رفع مسائل بیمه‌ای جامعه قرآنی پیگیری می‌شود



محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست هم‌اندیشی با فعالان مردمی قرآن کریم با تبریک ایام ماه رجب و اعیاد پیش رو گفت: بحث‌های قرآنی همیشه برای بنده درس آموز است. بحمدالله در جلسه شب گذشته هم از ۱۴ اقدام قرآنی انجام شده توسط وزارت فرهنگ در دو سال گذشته رونمایی شد.

اسماعیلی با بیان اینکه حوزه فعالیت‌های قرآنی، عرصه فعالیت‌های مردم است، افزود: قرآن کریم در جامعه ما مسأله‌ای حقیقی است؛ براساس پژوهشی که انجام شده است اعتقاد به معاد در جامعه ایرانی بالای ۹۴ درصد است که نشان می‌دهد مسایل معنوی با وجود مردم آمیخته است.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه هیچ فضیلتی بالاتر از گسترش فعالیت‌های قرآنی نیست، تاکید کرد: به همین دلیل کار برای قرآن کریم باید در اختیار مردم باشد.

اسماعیلی با بیان اینکه به فعالان قرآنی که عمرشان را در مسیر قرآن کریم صرف کرده اند غبطه می‌خوریم، تصریح کرد: به همین دلیل توقعات از اصحاب قرآن کریم بالاست، جامعه قرآنی باید در وحدت و همدلی الگو باشند چراکه اهداف مادی در این فعالیت‌ها جایی ندارد و در خدمت مقدس‌ترین مسئله، یعنی کلام خدا قرار دارد.

وزیر فرهنگ گفت: به همین دلیل به آقای معاف تاکید کرده‌ام وارد هیچ مسئله اختلاف برانگیز در حوزه قرآنی نخواهم شد چرا که اینجا محل اختلاف نیست.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به یکی از مشکلات جامعه قرآنی کشور اشاره کرد و ادامه داد: رفع مسائل بیمه‌ای جامعه قرآنی در دستور کار قرار می‌گیرد.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: پیوست قرآنی دستگاه‌های فرهنگی آماده شده است و در دستور کار کمیسیون فرهنگی دولت است که در آن برای مجموعه‌ها وظایف متناسب با شرایطشان درنظر گرفته شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه در راستای حمایت از مجموعه‌های های قرآنی هیچ محدودیتی قائل نیستیم، گفت: شاید برخی از موسسات قرآنی نیاز به حمایت مالی نداشته باشند، اما شرایط برای همه موسسات یکسان نیست و موسسات کوچکی وجود دارد که به حمایت مالی نیاز دارند.

وی با تاکید بر اینکه توانبخشی موسسات قرآنی باید در دستور قرار بگیرد، افزود: اگر قرآن در متن جامعه جاری باشد همه خباثت‌ها از جامعه دور می‌شود.

دانلود فیلم

رفع مسائل بیمه‌ای جامعه قرآنی پیگیری می‌شود

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست هم‌اندیشی با فعالان مردمی قرآن کریم با تبریک ایام ماه رجب و اعیاد پیش رو گفت: بحث‌های قرآنی همیشه برای بنده درس آموز است. بحمدالله در جلسه شب گذشته هم از ۱۴ اقدام قرآنی انجام شده توسط وزارت فرهنگ در دو سال گذشته رونمایی شد. […] http://www.vatanfa.com/?s=رفع-مسائل-بیمه‌ای-جامعه-قرآنی-پیگیری-می‌شود