معرفی انیمیشن ببعی قهرمان | فیلیموشات


انیمیشن سه بعدی ببعی قهرمان محصول سازمان اوج است که قرار است در جشنواره فجر ۴۲ رونمایی شود. در این مطلب نگاهی به این انیمیشن و اخبار و اطلاعات آن می‌اندازیم.

اطلاعات و حاشیه‌های جشنواره چهل و دوم فیلم فجر

خلاصه داستان انیمیشن ببعی قهرمان

در خلاصه داستان انیمیشن ببعی قهرمان آمده: «ببعی که همیشه مجلات جغد قهرمان درباره پرواز را می‌خواند در سر رویای پرواز دارد و می‌خواهد مانند یک پرنده پرواز کند…»

 

نقد و بررسی فوری انیمیشن ببعی قهرمان

نکته: این نقد و نوشته‌ها، نظر کوتاه ولی دست‌اول منتقدان و نویسندگان سینمایی است در بار اول تماشای فیلم؛ شاید بعدها همه چیز تغییر کند!

سعیده نیک‌اختر

سعیده نیک اخترچهره آشنای شبکه پویا چند سالیست جای خودش را بین انیمیشن های کودکانه پر کرده. طبق تجربه تولید فیلم بلند بعد از یک مجموعه موعق، خوب جواب می دهد. ببعی به همراه خواهر کوچکش ببعو این بار دست به قهرمانی می زنند و می خواهند پرواز کنند. رو یایی که برای بچه ها رویای ملموس و آشناییست. داستان این انیمیشن ۸۰ دقیقه ای کشش و جذابیت خوبی دارد همراه با نقطه اوج و پایانی درست. موزیک ویدیوهای خوب و جذابی هم دارد. داستان تقابل بین پرنده و غیر پرنده ها در مقوله پرواز هم اشاره درستیست. ببعی مثل اپیزودهای کوتاهش به اهمیت خانواده و همدلی هم اشاره خوبی دارد. این انیمیشن اگر در نیمه دوم کوتاه تر شود نتیجه بهتری خواهد گرفت. نمی شود توقع داشت بچه های ۵ تا ۱۰ ساله این تایم پای آن بنشینند.

۳ نکته از انیمیشن:

  • ببعی با توجه با سابقه اش خوب دیده می شود
  • غیر پرنده هم پرواز میکتند
  • ولوم اش را درست کنید

عوامل انیمیشن ببعی قهرمان

آنطور که در اخبار آمده این انیمیشن به کارگردانی مشترک حسین صفارزادگان و میثم حسینی ساخته شده و محمدمهدی مشکوری تهیه‌کننده آن است. ببعی قهرمان جدیدترین محصول سازمان سینمایی اوج به حساب می‌آید که امسال دو فیلم دیگر هم در جشنواره فجر دارد. فیلم آبی روشن و پرویز خان نیز از محصولات اوج است که در جشنواره رونمایی می‌شود.

نویسنده: مقداد اخوان، تهیه کننده: محمد مهدی مشکوری، کارگردان: حسین صفارزادگان – میثم حسینی، مدیر تولید: مسعود محمدی – سمیرا پیشانیدار، کامپوزیت: محمد کریمی، سرپرست نور: سعید گرمابدری، توسعه بصری: علی متصدی، کارگردان هنری: میکائیل براتی، طراح کارکتر: محمد خیراندیش – شفیع آهی از دیگر عوامل این انیمیشن هستند.

فهرست بهترین انیمیشن های ایرانی

چند نکته درباره انیمیشن

  • این انیمیشن به صورت سه بعدی تولید شده است.
  • ببعی قهرمان برگرفته از سریال انیمیشنی دوبعدی ببعی و ببعو است که جزو آثار پرمخاطب شبکه پویا بوده و از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ پخش شده است.
  • این انیمیشن سینمایی که با مشارکت شرکت پویانمایی ایما تولید شده، با تکنیک سه‌بعدی و با استفاده از به‌روزترین فناوری ساخت انیمیشن در ایران ساخته شده است.
  • ببعی قهرمان پس از «فهرست مقدس» و «پسر دلفینی» سومین انیمیشن سینمایی سازمان اوج است.

 

