کشف استعداد‌های جوان در دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر



علیرضا بابایی، دبیر دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر درمورد جزئیات سیاست گذاری دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر گفت: امسال جشنواره با تفاوت‌هایی همراه بود و یکی از آن‌ها وسعت مخاطبان در این جشنواره بود و به همین دلیل، شرکت کنندگان بیشتری حضور داشتند و افراد موثری در تأمین زنجیره پوشاک دیده شدند تا جایی که در شورای سیاست گذاری، دو نفر از اعضای بخش خصوصی حضور داشتند و تلاش شد که ویژند‌های ایرانی حضور پیدا کنند.

دبیر دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر ادامه داد: کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در این دوره از جشنواره سعی کرد که انگاره ایرانی پوشیدن را تقویت کند تا عموم مردم بتوانند ویژند‌های ایرانی را بشناسند و از آن‌ها خرید کنند تا این اقدام به تولید بیشتری کمک کند.

بابایی تصریح کرد: در جشنواره دوازدهم سه بخش داشتیم که یکی مد و صنعت، دیگری لباس تراز اجتماع و سومین مورد صنعت تبلیغات و سبک پوشش در ایران بود و در زمینه بیانیه مضمون یا فشن بوک جشنواره  به طراح پیشنهاد می‌دادیم تا از مضامین پیشنهادی الهام بگیرد و نوآوری و خلاقیت در این بخش بسیار مهم بود و درواقع، گام جدیدی در جشنواره‌های مد و لباس فجر بود.

دبیر این دوره از جشنواره مد و لباس فجر افزود: در نمایشگاه مد و لباس فجر امسال، اثر‌های مختلفی در زمینه مد و صنعت و ویژند‌هایی در این زمینه شرکت کردند و همچنین، طراحان و تیم‌های طراحی حضور داشتند که در نوعی از غرفه‌ها برای آن‌ها جایابی صورت گرفت و در بخش لباس تراز اجتماع هم ویژند‌های این حوزه و عفاف و حجاب حضور داشتند و همین طور، لباس‌های ورزشی هم شرکت کردند و اگرچه در حوزه لباس نوجوان تعداد قابل توجهی در نمایشگاه وجود نداشتند. اما چند مورد حضور داشتند.

حدیث پازوکی، مدیر عامل ستاد ملی مد و لباس درمورد هدف از جشنواره دوازدهم مد و لباس گفت: این دوره برای حمایت از هنرمندانی بود که بعد از انقلاب اسلامی به دنیا آمده و در این کشور تحصیل و فعالیت کرده و به عرصه‌ای از ارائه آثار در زمینه مد و لباس رسیده اند و به همین دلیل، جشنواره در این دوره ابتکار عملی به خرج داد و آثار در سه بخش مد و صنعت، تراز اجتماعی و رسانه حضور داشتند. 

پازوکی مطرح کرد: جشنواره ملی مد و لباس فجر بستری شد تا خیلی از استعداد‌های جوان ما شناسایی شوند و قطعاً کاستی‌هایی وجود داشت، ولی نقطه قوتش این بود که جشنواره مد و لباس فجر به یک بستر هنری تبدیل شد. البته در سراسر جهان نیز، چنین شو‌های لباسی وجود دارند و ارتباط با گذشته هنری کشور از طریق برگزاری جشنواره مد و لباس فجر  محقق می‌شود چراکه از آثار هنری هنرمندان حمایت می‌شود. البته هنرمندان نسل جدید مطالبات دیگری هم دارند.

او افزود: لباس‌های فاخر مجلسی، لباس تراز اجتماعی و روزانه و انواع و اقسام چادر‌ها و کت‌ها و مانتو‌ها در این دوره از جشنواره مد و لباس فجر وجود داشتند و موردارزیابی قرار گرفتند.

دانلود فیلم

کشف استعداد‌های جوان در دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر

علیرضا بابایی، دبیر دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر درمورد جزئیات سیاست گذاری دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر گفت: امسال جشنواره با تفاوت‌هایی همراه بود و یکی از آن‌ها وسعت مخاطبان در این جشنواره بود و به همین دلیل، شرکت کنندگان بیشتری حضور داشتند و افراد موثری در تأمین زنجیره پوشاک دیده شدند تا […] http://www.vatanfa.com/?s=کشف-استعداد‌های-جوان-در-دوازدهمین-جشنواره-مد-و-لباس-فجر