اشتباهاتی که ماشین شما را خراب می‌کند

خراب شدن مکرر خودرو شخصی شما همیشه ناشی از بی کیفیت بودن قطعات یا بی‌توجهی مکانیک در تعمیر خودرو شما نیست بلکه گاهی اقدامات اشتباه شما در استفاده از آن، باعث خرابی می‌شود که برخی از این اشتباهات را در ادامه به نقل از نمناک می‌خوانید.

پایین آوردن شیشه به جای استفاده از کولر

حتماً شما هم با این مسئله روبرو شده‌اید که برخی از رانندگان اعتقادی به استفاده از کولر در هوای گرم ندارند و ترجیح می‌دهند با پایین آوردن شیشه، گرمای داخل ماشین را تا حدودی کمتر کنند. اگر شما هم مثل آنها تصور می‌کنید که با کمتر استفاده کردن از کولر در هوای گرم فشار کمتری به خودروتان وارد می‌شود، سخت در اشتباهید.

در جا گرم کردن خودرو به مدت طولانی

اینکه پیش از حرکت اجازه دهید برای چند ثانیه خودرو گرم شود اقدام صحیحی است اما چنانچه این مدت طولانی تر از حد مجاز باشد قطعاً خودروی شما دچار آسیب خواهد شد.

خلاص نکردن دنده هنگام توقف پشت چراغ قرمز

برخی از رانندگان بنا بر عادت حین توقف پشت چراغ قرمز یا ترافیک بدون آنکه دنده را خلاص کنند به کلاچ ترمزهای خود ادامه می‌دهند، در حالی که کارشناسان این مسئله را یکی از دلایل اصلی آسیب رساندن به خودرو می‌دانند.

همزمان گرفتن کلاچ و ترمز

شاید یکی از درس‌های اولیه آموزش‌های رانندگی گوشزد کردن این نکته توسط مربی باشد که هرگز دو پدال را با هم به طور همزمان نباید فشار داد. پس برای جلوگیری از آسیب به موتور خودرو خود همیشه ابتدا کلاچ و سپس ترمز را بگیرید.

بالا کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن

گاهاً رانندگان بدون نگه داشتن کلید ترمز دستی آن را بالا می‌کشند که این اقدام آسیب جدی به سلامت خودرو وارد می‌کند.

ترمز گرفتن هنگام عبور از دست‌انداز

پیشنهاد می‌شود برای کاهش شتاب خودرو و عبور راحت‌تر از سرعت گیر، از ترمز استفاده نکنید تا به ماشین آسیب وارد نشود.

ریختن آب لوله کشی داخل رادیاتور و منبع شیشه شوی

آخرین مورد این لیست مربوط به آبی است که شما برای خودرو خود استفاده می‌کنید. وجود املاح داخل آب لوله کشی یکی از دلایلی است که می‌تواند در خرابی قسمت های مربوطبه خودرو شما نقش داشته باشد.

Post Views: 2

دانلود فیلم

سریال قطب شمال

سریال جنگل آسفالت

اشتباهاتی که ماشین شما را خراب می‌کند

خراب شدن مکرر خودرو شخصی شما همیشه ناشی از بی کیفیت بودن قطعات یا بی‌توجهی مکانیک در تعمیر خودرو شما نیست بلکه گاهی اقدامات اشتباه شما در استفاده از آن، باعث خرابی می‌شود که برخی از این اشتباهات را در ادامه به نقل از نمناک می‌خوانید. پایین آوردن شیشه به جای استفاده از کولر حتماً […] http://www.vatanfa.com/?s=اشتباهاتی-که-ماشین-شما-را-خراب-می‌کند