پخش مجموعه مستندی با موضوع مهاجرت معکوس از شبکه مستند

«ریشه خوانی» با به‌تصویرکشیدن جغرافیای زیبای ایران و اثرات مهاجرت معکوس در روستا‌های دورافتاده کوشیده نشان دهد که این روستا‌ها همچنان جای مناسبی برای زندگی هستند و می‌توانند سودآوری داشته باشند.

توجه به فنون بومی ایرانیان که در شکل‌های مختلف در کشور ما وجود دارد مثل قنات و .. و استفاده از داشته‌های بومی کشور نیز در این مستند موردتوجه قرار گرفته است.

بازآفرینی فرهنگ روستانشینی ضمن ایجاد هماهنگی فرهنگی و تاریخی به جذب گردشگر در سطوح ملی و بین‌المللی کمک کرده و روستا‌های خالی از سکنه را احیا خواهد کرد. نخستین نتیجه مثبت این رویداد تولید محصولات کشاورزی، صنایع‌دستی و رونق گردشگری برای ساکنین محلی و ایجاد اشتغال گوناگون است و به شکل کلی قدمی مهم برای بیابان‌زدایی و آبادانی به‌حساب می‌آید.

این مستند تلاش می‌کند با کمک شخصیت‌های فیلم و نوع روایت اول‌شخص، موضوع و قصه فیلم را به گروه بزرگی از مخاطبین تلویزیون انتقال دهد. هر قسمت از این مجموعه روایت مستقلی دارد و شخصیت اصلی راوی آن خواهد بود.

«ریشه خوانی» از امشب (دوشنبه، ۱۴ اسفند) در جدول پخش شبکه مستند قرار گرفته و دوشنبه‌ها ساعت ۲۱ پخش می‌شود، تکرارش هم روز بعد ساعت ۹ خواهد بود.

دانلود فیلم

پخش مجموعه مستندی با موضوع مهاجرت معکوس از شبکه مستند

«ریشه خوانی» با به‌تصویرکشیدن جغرافیای زیبای ایران و اثرات مهاجرت معکوس در روستا‌های دورافتاده کوشیده نشان دهد که این روستا‌ها همچنان جای مناسبی برای زندگی هستند و می‌توانند سودآوری داشته باشند. توجه به فنون بومی ایرانیان که در شکل‌های مختلف در کشور ما وجود دارد مثل قنات و .. و استفاده از داشته‌های بومی کشور […] http://www.vatanfa.com/?s=پخش-مجموعه-مستندی-با-موضوع-مهاجرت-معکوس-از-شبکه-مستند