رایزنی برای حضور متقابل ناشران ایرانی و اماراتی در نمایشگاه ابوظبی و نمایشگاه فروش رایت شارجه

یکی از برنامه‌های مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سی و دومین نمایشگاه کتاب دهلی رایزنی برای تسهیل حضور ناشران ایرانی در نمایشگاه‌های بین المللی کتاب و حضور متقابل ناشران خارجی در نمایشگاه‌های کتاب ایران بود.

 علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از کشورمان به دیدار با مسئولان نمایشگاه‌های کتاب ریاض، شارجه، ابوظبی و فرانکفورت پرداخت.

قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران در این زمینه با اشاره به دیدار با مسئولان نمایشگاه شارجه و ابوظبی گفت: یکی از وجوه حضور ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی رایزنی برای توسعه تعاملات و تبادلات بین دو کشور است. همان طور که در روز‌های گذشته با مسئولان نمایشگاه‌های فرانکفورت و عربستان گفتگو کردیم، با مسئولان نمایشگاه شارجه و ابوظبی نیز گفتگو و مذاکره شد. سال‌های قبل حضور ناشران ایرانی در نمایشگاه کتاب شارجه و حضور ناشران آن‌ها در نمایشگاه کتاب در جریان بود، اما به واسطه مسائل فی‌مابین دو کشور، ارتباطات صنعت نشر دو کشور چند سالی دچار اختلال شد.

وی ادامه داد: در دیداری که رخ داد، صحبت بر سر این بود، که این اختلالات برطرف شود. ما مسئولان نمایشگاه شارجه و ابوظبی و ناشران اماراتی را به نمایشگاه کتاب تهران دعوت کردیم، آن‌ها نیز اعلام کردند حضور مسئولان و ناشران ایرانی را برای حضور در نمایشگاه شارجه و ابوظبی تسهیل خواهند کرد.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: تاکید شد برای شروع هر دو طرف تسهیل کنند، تعدادی از ناشران در نمایشگاه دو طرف حضور پیدا کنند.

وی با بیان این مطلب که این گفتگو‌ها را پیگیری می‌کنیم، گفت: امیدواریم که این گفتگو‌ها در نمایشگاه کتاب تهران  تبدیل به تفاهمنامه شده و در نمایشگاه کتاب شارجه عملیاتی شود.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: در این دیدار‌ها درباره جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران که از جوایز معتبر جهانی در حوزه کتاب محسوب می‌شود و همچنین حمایت‌های ایران از انتشار آثار ایرانی به زبان‌های دیگر در قالب طرح گرنت نیز گفتگو شد.

رمضانی افزود: بحث دیگر حضور ناشران ایرانی و آژانس‌های ادبی ایران در نمایشگاه فروش حق مالکیت آثار است که در شارجه برگزار می‌شود و تعداد زیادی از ناشران دنیا نیز در آن حضور دارند. امیدواریم ناشران ایرانی نیز بتوانند در این نمایشگاه حضور داشته و هم حق رایت آثار ایرانی را بفروشند و هم رایت آثار مناسب را برای انتشار در ایران خریداری کنند.

منبع: موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=رایزنی-برای-حضور-متقابل-ناشران-ایرانی-و-اماراتی-در-نمایشگاه-ابوظبی-و-نمایشگاه-فروش-رایت-شارجه