استقبال از لباس اقوام و طراحان ایرانی در هفته مد و لباس ایران در هند

چند روزی است که سلسله برنامه‌های هفته مد و لباس ایرانی در هندوستان شروع شده و یکی از دلایل عمده اش این است که هندوستان یکی از کشور‌های همسایه است که با ایران قرابت فرهنگی دارد و در جریان هفته مد و لباس ایرانی از لباس اقوام کشورمان رونمایی شد تا مردم کشور هندوستان آشنایی بیشتری با این لباس‌ها و آثار برخی از طراحان مد و لباس پیدا کنند و این می‌تواند زمینه ساز هرچه بیشتر صادرات در زمینه پوشاک شود. زیرا ایران از نظر مد و پوشاک به ویژه در خصوص لباس اقوام ظرفیت بسیار بالایی دارد و همین موضوع می‌تواند گام مهمی برای معرفی و تعامل هرچه بیشتر با کشور‌های دیگر در زمینه مد و لباس شود. 

فریدالدین فرید، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هندوستان در همین رابطه بیان کرد: چند ماهی است که با همکاری کارگروه مد و لباس کشور و دوستان در فرهنگ و ارتباطات برنامه ریزی کرده ایم تا بتوانیم دو هفته مد و لباس ایرانی را با تمرکز بر لباس بانوان ایرانی برگزار کنیم و این اقدام با اهداف متعددی صورت گرفت که الحمدالله درحال نزدیک شدن به آن هستیم و یکی از آن ها، نمایش تنوع لباس اقوام ایرانی است. به همین دلیل، اگر ما بخواهیم فرهنگ کشورمان را به کشور‌های مختلف معرفی کنیم یکی از مهم‌ترین عرصه‌ها حوزه پوشش است. 

بازتاب رسانه های هندی از هنر طراحان ایرانی

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران گفت: پوشاک کشورمان، گنجینه‌ای از لباس‌های اقوام ایرانی است که قدمت برخی از آن‌ها بیش از ۱۰۰ سال است که به همت یکی از بانوان و اساتید کشور توانستیم به هندوستان منتقل کنیم و در دو سه مرکز از جمله چند دانشگاه مد و فشن به نمایش درمی آیند و این موضوع برای مخاطب هندی بسیار جذاب است چراکه آن ها، همچنان پایبند به لباس‌های سنتی خود هستند.

او مطرح کرد: ما سعی کردیم ظرفیت‌هایی که در حوزه فشن در هندوستان وجود دارد را شناسایی کنیم و در این جا، یک مرکز زنجیره‌ای دانشگاهی تحت عنوان «مرکز ملی صنعت مد» وجود دارد که ۱۷-۱۶ شعبه در ایالت‌های مختلف از جمله دهلی دارد که در آن جا یک رویدادی را داشتیم و همچنین، نمایش لباس در حیدرآباد با همکاری همین شعبه است.

فریدالدین فرید افزود: واقعیت ماجرا این است که هندی‌ها از هرچیزی که مربوط به فرهنگ ایران باشد؛ از جشنواره غذا گرفته تا مد و لباس و موسیقی و سینما و… استقبال می‌کنند و به همین دلیل، زمینه برای همکاری‌های دیگر در این خصوص وجود دارد.

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=استقبال-از-لباس-اقوام-و-طراحان-ایرانی-در-هفته-مد-و-لباس-ایران-در-هند