«رز ایرانی در سیام» بهترین کتاب فرهنگی و تاریخی سال تایلند شد

کتاب «رز ایرانی در سیام» که توسط کوسوما راکسامانی با استناد به منابع تاریخی جمع آوری شده برای اولین بار در سال ۲۰۰۰ به چاپ رسیده و امسال به دلیل استقبال بی نظیری که از این کتاب شده بود، برای بار دوم توسط موسسه فرهنگی پرنسس ماهاچاکری با تصویر سازی گرافیکی جدید تجدید چاپ شد.

موسسه فرهنگی ماهاچاکری که متعلق به شاهزاده ماهاچاکری دختر رامای نهم و خواهر پادشاه فعلی است در زمینه متنوع فرهنگی خصوصا حمایت از چاپ کتاب‌های نفیس فعالیت می‌کند و باتوجه به محتوای تحقیقی و ارزشمندی که این کتاب داشته، مورد توجه این موسسه فرهنگی قرار گرفته و با حمایت‌های این مرکز تجدید چاپ شده است.

همچنین، این کتاب در بین کتاب‌های برتر سال ۲۰۲۳ در موضوع کتاب‌های مستند با توجه به تحقیقات دقیقی که نگارنده از منابع تاریخی برای نگارش این کتاب انجام داده است، توانسته خود را به عنوان منبعی موثق در این حوزه مطرح کند.

این کتاب در چهار بخش کلی به تاثیراتی که فرهنگ و ادبیات و هنر ایرانی در جامعه سیام (تایلند قدیم) داشته، اشاره دارد و یکی از منابعی است که در مورد هر موضوع به ریشه یابی پرداخته و با ارائه منابع تاریخی به اثبات موضوع و تأثیرات آن می‌پردازد.

ورود فرهنگ پوشش، غذا و آشپزی، ادبیات ایرانی به فرهنگ سیام از موضوعاتی است که در بخش‌های مختلف این کتاب به آن پرداخته است. این کتاب ۳۰۰ صفحه‌ای در فروشگاه‌های الکترونیکی و کتابخانه‌های تایلند به فروش می‌رسد.

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=«رز-ایرانی-در-سیام»-بهترین-کتاب-فرهنگی-و-تاریخی-سال-تایلند-شد