مسئله جامعه امروز اخلاق است

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

شبکه افق هر ساله در مناسبت‌های آیینی ویژه برنامه‌هایی برای مخاطبان خود در نظر می‌گیرد. در ایام ماه مبارک رمضان، نیز شبکه افق ویژه برنامه‌هایی در قالب برنامه‌های سحرگاهی و افطاری برای مخاطبان خود تدارک دیده است. برنامه‌هایی که متناسب با حال و هوای لحظات معنوی ماه مبارک رمضان برای پخش در مدت زمان یک ماهه تولید می‌شود و در جدول پخش این شبکه قرار می‌گیرد. 

«وقت سحر» ویژه برنامه سحرگاهی ماه مبارک رمضان شبکه افق با مشارکت مرکز هنری رسانه‌ای نهضت است که با اجرای حامد عسگری و محمد قاسمی و با حضور حاج حسین یکتا، حجت الاسلام طباخیان و علی غلامی برای روزه داران پخش می‌شود. 

علی غلامی، کارشناس مسائل اخلاقی برنامه، در رابطه با انتخاب موضوع با محور اخلاقی را برای این شب‌ها، گفت: بنده مسئله جامعه را اخلاق می‌دانم و به همین خاطر اخلاق را انتخاب کردم. این مسئله به آن معنا نیست که جامعه مشکل اخلاقی دارد و من ندارم بلکه من هم جزئی از همین جامعه هستم و متوجه هستم که مسائل اخلاقی خیلی از مسائل دیگر ما را خراب می‌کند.

وی ادامه داد: روحیه تکبر، غرور، غیبت و غضب باعث شده که روابط فردی، اجتماعی، سیاسی، علمی و ورزشی حتی فرهنگی ما تحت الشعاع قرار بگیرد. از طرف دیگر، چون قبول نداریم که این رذائل را داریم درباره آن صحبت نمی‌کنیم و هیچ وقت هم برطرف نخواهد شد.

غلامی تاکید کرد: موضوعی که برای برنامه انتخاب کردم بحث تکبر است. تکبر بلای شایع در جامعه ماست و معمولا افرادی که به این رذیلت مبتلا هستند به خاطر همین تکبر حاضر به پذیرش این مسئله نیستند و بعضی از افراد این را نقطه قوت خودشان می‌دانند.

وی با اشاره به سیر بحث‌های خود در این برنامه، بیان کرد: سیر بحث ما از تعریف تکبر و تفاوت آن با غرور و از چیستی تکبر و عناصر آن شروع می‌شود. در ادامه به سراغ علامات تکبر، بعد ریشه تکبر، بعد درجات تکبر و در ادامه اسباب تکبر، سپس به سراغ آثار آن در دنیا و آخرت می‌رویم. در ادامه برنامه و تقریبا در شب‌های پایانی به سراغ درمان تکبر و اینکه در چه صورتی تکبر کردن خوب است می‌پردازیم.

غلامی در رابطه با نوع بازخورد مردم نسبت به این موضوع، گفت: این روز‌ها درگیر آماده سازی مطالب و برنامه‌های مختلف هستم زیاد نتوانستم ارتباطی بابت بازخورد مردمی داشته باشم، اما سال گذشته در بحث غصب و غیبت زمانی که با مردم مواجهه داشتم بازخورد خیلی خوبی دیدم و ورای آن چیزی بود که توقع داشتم. فکر نمی‌کردم یک موضوع اخلاقی در شبکه افق آنقدر دیده شود.

وی اضافه کرد: گمان می‌کنم امسال هم همین بازخورد را داشته باشیم و انسان‌های متنوعی این صحبت‌ها را می‌شنوند. آنهایی که عقلانیت دارند خودشان را محتاج موعظه می‌دانند. نه اینکه بنده واعظ باشم ولی انسان عاقل همیشه فکر می‌کند یک کسی باید همیشه ایرادات و اشتباهات را به ما بگوید؛ هیج کدام از ما معصوم نیستیم، اما معصوم هم مثل امیرالمومنین علی (ع) به یارانش می‌گوید که مرا موعظه کنید و چیزی به من بگویید.

دانلود فیلم

دانلود سریال آمرلی

سریال جنگل آسفالت

مسئله جامعه امروز اخلاق است

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛ شبکه افق هر ساله در مناسبت‌های آیینی ویژه برنامه‌هایی برای مخاطبان خود در نظر می‌گیرد. در ایام ماه مبارک رمضان، نیز شبکه افق ویژه برنامه‌هایی در قالب برنامه‌های سحرگاهی و افطاری برای مخاطبان خود تدارک دیده است. برنامه‌هایی که متناسب با حال و هوای لحظات معنوی ماه […] http://www.vatanfa.com/?s=مسئله-جامعه-امروز-اخلاق-است