ساخت فیلم سینمایی برای بزرگداشت اقدام ناوگروه ۸۶ در دستور کار است

وزیر فرهنگ در همایش دستاوردهای ناوگروه ۸۶ نداجا:

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش ملی تبیین ابعاد و دستاورد‌های ناوگروه ۸۶ نداجا که امروز شنبه (۲۸ بهمن) برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: افتخاری که ناو گروه ۸۶ برای ایران آفرید به گونه‌ای است که باید برای بزرگداشت آن ده‌ها جلسه در سطوح مختلف برگزار شود.

اسماعیلی با بیان این مطلب، تصریح کرد: ابعاد نظامی و فنی این حماسه توسط متخصصان امر واکاوی می‌شود، بنده از اثنای این اقدام در جریان آن قرار گرفتم و بر همین اساس تلاش کردیم با دوستان رسانه‌ای کارگروهی را برای ثبت این اقدام تشکیل دهیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: در شورای فرهنگ عمومی کشور هم این روز را ثبت و تلاش کردیم این اتفاق مهم را وارد زندگی روزمره همه ایرانیان کنیم که با تلاش همکارانم در کمترین زمان این اتفاق رخ داد.

وزیر فرهنگ گفت: خیلی از موارد به دلیل فرایند طولانی این کار (ثبت در تقویم) سال‌ها پس از وقوع عملی شد، اما به دلیل اهمیت موضوع، بلافاصله این کار در وزارت فرهنگ بررسی و انجام شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: سازمان سینمایی به زودی با تکمیل فرایند پیش تولید کار ساخت فیلم سینمایی فاخری را برای این حماسه بزرگ آغاز خواهد کرد و علاوه بر آن دوستان حوزه موسیقی هم سمفونی ویژه این حماسه را در سالگرد این اتفاق اجرا خواهند کرد.

وزیر فرهنگ گفت: این اقدام به عنوان مولفه‌ای اقتدار آفرین موجب ایجاد فضای نشاط و امیدواری در کشور شد؛ باید توجه داشت این حرکت زمانی رخ می‌دهد که دشمن به دنبال پشیمان سازی و ندامت از گذشته افتخار آفرین و ناامید کردن مردم نسبت به آینده غرور آفرین ایران است به همین دلیل در چنین فضایی اقداماتی نظیر کار بزرگ ناوگروه ۸۶ جلوه بیشتری پیدا می‌کند.

وی افزود: ملت ایران ریشه‌های تاریخی چند هزار ساله دارد که برخلاف همه توانایی هایش در دویست سال اخیر در مواجهه با غرب تحقیر شده بود و فعل خواستن را نمی‌توانست صرف کند و در همه حوزه‌ها به تمدن مغرب زمین نگاهی از پایین به بالا داشت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: فرزندان ایرانی در حوزه فعالیت‌های نظامی در دوره رژیم گذشته تحقیر می‌شدند؛ نزدیک به ۶۰ هزار مستشار آمریکایی همه حوزه نظامی ایران را در اختیار گرفته بودند و فرزندان ایرانی را حداکثر در مناصب پایین قرار می‌دادند و نگاهی تحقیرآمیز به آن‌ها داشتند.

اسماعیلی ادامه داد: انقلاب اسلامی فضای نوینی پدید آورد تا جایی که در بخش نظامی فرزندان ایران هشت سال با دست خالی در برابر همه استکبار ایستادند. این اتفاق در حالی رخ می‌داد که دشمن بعثی از همه امکانات و تجهیزات برخوردار بود؛ از سلاح مرگبار شیمیایی (که قدرت‌های اروپایی در اختیار آنان قرار می‌دادند) گرفته تا ابزار آلات جاسوسی پیشرفته.

وزیر فرهنگ تصریح کرد:، ولی با همین دستان خالی برای اولین بار در دو سده اخیر جنگی رخ داد که یک وجب از خاک ایران کم نشد و مسیر افتخار آفرینی آنچنان ادامه پیدا کرد که امروز در زمینه ساخت تجهیزات نظامی جزء کشور‌های انگشت شمار در حوزه فناوری‌های نوین هستیم.

وی با اشاره به قدرت موشکی و پهپادی ایران، افزود: امروز به قدرت برتری تبدیل شده ایم که بسیاری از قدرت‌های سنتی و امروز دنیا محتاج تعاملات نظامی و دفاعی با ایران هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: عده‌ای به ما اتهام می‌زنند به کشور‌های دیگر سلاح پیشرفته می‌فروشیم این در حالی است که شرکت‌های اسلحه سازی آن‌ها با ایجاد جنگ به حیات خود ادامه می‌دهند.

وزیر فرهنگ گفت: قدرت نظامی ما به حدی رسیده که فضای رسانه‌ای دنیا را بر سر چنین موضوعاتی حساس می‌کنند، این اقتدار را انقلاب اسلامی ایجاد کرده است و تغییر فضای فرهنگی و فکری کشور براساس «ما می‌توانیم» چنین نتایجی داشته است.

وی افزود: اقدامی که ناوگروه ۸۶ انجام داد از نمونه این اتفاقات است که برگ زرینی به کتاب قطور جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد.

منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=ساخت-فیلم-سینمایی-برای-بزرگداشت-اقدام-ناوگروه-۸۶-در-دستور-کار-است