نمایشگاه رمضان در تایلند برپا می‌شود

مهدی زارع‌بی‌عیب، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تایلند و واچرافون کومولتامتی، رئیس مرکز اسلامی تایلند و هیأت امناء این مرکز دیدار و گفت‌وگو کردند.

زارع‌بی‌عیب با اشاره به محورهای همکاری بین نمایندگی فرهنگی ایران و مرکز اسلامی تایلند گفت: امیدوارم این دیدار بتواند پایه‌گذار دوره جدیدی از همکاری‌های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با این مرکز باشد.

رایزن فرهنگی کشورمان در تایلند افزود: این نمایندگی روابط و همکاری‌های خوبی را با همه نهادها و انجمن‌ها داشته و ما آمادگی خود را برای همکاری با مرکز اسلامی در جهت فعالیت‌های مشترک فرهنگی و علمی داریم.

وی ادامه داد: در زمینه برگزاری برنامه‌های مشترک، همایش‌ها، میزگردها و نشست‌های تخصصی ـ علمی و همچنین، نمایشگاه‌های بین‌المللی و بهره‌مندی از قاریان و گروه‌های تواشیح و فیلم‌ها و سریال‌های سینمایی و دینی را داریم .

زارع‌بی‌عیب گفت: با توجه به همکاری‌هایی که بین رایزنی فرهنگی ایران و مرکز اسلامی تایلند خواهیم داشت، اولین فعالیت به مناسبت ماه مبارک رمضان، نمایشگاه قرآنی را در سالن اجتماعات مرکز برگزار خواهیم کرد که مرکز تبلیغات آن را به عهده می‌گیرد.

کومولتامتی، رئیس مرکز اسلامی تایلند ضمن استقبال از برنامه‌های مشترک دو مجموعه فرهنگی گفت: به منظور حفظ و تقویت بنیه مسلمانان، ارتقای سطح معارف آنان و جذب هر چه بیشتر و ایجاد وحدت بین مسلمانان، محوریت دادن به برنامه‌های مشترک مجموعه‌های اسلامی این مرکز فعالیت‌های متنوعی دارد.

وی افزود: ایجاد وحدت بین مسلمانان، ایجاد وحدت بین ادیان و ارائه برنامه‌های فرهنگی کشورهای اسلامی  و معرفی اسلام به غیر مسلمانان از اهداف دیگر این مرکز برشمرد.

کومولتامتی اظهار داشت: ایجاد فضایی مناسب برای برگزاری مراسم دینی و اسلامی، نشر معارف اسلامی و گسترش آموزه‌های دینی و فرهنگی جهت تقویت هویت اسلامی، پدید آوردن زمینه و عناصر انسجام میان مسلمانان برنامه‌های کلان آتی این مرکز است.

وی تأکید کرد: این مرکز علاوه بر مراکز دینی، مدرسه بین‌المللی که از ابتدا تا پایان دوره متوسطه دروس آکادمیک را ارائه می‌دهد را داراست.

در ادامه این دیدار به جزئیات نمایشگاه رمضان که بناست ۱۰ تا ۲۰ ماه مبارک رمضان همراه با نمایش‌هایی از هنر و فرهنگ ایران اسلامی و کارگاه آموزشی خطوط قرآنی برگزار شود، پرداخته شد. در این ایام، قاریان ممتاز از ایران جهت برگزاری برنامه‌های تلاوت قرآن کریم به تایلند اعزام خواهند شد.

دانلود فیلم

نمایشگاه رمضان در تایلند برپا می‌شود

مهدی زارع‌بی‌عیب، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تایلند و واچرافون کومولتامتی، رئیس مرکز اسلامی تایلند و هیأت امناء این مرکز دیدار و گفت‌وگو کردند. زارع‌بی‌عیب با اشاره به محورهای همکاری بین نمایندگی فرهنگی ایران و مرکز اسلامی تایلند گفت: امیدوارم این دیدار بتواند پایه‌گذار دوره جدیدی از همکاری‌های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با […] http://www.vatanfa.com/?s=نمایشگاه-رمضان-در-تایلند-برپا-می‌شود