مهاجرت به مونترال در فصل زمستان


مهاجرت به مونترال در فصل زمستان

اگر آخرین اخبار مهاجرت به کانادا را پیگیری میکنید، مطمعنا دنبال کننده اخبار مربوط به مونترال هستید. مونترال توسط مجله Monocle به عنوان “پایتخت فرهنگی کانادا” نامگذاری شده است. همچنین راهنمای سفر به Lonely Planet ، مونترال را در فهرست “۱۰ شهر شاد در جهان” قرار داده است.

 

در این راهنما نوشته شده است: مونترال شهری تمیز، چند فرهنگی و شاد است! مونترال با بیش از ۴ میلیون نفر جمعیت در بین تمام کلانشهرهای کانادا، پس از تورنتو، دومین شهر بزرگ کانادا است. با اینکه تورنتو به عنوان پایتخت تجاری کاناداست و از مونترال پیشی گرفته است، اما هنوز هم مونترال قطب مهمی برای تجارت، هنر ، فرهنگ و معماری است.

 

استان کبک مونترال از نظر فرهنگی از بقیه استان های کانادا متمایز است زیرا زبان رسمی آن فرانسه است.به دلیل وجود مهاجران خارجی فراوان در این شهر، محله های چینی، پرتغالی و ایتالیایی در سطح شهر دیده می شود. 

 

زبان فرانسوی، زبان اصلی ۶۶% درصد شهروندان مونترال بوده و فقط ۱۲% از ساکنین این شهر با زبان انگلیسی به عنوان زبان مادری حرف می زنند.تمام نشانه ها و تابلوهای خیابان ها به زبان فرانسوی هستند. با این وجود با زبان انگلیسی امکان برقراری ارتباط در مونترال را خواهید داشت. چون اکثر مردم، خصوصا قشر جوان، به زبان انگلیسی مسلط هستند.

 

اخبار مونترال باعث شده است خبر های مرتبط با این شهر در صدر اخبار کانادا قرار بگیرد. مونترال از نظر فرهنگی و هنری شهری غنی است، و در زمینه های معماری، سینما، مجسمه سازی، موسیقی و نقاشی شهری پررونق است. گالری های هنری مختلفی در این شهر وجود دارند و هر ساله جشنواره های جهانی بسیاری برگزار می شود از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

* جشنواره بین المللی فقط برای خنده – Just for Laughs

* جشنواره های بین المللی جاز مونترال

* جشنواره های جهانی فیلم مونترال

* جشنواره آتش بازی مونترال

 

این شهر چندین دانشکده ی فنی مشهور دارد و نیز چهار تا از بهترین دانشگاه های انگلیسی زبان و فرانسوی زبان منجمله دانشگاه مک گیل و دانشگاه کبک در مونترال (UQAM) در این شهر واقع شده است. پس جای تعجبی نیست که این شهر بهترین شهر دانشجویی در سال ۲۰۱۷ نام گرفته است.

 

از بین بهترین موسسات آموزشی انگلیسی زبان مونترال می توان به دانشگاه کنکوردیا اشاره کرد که در سال ۲۰۱۷ در لیست جامع مکلین از برترین دانشگاه ها ظاهر شده است.بر اساس آخرین اخبار مهاجرت به کانادا، شهر مونترال مکانی جذاب و ایده‌آل برای زندگی از دیدگاه بسیاری از مهاجران و بازدیدکنندگان است.

 

به شکلی که از سال ۲۰۰۹ به بعد، تقریبا بیش از ۷۵ هزار نفر در سال از شهر مونترال بازدید کرده‌اند. نکته جالب توجه در مورد شهر مونترال این است که در سال ۲۰۰۶، این شهر از نظر معماری در یونسکو ثبت شد. در سال ۲۰۱۷، شهر مونترال کانادا در فهرست ۲۰ شهر ایده‌آل برای زندگی قرار گرفت.

 

همچنین، طبق نظام رتبه‌بندی QS، بهترین شهر جهان برای زندگی دانشجویی نیز شهر مونترال در استان کبک کانادا انتخاب شد. جالب است بدانید که مونترال خانه سازمان بین‌المللی هوانوردی غیر نظامی، ایکائو (ICAO) است و المپیک تابستانی در سال ۱۹۷۶ نیز در این شهر برگزار شد.

 

زمستان در مونترال

مهاجرت به مونترال در فصل زمستان

در زمستان گاهی رفت و آمد سخت می شود. وقتی برف می بارد فضای خیلی زیبایی شکل می گیرد. شهر زیرزمینی مونترال شبکه ای از فروشگاه های بزرگ و فود کورت هایی است که با تونل به هم متصل شده اند.

 

زمستان در مونترال بیش از هر چیزی به لباس های گرم و پشمی احتیاج دارد. ضمن اینکه باید از لحاظ روانی خود رابرای زمستان در مونترال آماده کنید. سعی کنید نزدیک مترو یا ایستگاه اتوبوس زندگی کنید تا مجبور نباشید زیاد در بیرون بمانید.

 

روش های مهاجرت به مونترال

 

مهاجرت به مونترال در فصل زمستان

از دیدگاه مهاجران کانادا، شهر مونترال در استان کبک یکی از محبوب‌ترین شهرها برای مهاجرت محسوب می‌شود. عواملی مانند هزینه‌های مناسب زندگی (در انتهای این مطلب به طور کامل در مورد هزینه‌های زندگی در شهر مونترال توضیح داده شده است)، فرهنگ متنوع و غنی و برخورداری از فرصت‌های شغلی زیاد، مهاجرت به مونترال را به یکی از جذاب‌ترین رویای مهاجران تبدیل کرده است.  

 

ممکن است این پرسش‌ها مطرح شود که بهترین روش‌های مهاجرت به مونترال کانادا کدام روش‌ها هستند؟ از چه طریقی می‌توان برای مهاجرت مونترال اقدام کرد؟ در پاسخ به سوال‌ها، باید گفت که برای مهاجرت به مونترال ۴ روش اصلی وجود دارد:

 

* برنامه تجربه کبک (Quebec Experience Program (PEQ))- کار در شهر مونترال

 

* برنامه تجربه کبک (Quebec Experience Program (PEQ))- تحصیل در شهر مونترال

 

* برنامه کسب و کار کبک (Quebec Business Immigration)

 

* برنامه نیروی کار ماهر کبک (Quebec Skilled Worker Program (QSW))

 

آمارهای دولت فدرال نشان می‌دهد که استان کبک، بیش از هر استان دیگری در کانادا با افزایش فرصت‌های شغلیِ و کمبود نیروی کاری روبرو است. این میزان افزایش در فرصت‌های شغلی در حدود ۳۶ درصد گزارش شده است که رقم قابل‌ توجهی است.

 

مهاجرت به مونترال در فصل زمستان

اگر آخرین اخبار مهاجرت به کانادا را پیگیری میکنید، مطمعنا دنبال کننده اخبار مربوط به مونترال هستید. مونترال توسط مجله Monocle به عنوان “پایتخت فرهنگی کانادا” نامگذاری شده است. همچنین راهنمای سفر به Lonely Planet ، مونترال را در فهرست “۱۰ شهر شاد در جهان” قرار داده است.   در این راهنما نوشته شده است: مونترال شهری […] http://www.vatanfa.com/?s=مهاجرت-به-مونترال-در-فصل-زمستان