همکاری ایران و قزاقستان در زمینه تولید مشترک فیلم

حسین آقازاده، وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آلماتی قزاقستان با آلماس مالدیبایف، رئیس گروه کینوپارک و مدیران ارشد گروه «پارک فیلم» (کینوپارک) قزاقستان دیدار و گفتگو کرد.

آلماس مالدیبایف با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی ایران در عرصه بین‌الملل گفت: موفقیت‌های فیلم‌های ایرانی را در جشنواره‌های بین‌المللی بسیار شاهد بودیم و شنیدیم؛ ما علاقه‌مندیم فیلم‌های ایرانی را به نمایش بگذاریم و ارتباط بین صنعت سینمای ایران و قزاقستان ایجاد شود.

وی افزود: علاقه‌مند هستیم برای همکاری با سینمای ایران سرمایه‌گذاری کنیم و آماده هستیم روز‌های فیلم ایرانی را در سالن‌های نمایش کینوپارک برگزار کنیم.

رئیس گروه کینوپارک اظهار داشت: در نظر داریم فیلمی بسازیم که بخشی از داستان را در ایران فیلم‌برداری کنیم. از این رو، خواستار همکاری وابسته فرهنگی ایران در آلماتی هستیم چراکه، این فیلم می‌تواند تصویری مثبت از جمهوری اسلامی ایران ارائه کند.

آقازاده، وابسته فرهنگی کشورمان در آلماتی نیز در سخنانی، با اعلام آمادگی این نمایندگی برای همکاری در همه زمینه‌ها از جمله تولید مشترک، نمایش فیلم، شرکت در جشنواره‌ها، ترجمه و دوبله فیلم‌ها ابراز امیدواری کرد همکاری‌های مشترک عملی شود.

وی تأکید کرد که مسئولین و مدیران مراکز تولید و پخش فیلم در ایران آماده همکاری با کشور قزاقستان هستند.

شایان ذکر است، گروه «کینوپارک» یکی از بزرگ‌ترین و فعال‌ترین مجموعه‌های ساخت و پخش فیلم آسیای میانه است. این گروه در سه سال گذشته ۳۷ فیلم کامل تولید کرده و دارای ۲۷ سینما شامل ۱۶۰ سالن نمایشی در قزاقستان است.

دانلود فیلم

همکاری ایران و قزاقستان در زمینه تولید مشترک فیلم

حسین آقازاده، وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آلماتی قزاقستان با آلماس مالدیبایف، رئیس گروه کینوپارک و مدیران ارشد گروه «پارک فیلم» (کینوپارک) قزاقستان دیدار و گفتگو کرد. آلماس مالدیبایف با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی ایران در عرصه بین‌الملل گفت: موفقیت‌های فیلم‌های ایرانی را در جشنواره‌های بین‌المللی بسیار شاهد بودیم و شنیدیم؛ ما علاقه‌مندیم فیلم‌های […] http://www.vatanfa.com/?s=همکاری-ایران-و-قزاقستان-در-زمینه-تولید-مشترک-فیلم