همه گونه‌های سینمایی در جشنواره فجر حضور دارد



محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز دوشنبه- ۱۶ بهمن ماه- در حاشیه برگزاری دومین همایش ملی انقلاب اسلامی و افق تمدن آینده در جمع خبرنگاران اظهارداشت: تمدن نوین اسلامی یعنی حاکمیت، عقلانیت، عدالت، معنویت متصل به وحی، شریعت و حاکمیت فقه این موارد رویکرد‌های اصلی تمدنی است که در حال اتفاق است.

وی گفت: امروز جمهوری اسلامی توانسته با ایجاد شبکه مهمی از دولت‌ها و تمدن‌های کهن و همسو، مسیر قدرت خود را تعیین کند؛ امروز تمدن غربی به نفس افتاده و به بن‌بست خورده است، بنیان خانواده را از دست داده در حال از دست دادن جمعیت است؛ همه اعداد و ارقام جامعه غربی را که نگاه کنید یا منفی است یا روبه کاهش جدی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: ما به آینده خیلی امیدواریم، انقلاب اسلامی مسیر نورانی را با اقتدار در سایه نظام ولایت فقیه ادامه خواهد داد.

اسماعیلی در پاسخ به پرسشی مبنی بر انتقادات مطرح شده درباره نحوه برگزاری چهل و دومین جشنواره فیلم فجر اظهارداشت: سخنانی که درباره جشنواره مطرح می‌شود نشان‌دهنده زنده بودن جشنواره است و ویژگی جشنواره زنده نیز همین است.

وی تاکید کرد: جشنواره زنده نقد دارد، اشکالاتی دارد، بحث و گفتگو می‌شود و حاشیه دارد. جشنواره‌ای با عظمت جشنواره فجر انقلاب اسلامی که هم بخش بین‌الملل و هم بخش داخلی دارد طبیعی است که انتقاداتی درباره آن هم مطرح شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: همه صحبت‌ها و نقد‌ها را به فال نیک می‌گیرم و از حضور و گرمایی که اصحاب فرهنگ و هنر به این حوزه دادند تشکر می‌کنم و این فصل نو و شکوفایی جدیدی برای ارتقای محتوا در حوزه سینما خواهد بود.

اسماعیلی گفت: ما در حال خروج از یک وضعیت اسفناک و فضای تولید در سینما که گزاره‌های اصلی آن سیاه‌نمایی، تولید خشونت و بحث‌های سخیف ارتباطاتی بوده، هستیم. امروز در جشنواره فیلم فجر بخش عمده‌ای از تولیدات به مفاخر بزرگ انقلاب اسلامی، مردم ایران و به دوره‌های تاریخی طلایی مانند واقعه کربلا و شهدا اختصاص پیدا کرده است.

وی بیان کرد: فضا برای کار سینمایی باز است و در جشنواره همه گونه‌ها حضور دارند، هدف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی تنظیم‌گری و رعایت قانون در همه تولیدات و حمایت، تشویق و پشتیبانی از تولیداتی است که به اعتلای آرمان‌های بزرگ مردمی منجر بشود، مسیری که این جشنواره شروع کرده است روبه رشد است.

اسماعیلی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اعتراض تماشاگران به اینکه برخی فیلم‌ها کاملا آماده نیستند، گفت: با توجه به فشارکاری دست‌اندرکاران برای رسیدن آثارشان به جشنواره طبیعی است و بنده به همکاران پیشنهاد کردم حداکثر سهل‌گیری انجام شود با این حال اگر تماشاگران دچار مشکل شده‌اند من به عنوان وزیر فرهنگ عذرخواهی می‌کنم.

منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دانلود فیلم

همه گونه‌های سینمایی در جشنواره فجر حضور دارد

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز دوشنبه- ۱۶ بهمن ماه- در حاشیه برگزاری دومین همایش ملی انقلاب اسلامی و افق تمدن آینده در جمع خبرنگاران اظهارداشت: تمدن نوین اسلامی یعنی حاکمیت، عقلانیت، عدالت، معنویت متصل به وحی، شریعت و حاکمیت فقه این موارد رویکرد‌های اصلی تمدنی است که در حال اتفاق است. وی […] http://www.vatanfa.com/?s=همه-گونه‌های-سینمایی-در-جشنواره-فجر-حضور-دارد