گردشگری جهان در مسیر بازیابی/ روستا‌های بسیاری در ایران ظرفیت جهانی شدن دارند

زوراب پولولیکاشویلی دبیرکل سازمان گردشگری ملل متحد صبح امروز یکشنبه ۲۳ بهمن ماه در مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران ضمن ابراز خوشحالی از حضور دوباره در ایران بیان کرد: امروز برای استقبال از یک ضیافت پرشور گرد هم آمده‌ایم.

او آخرین آمار سازمان گردشگری ملل متحد را امیدوارکننده دانست و ادامه داد: آمار گردشگری جهان به ۸۴درصد قبل از شیوع کرونا رسیده است و گردشگری جهان در مسیر بازیابی قرار دارد.

دبیرکل سازمان گردشگری ملل متحد به آخرین آمار گردشگری ایران اشاره کرد و افزود: در دسامبر و اکتبر میزان گردشگران ایران ۵ درصد بیشتر از زمان مشابه قبل از شیوع کرونا بوده است که جای خوشحالی دارد.

پولولیکاشویلی با اشاره به لغو روادید ایران با ۳۳ کشور، این رویکرد را پیشرفتی بزرگ در راستای گشودن در‌های ایران و رشد گردشگری کشور عنوان و ابراز امیدواری کرد که انجام این مهم به ترویج تبادلات فرهنگی و همکاری‌های اقتصادی منجر شود.

او برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران را فرصتی مناسب دانست که با امید و عزمی راسخ به آینده گردشگری کشور نگاه کنیم و افزود: ایران با فرهنگ و تمدنی غنی و جاذبه‌های بسیار پذیرای گردشگران از سرتاسر جهان است. گردشگری موجب ترویج همبستگی می‌شود و ایران محل زندگی اقوام مختلف بوده است.

دبیرکل سازمان گردشگری ملل متحد حضور مدعوین از کشور‌های مختلف را پیام‌آور وحدت عنوان کرد و افزود: گردشگری رکن اقتصادی و اشتغال است.

پولولیکاشویلی با تبریک انتخاب کندوان به‌عنوان یکی از بهترین روستا‌های جهان افزود: روستا‌های بسیاری در ایران ظرفیت جهانی شدن را دارند و ما برای کمک به این روستا‌ها آماده هستیم.

او این نمایشگاه را فضایی برای ارائه ایده‌ها و همکاری‌ها عنوان و ابراز امیدواری کرد که گردشگری جهانیان را به یکدیگر نزدیک‌تر کند.

دبیرکل سازمان گردشگری ملل متحد با تشکر برای مشارکت در فعالیت‌ها و برنامه‌ها افزود: همچنین قدردان مردم ایران برای صمیمیت‌شان هستم. ما با هم می‌توانیم آینده خوبی را برای آینده گردشگری ایران رقم بزنیم.

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=گردشگری-جهان-در-مسیر-بازیابی/-روستا‌های-بسیاری-در-ایران-ظرفیت-جهانی-شدن-دارند