برنامه‌ریزی ویژه برای بخش «نگاه نو» در جشنواره فیلم فجر امسال



محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه پنجشنبه ۱۲ بهمن در نخستین روز از جشنواره فیلم فجر پس از حضور در بنیاد سینمایی فارابی و تماشای فیلم سینمایی “شور عاشقی” در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: بحمدالله امسال جشنواره چهل و دوم فیلم فجر کاملا محصول حضور تفکری است که تلاش کرده حوزه زیست بوم فرهنگ کشور را در حوزه سینما مطابق با اولویت‌های جامعه ایرانی تنظیم کند.

 اسماعیلی با تاکید بر این مطلب، افزود: اکثر آثاری که امسال در جشنواره شاهد آن هستیم، از ویژگی‌هایی مثل امید آفرینی، احیای مفاخر هویتی و علایق عمیق فرهنگی جامعه ایرانی برخوردار است.

وزیر فرهنگ گفت: فکر می‌کنم همه کسانی که سال‌ها مطالبه داشتند تا حوزه سینما واقعیات عمیق ایران را روایت کند حتما امسال با رضایتمندی بیشتری سالن‌های نمایش را ترک خواهند کرد و این اقدام گام تازه‌ای برای حرکت سریع‌تر جریان فرهنگ و هنر برای نیل به آرمان‌های مردم ایران باشد.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی درباره تاثیر حوادث غزه در این دوره از جشنواره فیلم فجر تصریح کرد: در همه جشنواره‌های فرهنگی هنری بخش ویژه غزه برگزار شد، که به عنوان مثال می‌توان به جشنواره تئاتر و شعر فجر اشاره کنم. در جشنواره فیلم فجر نیز این اتفاق رخ داده است.

عضو هیات امنای دانشگاه تهران افزود: برای سال آینده دوستان من در بنیاد سینمایی فارابی در حال پیش تولید آثاری با موضوع غزه هستند و امیدوارم این کار‌های هنری هرچه زودتر به نمایش عمومی در بیاید و سال آینده آثار خوبی در حوزه غزه و مقاومت مردم فلسطین داشته باشیم.

اسماعیلی گفت: فیلم سینمایی که امشب به تماشای آن نشسته بودیم روایت اصیل تاریخی در مورد کاروان کربلا بود، «شور عاشقی» تنها اثر با چنین رویکردی در این دوره از جشنواره فیلم فجر نیست و در حوزه مقاومت، مدافعان حرم و ده‌ها حوزه افتخارآمیز دیگر نیز آثاری در جشنواره فیلم فجر امسال وجود دارد.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه امسال در بنیاد سینمایی فارابی المپیاد‌های شناسایی استعداد‌های جوان برگزار شد، گفت: خیلی خوشحال هستم که امسال در جشنواره فیلم فجر ده کارگردان و تهیه کننده کار اولی داریم و برای حمایت از این عزیزان به همکارانم تاکید کرده‌ام در بخش پایانی جشنواره، بخش مسابقه ویژه کار اولی‌ها در دستور کار باشد، در همین راستا در حال پیش‌بینی تمهیدات لازم هستند و این اتفاق مهم امسال در جشنواره رخ خواهد داد.

اسماعیلی در عین حال تصریح کرد: در مجموعه وزارت فرهنگ، سازمان سینمایی و بنیاد سینمایی فارابی آغوشمان به سوی هنرمندان اصیل و در حال تجربه کار‌های جدید باز است، دوستانمان نیز از فضایی که فراهم کرده‌ایم استفاده کنند.

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=برنامه‌ریزی-ویژه-برای-بخش-«نگاه-نو»-در-جشنواره-فیلم-فجر-امسال