طرز تهیه خوراک کدو سبز


طرز تهیه خوراک کدو سبز

طرز تهیه خوراک کدو سبز

خوراک کدو سبز یکی از انواع خوراک ها می باشد که فاقد گوشت است و با سبزیجات تهیه می شود و طعم و مزه بسیار خوبی دارد و می توانید هم با نان و هم با پلو این خوراک را میل کنید. خوراک کدو سبز یک غذای رنگارنگ و مقوی می باشد که باید کاملا غلیظ شود می توانید از سبزیجات دیگری نیز در تهیه این خوراک استفاده کنید این غذا بدلیل نداشتن گوشت برای گیاه خوارن و یا افرادی که گوشت را دوست ندارند بسیار مناسب است همچنین کدو به دلیل کالری بسیار پایینی که دارد برای رژیم و لاغری نیز مناسب است. امروز خوراک کدو سبز و سیب زمینی و هویج رژیمی بدون گوشت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم:

کدو: ۳ عدد

هویج: ۲ عدد

فلفل دلمه رنگی: ۱ عدد

پیاز: ۱ عدد

سیب زمینی: ۲ عدد

سیر: ۳ حبه

گوجه فرنگی: ۲ عدد

جعفری: ۱ ق غذا خوری

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه: به مقدار لازم

طرز تهیه خوراک کدو سبز

دستور پخت خوراک کدو سبز

۱٫ ابتدا هویج ها را پوست بگیرید و به صورت مکعبی ریز خرد کنید سیب زمینی ها را نیز پوست گرفته و ریز خرد کنید بهتر برای ظاهر غذا همه مواد در یک اندازه خرد شده باشد در ادامه کدو ها را نیز پوست بگیرید و خرد کنید و بعد فلفل دلمه رنگی را نیز خرد کنید.

۲٫ پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید سپس داخل تابه وک با کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود و بعد سیر ها را پوست گرفته رنده یا پوره کنید و به همراه پیاز تفت دهید.

۳٫ حالا هویج و فلفل دلمه و کدو را اضافه کنید و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه مواد را تفت دهید تا سبزیجات کم کم نرم شوند در ادامه گوجه فرنگی ها را رنده ریز و یا می توانید داخل غذاساز پوره کنید سپس به همراه کمی نمک و فلفل سیاه به سبزیجات اضافه کنید و تفت دهید.

۴٫ حالا جعفری ساطوری شده را نیز اضافه کنید و کمی تفت دهید تا آب گوجه کشیده و خوش رنگ شود در ادامه یک استکان آب جوش به مواد اضافه کنید و بگذارید خوراک با شعله کم پخته و جا افتاده شود سپس در انتها باید بسیار غلیظ و کم آب باشد و به دلخواه با نان تازه یا پلو میل کنید.

نکات کلیدی در تهیه خوراک کدو سبز بدون گوشت

  • به دلخواه می توانید از قارچ یا کلم بروکلی نیز در تهیه این خوراک استفاده کنید.
  • اگر دوست دارید چاشنی به غذا اضافه کنید می توانید از کمی آب لیموترش تازه استفاده کنید.
  • اگر سویا سس در اختیار دارید می توانید کمی به این خوراک اضافه کنید و فقط دقت کنید چون سویا سس خودش نمک دارد در انتها نمک خوراک را اندازه کنید.
  • اگر ذائقه تندی دارید می توانید از چند عدد فلفل چیلی نیز استفاده کنید.

منبع: parsiday.com

طرز تهیه خوراک کدو سبز

طرز تهیه خوراک کدو سبز خوراک کدو سبز یکی از انواع خوراک ها می باشد که فاقد گوشت است و با سبزیجات تهیه می شود و طعم و مزه بسیار خوبی دارد و می توانید هم با نان و هم با پلو این خوراک را میل کنید. خوراک کدو سبز یک غذای رنگارنگ و مقوی […] http://www.vatanfa.com/?s=طرز-تهیه-خوراک-کدو-سبز