تحقق وعده ۲۰ میلیارد تومانی رئیس‌جمهور برای حمایت از موسسه هنرمندان پیشکسوت



سید محمود اسلامی عصر روز یکشنبه ۱۵ بهمن در مراسم تکریم از هنرمندان پیشکسوت با تأکید بر اینکه تکریم هنرمندان و بزرگداشت مقام پیشکسوتان عرصه هنر از اولویت‌های دولت مردمی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است؛ اظهار کرد: شما سرمایه‌های ملی کشور هستید و بروز و ظهور هنر فاخر در این سرزمین، مرهون تلاش‌های شما عزیزانی است که عمر خود را در مسیر تعالی هنر سپری کرده‌اید.

وی با تاکید بر عزم راسخ دولتی مردمی برای حل مشکلات هنرمندان پیشکسوت، خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری در دیدار با هنرمندان، وعده کمک ۲۰ میلیارد تومانی به موسسه هنرمندان پیشکسوت را دادند و با پیگیری‌های انجام شده، امروز این وعده محقق شد.

اسلامی با بیان اینکه جوانان باید از تجارب ارزنده پیشکسوتان بهره‌مند شوند، گفت: نسل جدید به پاس خدمات گذشته شما بزرگان هنر این مرز و بوم به خود می‌بالد.

معاون وزیر فرهنگ با تأکید بر اینکه هنرمندان بزرگ صاحبان اندیشه‌هایی ناب هستند، تصریح کرد: برگزاری آیین‌های نکوداشت، تکریم و بزرگداشت فعالان این عرصه، زمینه مناسبی برای تبادل اندیشه‌ها و تجربیات فراهم می‌کند.

موسسه هنرمندان پیشکسوت در سال ۱۳۹۱ با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده است، اعضای این موسسه هنرمندان رشته‌های گوناگون در حوزه‌های ادبیات، هنر‌های زیبا و هنر‌های سنتی بالای ۶۰ سال و دارای گواهینامه درجه یک هنری از شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور هستند.

منبع: روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=تحقق-وعده-۲۰-میلیارد-تومانی-رئیس‌جمهور-برای-حمایت-از-موسسه-هنرمندان-پیشکسوت