تایلند؛ میزبان نخستین نمایشگاه آثار قرآنی ایران



بر اساس مصوبه شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین المللی قرآن و در ادامه تفاهمات همایش رسالات الله که با حضور ۱۰ کشور در هفته‌های اخیر در تهران برگزار شد، نخستین نمایشگاه بزرگ قرآنی کشور با دعوت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تایلند و با حضور علیرضا معاف معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیأت همراه از پنجم تا ۱۱ فوریه (۱۶ تا ۲۲ بهمن) در سالن اجتماعات هتل المیراث شهر بانکوک برگزار می‌شود.

در بخش‌های نمایش آثار هنری، صنایع دستی، نشر مکتوب و حوزه دیجیتال و نرم‌افزار‌های قرآنی سفیر و مبلغ فرهنگ قرآنی-ایرانی جمهوری اسلامی ایران شده و مورد بازدید دانشگاهیان، مسئولان، مسلمانان و پیروان سایر ادیان قرار خواهد گرفت.

تسهیل حضور آثار هنری و صنایع دستی قرآنی در اقتصاد و هنر جهانی یکی از مأموریت‌های این نمایشگاه بین‌المللی است. در این راستا ۲۴ تابلوی هنری قرآنی از هنرمندان ایرانی به همراه بیش از ۲۰ عنوان صنایع دستی با هویت قرآنی در این نمایشگاه به نمایش درخواهد آمد.

معرفی و عرضه آثار مکتوب با محتوای معارف قرآن کریم و تعالیم اهل بیت (ع) از جمله اقدامات دیگر در این نمایشگاه است و در این رویداد بیش از ۱۳۰ اثر به زبان انگلیسی و برای دو گروه سنی بزرگسال و کودک و نوجوان ارائه می‌شود.

علاوه بر این، ماهنامه «شبنم» با رویکرد قرآنی، هنری و ادبی برای گروه سنی (۶ -۱۱) سال که با حمایت راهبردی و محتوایی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه می‌شود، به زبان انگلیسی ترجمه شده و در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

همچنین محصولات دیجیتال چندزبانه؛ اعم از سامانه و اپلیکشن قرآنی نیز از جمله محصولات قابل عرضه در این نمایشگاه است.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن حضور میدانی برای برگزاری مطلوب این نمایشگاه، قرار است با موسسات قرآنی و دینی این کشور بازدید و با فعالان و مدیران آن گفتگو کند. همچنین وی از مقبره شیخ احمد قمی بازدید و ادای احترام خواهد کرد.

ادامه سفر معاون قرآن و عترت با حضور در مرکز اسلامی تایلند و جلسه با مسئولان این مرکز، شرکت در نماز جمعه شهر بانکوک و سخنرانی در اجلاس غزه با حضور رئیس مجلس تایلند و شرکت و سخنرانی در مراسم جشن مبعث در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تایلند همراه خواهد شد.

منبع: ایرنا

دانلود فیلم

تایلند؛ میزبان نخستین نمایشگاه آثار قرآنی ایران

بر اساس مصوبه شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین المللی قرآن و در ادامه تفاهمات همایش رسالات الله که با حضور ۱۰ کشور در هفته‌های اخیر در تهران برگزار شد، نخستین نمایشگاه بزرگ قرآنی کشور با دعوت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد. […] http://www.vatanfa.com/?s=تایلند؛-میزبان-نخستین-نمایشگاه-آثار-قرآنی-ایران