صهیونیست‌ها و انگلیسی‌ها پشت دو قطبی شدن جامعه هستند

حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه در برنامه «جریان» شبکه یک سیما در پاسخ به این سوال که صدا‌هایی که در کشور هست، که تمایل به شرکت در انتخابات ندارند و فقط می‌خواهند صدای خودشان را به عنوان صدای اعتراض اعلام کنند، گفت: سابقه‌ای در انتخابات کشور وجود دارد، که همان دو قطبی شدن جریان‌های سیاسی است. یکی از آثار دو قطبی شدن کاهش مشارکت است. در انتخابات دفعه قبل در برخی از شهر‌های بزرگ مانند تهران مشارکت کاهش یافته بود. من شک ندارم صهیونیست‌ها و انگلیسی‌ها جریان اصلاح طلب و اصول‌گرا را در کشور داغ کردند. آن‌ها جامعه را دو قطبی کردند، تا مردم را نامید کنند. 

حجت‌الاسلام پناهیان در پاسخ به این سوال که آن دسته از مردم که نمی‌خواهند در انتخابات شرکت کنند، می‌گویند من اثری از رای دادن در زندگی خودم احساس نمی‌کنم، افزود: بعضی از کار‌های سیاسی، اقتصادی و … اثرش در دراز مدت دیده می‌شود. ما هنوز نتوانستیم به خوبی تبلیغ کنیم، که ریل‌گذاری‌مان پنج سال دیگر جواب می‌دهد. 

این استاد دانشگاه خطاب به نامزد‌های انتخاباتی گفت: چرا نامزد‌ها با برنامه جلو نمی‌آیند. اگر نامزدی توانمندی اعلام و درک برنامه‌هایش را ندارد، نباید نامزد شود. بیشتر نامزد‌ها دست‌هایشان خالی است، که یکی از دلایل کم انگیزه شدن مردم همین است. باید نامزد‌ها به کارشناس مراجعه کنند.

وی درباره مشارکت مردم در انتخابات گفت: انتخابات در کشور ما هوشمندانه‌تر می‌شود. یکی از دلایل هوشمندانه‌تر شدن انتخابات، کم رنگ شدن احزاب است. مطالبات هم افزایش یافته، که بخشی از آن منطقی است. دشمنان دائماً سعی می‌کنند مطالبات را افزایش دهند. چون وقتی توقعات بالا برود، منفی بافی افزایش می‌یابد.

به گفته حجت‌الاسلام پناهیان، ما وقتی می‌خواهیم درباره انتخابات و فضای جامعه صحبت کنیم، باید بخشی از نگاهمان به تاثیرگذاری دشمنان باشد. بعید می‌دانم کشوری باشد و آنقدر مثل ما مورد رصد و حسد بیگانگان قرار گیرد. قدرت‌ها با انتخابات کشور‌های دیگر کاری ندارند. فقط با کشور ما کار دارند؛ چراکه با وجود تمام آسیب‌ها حقیقی‌ترین انتخابات را داریم. دشمنان می‌دانند اگر بتوانند بر روی افکار عمومی تاثیر بگذارند، روی آراء و تضعیف مملکت تاثیر گذاشتند و کار‌های بعدی آن‌ها برای ضربه زدن آسان‌تر است.

دانلود فیلم

صهیونیست‌ها و انگلیسی‌ها پشت دو قطبی شدن جامعه هستند

حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه در برنامه «جریان» شبکه یک سیما در پاسخ به این سوال که صدا‌هایی که در کشور هست، که تمایل به شرکت در انتخابات ندارند و فقط می‌خواهند صدای خودشان را به عنوان صدای اعتراض اعلام کنند، گفت: سابقه‌ای در انتخابات کشور وجود دارد، که همان دو […] http://www.vatanfa.com/?s=صهیونیست‌ها-و-انگلیسی‌ها-پشت-دو-قطبی-شدن-جامعه-هستند