بیش از ۵۰ درصد جمعیت دنیا می‌توانند بدون روادید به ایران سفر کنند

سید عزت‌الله ضرغامی امروز دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ در آیین افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران که با حضور آیت‌الله دکتر رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، سفرا و مهمانان خارجی، پیشکسوتان و فعالان حوزه گردشگری در محل سالن همایش‌های اجلاس سران در تهران، برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه در دولت سیزدهم کار‌های بسیار خوبی در حوزه گردشگری انجام شده و از این حیث کارنامه دولت سیزدهم، کارنامه بسیار موفقی است.

او افزود: خوشبختانه در اولین روز‌های فعالیت دولت سیزدهم، با دستور رئیس‌جمهوری صدور روادید که به مدت ۲۰ ماه به دلیل شیوع کرونا متوقف شده بود، از سر گرفته شد و در ادامه نیز شاهد همکاری‌های دولت در حوزه گردشگری هستیم.

ضرغامی ادامه داد: در همین حال شاهد این هستیم که در آخرین تصمیمی که دولت اتخاذ کرده است، لغو روادید یک طرفه با ۳۳ کشور به تصویب رسید که با همکاری وزارت امور خارجه این مصوبه از ۱۵ بهمن ماه جاری برای ۲۸ کشور دنیا اجرایی شد. وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد: با تصمیمات اتخاذ شده در حوزه لغو روادید با کشور‌های مختلف در حال حاضر این امکان وجود دارد که بیش از ۵۰ درصد جمعیت دنیا، بدون دریافت روادید و فقط با خرید یک بلیت به ایران سفر کنند.

او در ادامه صحبت‌های خود گفت: خوشبختانه ایران در حوزه‌های مختلف در گردشگری دارای ظرفیت‌های است و به همین منظور ۳۰ میز تخصصی گردشگری در این وزارتخانه تاسیس شده است.

ضرغامی با قدردانی از حمایت‌های رئیس‌جمهوری از حوزه گردشگری اظهار کرد: خوشبختانه همکاری بسیار خوبی با وزرای دولت در حوزه‌های مختلف داریم و هرجا لازم بوده وزرای سایر وزارتخانه‌ها به کمک ما آمده‌اند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: حجم سرمایه گذاری خوبی را در حوزه گردشگری در دولت سیزدهم شاهد هستیم و اگر با همین روند پیش برویم، تا پایان دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه گردشگری افتتاح خواهد شد که ۱۷ پروژه آن، هتل پنج‌ستاره خواهد بود.

او با بیان این که نقطه قوت ما مجموعه توانمند گردشگری است، اضافه کرد: فعالان حوزه گردشگری با عشق. علاقه و انگیزه در این بخش کار می‌کنند. اعتقاد ما بر این است که اگر حال گردشگری خوب باشد، چون حوزه پیشران است می‌تواند در بهبود حال سایر بخش‌ها نیز موثر باشد.

 

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=بیش-از-۵۰-درصد-جمعیت-دنیا-می‌توانند-بدون-روادید-به-ایران-سفر-کنند