حرف‌های عوامل فیلم در نشست خبری جشنواره فیلم فجر

محمدمهدی مشکوری | تهیه‌کننده: ایده این کار از زمانی شکل گرفت که سریال ۲ بعدی ببعی در شبکه کودک پُرمخاطب‌ترین برنامه این شبکه شد. ما سال ۹۶ این سریال را تولید کردیم و تا سال ۹۹ درگیر آن بودیم. این کار برای گروه سنی خردسال بود و ما به این فکر کردیم که برای این مخاطبان وفادار یک انیمیشن سینمایی بسازیم. گروه سنی نوجوان توقع میزان کیفیتی را از انیمیشن دارد که ما نمی‌توانیم این توقع را برآورده کنیم اما برای کودک می‌توانیم یک کار خوب با رنگ و لعاب‌ بسازیم. می‌دانیم که شاید این ژانر برای این جشنواره خیلی مناسب نباشد زیرا «ببعی قهرمان» برای کودکان ساخته شده است.  تخصص تیم ما تولید سریال تلویزیونی برای کودک و نوجوان است. ژانر کودک در کشور ما بسیار محروم و مظلوم است اما شکرخدا جشنواره فجر امسال توجه ویژه‌ای به حوزه کودک و نوجوان داشت. صنعت انیمیشن قابلیت صادرات و ارزآوری زیادی دارد و ما اگر به این حوزه توجه ویژه‌ داشته باشیم، اتفاقات ویژه‌ای رقم خواهد خورد. ما نیز سعی کردیم یک کار بین‌المللی بسازیم زیرا کودکان در همه جای دنیا یک رنگ و یک شکل هستند. یک پروژه انیمیشن حدود ۲ تا ۳ سال زمان می‌برد و حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر را درگیر می‌کند. در نتیجه نقدی که به انیمیشن می‌شود، باید با ملاحظه این شرایط خاص باشد.   ما سعی کردیم المان‌های بین‌الملل را در این کار رعایت کنیم و مذاکرات جدی هم در این زمینه انجام شده است. در حقیقت این امید را داریم که مخاطبان وفادار ما در اکران عمومی نیز حضور پُررنگ داشته باشند.  ما در حوزه سریال ببعی نیز کارهایی در راستای تجاری‌سازی انجام داده‌ایم. برای این کار هم قطعا انجام می‌‌شود و در بازار هم موجود است.  ما ۱۲ عنوان سریال در گروه سنی خردسال و کودک کار کردیم و اکنون در سطح کشور فعالیت می‌کنیم که این خروجی‌های ما کار یک شرکت یا یک تیم داخل تهران نیست.

حسین صفارزادگان | کارگردان: فرایند تولید انیمیشن بسیار پیچیده است و تمام مراحل آن مهم است اما‌ پُرچالش‌ترین بخش انیمیشن، بخش مدیریت است. در نتیجه نمی‌توان فرایند تولید انیمیشن را با فرایند تولید فیلم مقایسه کرد.

میثم حسینی | کارگردان: تکنیک اصلی «ببعی قهرمان» سه بعدی است و یک فصل‌های ۲ بعدی هم برای نمک بیشتر به کار اضافه شده است. ما در ایران با نرم‌افزارهای محدودی کار می‌‌کنیم اما در همین پروژه ما از یک نرم‌افزار جدید برای مدیریت پروژه استفاده کردیم. ناگفته نماند بچه‌های ایران بسیار خلاق و توانمند هستند و متاسفانه در همین پروژه بچه‌هایی بودند که اکنون ایران نیستند. این موضوع از یک طرف باعث افتخار است و از طرفی باعث افسوس که این استعدادها دیگر ایران نیستند. پروژه «ببعی قهرمان» سرتاسر دیزاین بود. بخشی شاهد این هستیم که انیمیشن‌سازی به سمت وضوح ساده‌سازی رفته است. اما «ببعی قهرمان» در همه ابعاد سخت ترین راه را طی کرد. اگر هنر پویانمایی را از آرتیست بگیریم و به یک ماشین بسپاریم درواقع چیزی از انیمیشن باقی نمی‌ماند.

مقداد اخوان | نویسنده: سفارشی داده شد که برای سریال ببعی فیلم بلند تهیه شود. برای نوشتن این متن به این فکر می‌کردم که یک ببعی چه کارهایی می‌تواند انجام دهد و چه کارهایی نمی‌تواند. هدف من این بود که ببعی قهرمان امید بدهد و به بچه‌ها بگوید که تلاش کنند تا به هرچیزی که می‌خواهند برسند. در همین راستا خرده داستان‌ها و شخصیت‌ها شکل گرفتند.

پویا صفا | آهنگساز: من کار سختی داشتم چون یک تیم خیلی بزرگ داشتیم. علاوه بر آهنگسازی، کل بحث صدا در این انیمشین دست من بود. خیلی سال است که کار موسیقی انیمیشن کودک انجام می‌دهم. ساخت موسیقی برای کودک باید فانتزی‌تر باشد. من نیز سعی کردم که موسیقی این کار به استانداردهای جهانی نزدیک شود و ما برای اولین بار در موسیقی این کار از هوش مصنوعی استفاده کردیم.

خرید بلیت فیلم های جشنواره فیلم فجر

پوستر و عکس های انیمیشن ببعی قهرمان

انیمیشن ببعی قهرمانانیمیشن ببعی قهرمانانیمیشن ببعی قهرمانانیمیشن ببعی قهرمانانیمیشن ببعی قهرمانانیمیشن ببعی قهرمانانیمیشن ببعی قهرمانانیمیشن ببعی قهرمانانیمیشن ببعی قهرمان

انیمیشن ببعی قهرمان

انیمیشن ببعی قهرمان

انیمیشن ببعی قهرمان

انیمیشن ببعی قهرمان

انیمیشن ببعی قهرمان

 

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=معرفی-انیمیشن-ببعی-قهرمان-|-فیلیموشات