیست، ولی تا حدودی ممکن است.

ناشناس گفته:

برای شماها متاسفم که به جای این که برید تاریخ کشورتونو بخونید یک سری کلیات پراکنده که رسانه های خارجی در جهت منافعشون گفتند را بدون هیچ اطلاعی به طور طوطی وار یاد گرفتید و با هویت خودتون بیگانه شدید.
اولا که بر خلاف تبلیغاتی که میشه عرب ها نبودند که ایران را از بین بردند و این مغول ها و ترک ها بودند که ایران را نابود و نسل و فرهنگ ایرانی را ازبین بردند.
دوما خدمتی که صفویه به ایران کرد هیچ کس در تاریخ ایران نکرد. افرادی مثل کوروش بزرگ هخامنشی و ساسانیان همه بعد از حکومت های ایرانی آمدند و اشکانیان هم بعد از سلوکیان که ایرانیزه شده بودند و وحشی نبودند. اما صفویه بعد از ۱۰۰۰ سال ویرانگری ترک و مغول دوباره بعد از هزار سال نام ایران را زنده کرد. اگر هم این صحت داشته باشد که شاه اسماعیل با جمجمه اسرا کاسه شراب درست کرده در کشوری که قرن ها مغول ها و ترک ها وحشی گری هایی ۱۰۰۰ برابر بدتر می کردند این کارها عادی بوده. شاه اسماعیل نمی توانسته با ناز و نوازش استقلال ایران را در برابر خونخوارترین و بیرحم ترین حیوانات دنیا ایجاد کند.

به نظر شما این تاریخ کشور ما نیست؟ایا کوروش بزرگ و اریاییان هخامنشی نبودن؟بنده هیچ شکی ندارم که دولت صفویه برای ایران کارهایی انجام دادن،اما بهتر نیست به جای این که به سخنان برخی از کم لطفان درباره کوروش و … گوش کنیم اول به عقل خودمون رجوع کنیم؟اولین قومی که به ایران حمله کردن(و سبب نابوی شدن)اعراب بودن و بعد از ان مغول ها حمله کردن و اگه توی متن هم ببینید این مطائل روشن شده

ahoora گفته:

تا وقتی که ایرانیان با فرهنگ و دین تازیان خونخوار زندگی میکنند و تعصب و خشک مغزی اجازه باستان شناسی علمی و اکادمیک (برای آشکار شدن تازش تازیان) را به افراد صاحب تخصص و بی طرف نمیدهد صحبت کردن به زبان الفارسی ( و نه گفتگو به زبان پارسی)دلیل بر وطن پرستی نیست. افرادی هم در این بین تاریخ ایران را پوچ می انگارند.
پس در زنده کردن فرهنگ و دین ایران بکوشیم و از آن پاسداری کنیم و نه اینکه تنها به آن افتخار کنیم.

مرد آریایی گفته:

دورود بر ایرانیان آریایی
در پاسخ به ** ناشناس ** میگم که با توجه به اولین خطی که نوشتی و کلمه (( کشورتونو )) نشون دادی که ایرانی نیستی
پس حق نظر دهی رو درباره تمدن کهن ایران آریایی رو نداری نه فقط به خاطر این کلمه بلکه متاسفانه سواد تاریخی هم نداری

مرد آریایی گفته:

درود بر ایرانیان آریایی
در پاسخ به ** adabaz ** می گم که تو هم ایرانی نیستی تو هم آریایی نیستی تو و امثال تو خیلی خیلی کوچیک تر از این هستی که بخوای درباره شکوه ایران باستان و بزرگ مرد تاریخی ما آریاییان که نامش همیشه در قلب ما جاوید هست یعنی کوروش بزرگ بخوای نظر بدی حتی لایق این نیستی که راهنمایی بشی
تا از بی سوادی تاریخی که دچارش هستی رها بشی

نیک خواه گفته:

به همه کسانی که به راستی دوستدار حقیقت و ضد دروغ و ریا و نیرنگ هستند، توصیه می کنم بدون پیش داوری و با بررسی و تحقیق و کمک گرفتن در حد توان از کارشناسان خبره و دلسوز، با هر مطلبی بویژه مطالب تاریخی برخورد کنند و هیچ مطلبی را چشم بسته رد یا قبول نکنند. ضمنا این نکته بسیار مهم را هم بدانند که اکثر مورخان در طول تاریخ، در خدمت قدرتمندان زمان و محل زنگیشان بوده اند.

