تولید محتوا در شبکه مردمی را تقویت می‌کنیم/ میزان تقید مردم به مناسک دینی ارتقا یافته است

نخستین همایش علمی هیأت و آیین‌های مذهبی در دانشگاه امام صادق (ع) تهران و با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. وزیر فرهنگ در این آیین گفت: امروز در وزارت فرهنگ به دلیل نوع کارمان همزمان انتقاد جریان انقلابی و جریان‌های دیگر را با یکدیگر داریم.

وی با بیان اینکه مسئولیت امور مختلف از نماز گرفته تا ساز با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، تصریح کرد: باید به طور همزمان به هر دوی این‌ها بپردازیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: مطمئن‌ترین شبکه ما هیئات است و باید توانمند سازی این شبکه را در دستور کار قرار دهیم البته باید تاکید کرد توانمند سازی شبکه هیات کار ماست.

وی افزود: این به معنای دخالت و دولتی کردن هیات‌ها نیست، البته در کنار هیات‌ها باید بقیه تشکل‌ها را نیز ارتقا دهیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تأسیس قرارگاه شهید آوینی تصریح کرد: در نظر داریم تا تولید محتوا را در شبکه مردمی تقویت می‌کنیم.

وی با اشاره به پیمایش اخیر صورت گرفته، افزود: ایران ۳۱ میلیونی سال ۱۳۵۳ را با ایران نزدیک ۹۰ میلیونی سال ۱۴۰۲ مقایسه کنیم و میزان تقید مردم به مناسک دینی و شعائر مذهبی به مراتب ارتقا یافته است.

وزیر فرهنگ گفت: نیاز به تحول در نظام حکمرانی فرهنگی کشور احساس می‌شود. تحول ضرورتی گریزناپذیر است، حاکمیت باید نظارت، حمایت و تسهیل‌گری را به طور کامل در اختیار داشته باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: اعتقاد نداریم در حوزه فرهنگ همه امور به خارج از حاکمیت انتقال یابد؛ تصدی‌گری به حلقه‌های میانی واگذار می‌شود و تنظیم گری و نظارت باید با حاکمیت باشد.

منبع: وزارت ارشاد

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=تولید-محتوا-در-شبکه-مردمی-را-تقویت-می‌کنیم/-میزان-تقید-مردم-به-مناسک-دینی-ارتقا-یافته-است