انقلاب اسلامی آگاهی و اخلاق را به سینمای ایران هدیه کرد



محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خیلی خوشحال هستم در چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر تهران میزبان شما بزرگواران هستیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: شما در ایامی در شهر زیبای تهران به سر می‌برید که مصادف با روز‌های پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی مردم ایران است.

اسماعیلی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران برخلاف همه انقلاب‌های دنیا، انقلابی کاملا فرهنگی است و به همین دلیل همه برنامه‌های فاخر فرهنگی هنری ایران عزیز ما در ایام پیروزی انقلاب اسلامی و به نام فجر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

وزیر فرهنگ تاکید کرد: در کنار جشنواره فیلم دیگر جشنواره‌ها از جمله جشنواره تئاتر، موسیقی، شعر و سایر برنامه‌های فاخر فرهنگی کشورمان را در این ایام برگزار کردیم.

اسماعیلی با بیان اینکه ایران عزیز و سرفراز ما بیش از هشت هزار سال سابقه فرهنگی و تمدنی دارد، گفت: در این تاریخ طولانی در همه ادوار ایرانیان پیشتازان عرصه فرهنگ، هنر، علم، دانش و اخلاق در میان همه ملل دنیا بوده‌اند.

وی افزود: در میان این تاریخ طولانی انقلاب اسلامی ایران نقطه‌ای درخشان و بی نظیر است؛ انقلاب اسلامی ایران امید، آگاهی و اخلاق را به سینمای ایران هدیه کرد.

وزیر فرهنگ گفت: در این دوره ۴۵ ساله فیلم‌های ایرانی اغلب با مضامینی انسانی، اخلاقی و بر پایه نشان دادن عدالت، بیداری و مقابله با ظلم و بی‌عدالتی بنا شده است.

وی با بیان اینکه دوره هشت ساله جنگ تحمیلی را در کشورمان تجربه کرده‌ایم که میراث بزرگی فرهنگی را به مردم کشورمان هدیه داده است، افزود: به همین دلیل می‌بینید در آثار فیلم سازان ایرانی بخش قابل توجهی به روایت آن دوره طلایی از تاریخ ایران اختصاص می‌یابد.

وزیر فرهنگ با تاکید بر اینکه هنر و سینما زبان رسایی دارد و نیازی به ترجمه و مترجم ندارند، گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران هنر و سینما را مهمترین ابزار و روش برای رساندن پیام به همه ملل دنیا می‌دانیم.

وی افزود: اجتماع امشب سینماگران و مدیران عرصه سینما از کشور‌های مختلف را فرصت مناسبی برای افزایش تعاملات دوستی‌ها و ارتباطات فرهنگی می‌دانیم. امیدوار هستم در نشست‌هایی که هنرمندان و مدیران سینمایی ایران و کشور‌های میهمان در این دوره خواهد داشت شاهد پیدایش فضای همکاری برای ایجاد تولیدات مشترک باشیم.

گفتنی است، در این ضیافت سیدمحمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ، سیدمحمود اسلامی معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت فرهنگ، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، مهدی نورعلیشاهی مدیرکل حوزه وزارتی، مجید زین العابدین مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، فرزانه فخریان مدیر بنیاد پویا نمایی و مجتبی امینی دبیر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر و تعدادی از مدیران ارشد این وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند.

مجتبی امینی دبیر چهل و دومین جشنواره فیلم‌فجر در این مراسم گفت: خوشحال هستم که وارد فصل جدیدی از جشنواره فیلم فجر شدیم و بهار سینمای ایران تولدی جدید یافت.

وی با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر میراثی است که از گذشتگان به ما رسیده است، افزود: قدمت سینمای ما از گذشته زبانزد عام و خاص در جهان است.

دبیر جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: همه شما سینماگران و هنرمندان با صنعت سینمای ایران آشنا هستید. امیدوارم در این دوره از جشنواره از دیدن آثار سینمای ایران لذت ببرید و روزهای خوب و پرخاطره‌ای در کنار هم سپری کنیم‌.

امینی در پایان خاطر نشان کرد: آروزی سلامتی و موفقیت همه شما عزیزان را از خداوند متعال خواستار هستم.

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=انقلاب-اسلامی-آگاهی-و-اخلاق-را-به-سینمای-ایران-هدیه-کرد