میترا راضی گفته:

من که از حرفای شما: نظراتتون. سردر نمی آرم…………….

فرشته گفته:

سلام. وب خییییییییییلی خوبی دارین. ممنون میشم اگه بهم سر بزنید و بگید با چه اسمی لینکتون کنم

نوری گفته:

به نام خدای جان و خرد
و درود به آفریده نیک او و نگهبان راستین زمین او که شما یید
از اینکه در روزگاری که کشورم را توفان تاریکی و دروغ فرا گرفته می بینم کسانی هستند که
هنوز آتش درونشان شعله میکشد و از پرتو آن دیگران نیز گرمی و نور میگیرند بسی خوشحالم .
امید که همواره با پای راستی در مسیر اندیشه نیک به سوی دوست گام بردارید.
از وبلاگ خوبتان سپاسگزارم . مشگل ما کمبود آگاهی است و آگاهی بلای جان تاریکی و تاریک
اندیشان است . تا میتوانیم باید به گسترش آگاهی ها بپردازیم . آن هم در بخش فرهنگی اولویت است
ما نمیدانیم که بوده ایم . کاری کرده اند که فکر کنیم مشگل ما یا به وسیله غرب باید حل شود یا عرب و تازی.
پیروز باشید

اريا گفته:

مهم نیست چه قوم ونژادی در ایران حکومت کردن اما هر حاکمی که زبان فارسی و نام ایران رو ماندگار کرد ستودنی است اگه غزنویا و سلجوقیا ترک بودن در عوض زبان رسمی حکومت اونا فارسی بود حتی اونو در کشورهای همجوار نیز گسترش دادن .

یه ایرانی نه هیچ چیز دیگه گفته:

کوروش آدم بزرگی بود ولی تا کی میخواهیم پشت اسم کوروش قایم بشیم کوروش ماموریتشو درست انجام دادو با افتخار رفت واسمشو توی تاریخ موندگار کرد ولی الان خراب شد همه ی زحمتاش اونم دست هیچکی نیست جز من و تو تا کی فقط می خواهیم بگیم کوروش فلان کارو کرد پس ما چیکار کردیم واسه این خاک

گمنام گفته:

به گواهی تاریخ ایران باستان بر ۱۲۷ کشور از جمله اروپا اعراب ترکها و … حکومت کرده پس طبق گفته های شما نژاد این کشورها هم مختلط شده است .
درضمن برتری نژادی معنی ندارد هر نژادی که به هم نوع خودش خدمت بکند نژاد برتر است

ايران پرست گفته:

نام کشور من : آئیرییانه وئجو ( ایران بزرگ و اصیل ) – پایتخت : ورجمکرد ( شهر جمشید ) – زبان من : پارسى باستان – خط من : اوستایى / پهلوى – واحد اصل پول : دریک ، واحد خرد : شِکِل ( واحد پول داریوش بزرگ ) – دین : هر کسى آزاد است تا دین خود را داشته باشد .

am13491350am6 گفته:

با سلام – اسکندر اشکانی بود نه مقدونی یا یونانی

جنبش برداشت دروغها از تاریخ ایران

هموطن گفته:

من از وبتون خیییییییییییلی خوشم اومدو ازتون تشکر میکنم …
ولی خواستم بهتون بگم که همه عربهاباهم دیگه یکی نیستند !!!
چراکه امروزه دراستانهایی ازایران اعرابی زندگی میکنند که (دلشون واسه ی کشورشون بیشتر از من وشما میسوزه )«ازجمله اون استان ها خوستانِ،ایلامِ و…»
“پس خواشاًبیشتر ازاینا به اعراب خونگرم توهین نکنید؛ ”
** لــطـــفـــــاً **