با خوردن این میوه ها وزن خود را کاهش داده و تناسب اندام تان را حفظ کنید!

کاهش وزن با خوردن میوه: مصرف مرکبات به عنوان یک بخش از رژیم غذایی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان ریه را تا ۹ درصد کاهش دهد. لیمو، یکی از مرکبات با ارزش، فواید متعددی برای سلامت بدن دارد. این میوه به دلیل دارا بودن مقدار زیادی ویتامین C، خطر بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد، سیستم ایمنی را تقویت می‌کند، و همچنین در مدیریت وزن موثر است. در ادامه این بخش سلامت و تناسب اندام و تغذیه مجله خبری چشمک با مطلب کاهش وزن با خوردن میوه همراه شوید.

کاهش وزن با خوردن میوه

لیمو دارای مواد مغذی بسیاری از جمله ویتامین C و فیبر است. این مواد مغذی می‌توانند به سلامت بدن کمک کنند و در برآوردن نیازهای تغذیه‌ای موثر باشند. لیمو یکی از مرکبات است که در گروه آن می‌باشد و دارای مقدار زیادی ویتامین C و فولات (ویتامین B۹) است. این مواد مغذی می‌توانند با مهار استرس اکسیداتیو، کاهش التهاب، و تقویت واکنش‌های ایمنی بدن، نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی داشته باشند.

اهمیت رژیم غذایی سالم

بر طبق گزارش وریول هلت، اصلاح رژیم غذایی یکی از مهم‌ترین عوامل در کاهش خطر سکته مغزی محسوب می‌شود، اما با تغییر سبک زندگی، این خطر را می‌توان تا ۸۰ درصد کاهش داد.

فلاونوئیدها، که مواد مغذی موجود در گیاهان هستند، در مرکبات وجود دارند و می‌توانند خطر سکته مغزی ایسکمی (ناشی از لخته شدن خون در رگ‌هایی که به مغز متصل هستند) را در زنان کاهش دهند. به همین دلیل، مصرف بیشتر این فلاونوئیدها ممکن است به کاهش نارسایی قلبی، بیماری ایسکمی قلبی، و ریسک سکته‌های مغزی کمک کند.

همچنین، فشار خون نیز می‌تواند توسط فلاونوئیدها و عصاره پوست لیمو کاهش یابد. این مواد مغذی می‌توانند به طور مثبت بر فشار خون سیستولیک، که عدد بزرگتری در آزمایش فشار خون است، تأثیر بگذارند و آن را کاهش دهند.

کاهش وزن با خوردن میوه

همچنین، نتایج فراتحلیل نشان می‌دهد که مصرف زیاد مرکبات می‌تواند خطر ابتلا به سرطان ریه را تا ۹ درصد کاهش دهد. این مواد دارای خواص ضد سرطانی می‌باشند و محققان پی برده‌اند که پوست مرکبات نیز می‌تواند خاصیت ضدسرطانی داشته باشد.

در مورد جذب آهن نیز، لیمو باعث افزایش زیستی آهن و دسترسی آن به بدن می‌شود، که به عنوان یک ماده مفید و موثر در جذب بهتر آهن مطرح می‌شود.

یک پژوهش نشان می‌دهد که حتی زمانی که ویتامین ث به صورت جداگانه مصرف می‌شود، می‌تواند جذب آهن را افزایش دهد. در واقع، مقدار ویتامین ث مصرفی مهم‌تر از زمان مصرف آن است.

همچنین، عصاره مرکبات ممکن است در پیشگیری از پیری و کاهش علائم آن موثر باشد. آب و عصاره مرکبات با کاهش آسیب سلولی و ضخامت پوست و کاهش چین و چروک، و افزایش محتوای کلاژن پوست، تأثیر قابل توجهی بر پوست دارند.

فواید مرکبات در کاهش وزن

همچنین، تغذیه مناسب نقش مهمی در کاهش خطر بروز بیماری آسم ایفا می‌کند و مصرف مرکبات نیز با پیشگیری از این بیماری مرتبط است. نتایج تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف روزانه میوه‌ها و سبزیجات باعث کاهش خطر بروز علائم آسم می‌شود و مصرف زیاد مرکبات نیز با کاهش خطر ابتلا به آسم همراه است.

مرکبات در کاهش وزن

همچنین، لیمو می‌تواند در کاهش وزن کمک کند و باعث شود که حس سیری سریع‌تر به شما برسد. در یک کارآزمایی تصادفی، تأثیر خوردن نان با آب، چای یا آب‌لیمو بر روی پاسخ گلیسمی (تأثیر کربوهیدرات‌ها بر قند خون) و میزان اشتها مورد ارزیابی قرار گرفت و نتایج نشان داد که مصرف آب‌لیمو باعث کاهش احتیاج به غذا و سیری سریع‌تر از سایر گزینه‌ها می‌شود.

محققان اثر آب‌لیمو را در مقایسه با آب بر حجم معده بررسی کرده‌اند و متوجه شده‌اند که آب‌لیمو می‌تواند حجم معده را به اندازه ۱.۵ برابر افزایش دهد و در کاهش اشتها موثر باشد.

درباره مواد مغذی موجود در لیمو، این میوه ماده‌ای مغذی و کم‌کالری است که هر ۱۰۰ گرم آن شامل ۱۸ کیلوکالری، ۰.۶ گرم پروتئین، ۵ گرم کربوهیدرات، ۲ گرم فیبر، ۱.۵ گرم کل قند، ۱۵ میلی‌گرم کلسیم، ۵ گرم منیزیم، ۹ میلی‌گرم فسفر، ۱ میلی‌گرم سدیم، و ۶ میکروگرم فولات دارد.

کاهش وزن با خوردن میوه

اگر ویتامین سی به میزان کافی مصرف نشود، می‌تواند باعث بروز بیماری اسکوربوت شود که به خودی خود می‌تواند بسیار خطرناک باشد. علائم این بیماری شامل خستگی، خون‌ریزی لثه، ضایعه پوستی (بثورات) قرمز یا بنفش، درد مفاصل، افسردگی، زخم‌هایی که درمان نمی‌شوند، افتادن دندان، و کم‌خونی می‌شود.

استفاده از لیمو به طور کلی ایمن است، اما افرادی که مبتلا به رفلاکس معده به مری هستند، حساسیت به لیمو یا مرکبات دارند، یا دارای زخم‌های دهانی هستند باید از مصرف لیمو و محصولات حاوی لیمو پرهیز کنند زیرا این موارد ممکن است علائم را بدتر کنند یا زخم‌ها را تشدید کنند.

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=با-خوردن-این-میوه-ها-وزن-خود-را-کاهش-داده-و-تناسب-اندام-تان-را-حفظ-کنید!