معجزه خار مریم برای درمان کبد چرب + روش مصرف

درمان کبد چرب با خار مریم: نحوه مصرف خار مریم برای کبد چرب می‌تواند سوال خیلی از هموطنان عزیزمان باشد. از آن جایی که گیاهان دارویی مخصوصا گیاه خار مریم برای بسیاری از درمان بیماری ها به کار می‌رود، نحوه مصرف آن نیز مهم است. با ما همراه باشید تا در ادامه این مطلب سلامت به صورت کامل نحوه مصرف گیاه خار مریم را شرح دهیم.

بیشتر بخوانید: سبزی که کبد چرب را درمان می کند!

نحوه مصرف خار مریم برای کبد چرب

دانه و برگ خشک شده خار مریم را برای مدت زمان کوتاهی مانند ۵ دقیقه بجوشانید و قبل از هر وعده غذایی میل نمایید. با انجام این نحوه مصرف خار مریم برای کبد چرب بهترین نتایج درمانی را خواهید گرفت.

گیاه خار مریم

درمان کبد چرب با خار مریم، گیاه خار مریم با ترکیبات سیلیمارین خود ترکیبی معجزه آسا برای درمان تمامی مشکلات کبدی بکار می رود. این ترکیب به علت اثر بخشی عالی در تولید بسیاری از دارو های شیمیایی نیز بکار می رود.

کبد چرب

کبد چرب یکی از بیماری های پر خطر کبدی است که بنابر علت های متعددی ایجاد می شود. از مهمترین این دلایل می توان به چاقی، عدم تحرک، مصرف نوشیدنی های الکلی اشاره نمود. برای درمان این بیماری باید مجموعه ای از روش های درمانی و گیاهی را انتخاب نمود تا به بهترین نتایج درمانی دست پیدا کرد. تغییر سبک زندگی به زیستی سالم گونه تاثیرات زیادی در بهبود این بیماری دارد.

انواع بیماری کبد چرب

کبد چرب بر اساس علت ایجاد بر دو نوع الکی و غیرالکی تقسیم بندی می شود‌‌. همانطور که مشخص است نوع الکلی بر اثر زیاده روی در مصرف الکل ایجاد می ‌شود. در نوع غیرالکی بیشتر موارد ژنتیکی، چاقی، بیماری های مختلف مانند دیابت موثر است.

نشانه های بیماری کبد چرب

خستگی مفرط، کاهش وزن و کاهش اشتها از نشانه های اولیه این بیماری است. ‌زردی رنگ پوست و چشم‌ ها نیز در بسیاری ازافراد با بیماری کبد چرب قابل مشاهده است. دردهای شکمی نیز از دیگر عوامل دردآور این بیماری است.

درمان کبد چرب با خار مریم

مهمترین ترکیبات درمانی گیاه خارمریم

درمان کبد چرب با خار مریم، ترکیبات سیلیمارین مهمترین ترکیب گیاه خارمریم است. فلاونوییدها نیز اثرات عالی درمانی در این زمینه دارند. آنتی اکسیدان های موجود در گیاه خارمریم جلوی اثرات مخرب رادیکال های آزاد را گرفته و به بهبود کبد چرب کمک فراوانی می کنند.

نام های متداول گیاه خارمریم

نام گیاه دارویی ماریتیغال خیلی برای شما آشنا است؟ ماریتیغال نام دیگر گیاه دارویی خارمریم است. در خارج این گیاه به نام خار اسکاتلندی نیز نامیده می شود.‌

درمان مشکلات کبدی با گیاه خار مریم

درمان کبد چرب با خار مریم، بسیاری از مشکلات کبدی به علت رژیم های غذایی نامناسب ایجاد می شود، با گیاه خار مریم می توان تمامی این مشکلات را درمان نمود. این گیاه داروئی با خواص سم زدایی خود پیشرفت چشمگیری در بهبود بیماری کبد چرب دارد. این گیاه دارویی علاوه بر درمان کبد چرب در زمینه های درمانی سیروز کبدی و اختلالات کیسه صفرا نیز موثر گزارش شده است.

بهترین گیاه دارویی برای تقویت کبد

همانطور که می دانید کبد یکی از مهمترین ارگان های بدن است که بسیاری از وظایف کلیدی بدن را به عهده دارد. کبد محل اصلی هضم و جذب غذا و ترشح مهمترین هورمون های بدن است، هر گونه نقص در عملکرد این عضو سلامت و حیات کلی فرد را به خطر می اندازد. با مصرف گیاه داروئی خارمریم در مقابل بسیاری از بیماری های مهم کبد خود را تقویت خواهید نمود و این گیاه داروئی بهترین برنامه پیشگیری در مقابل بیماری های مختلف کبدی است.

مهمترین قسمت های مورد استفاده گیاه خار مریم

تمامی قسمت های گیاه خار مریم از جمله ریشه، ساقه، برگ و گل و دانه خواص دارویی دارند‌. میوه و دانه های گیاه خار مریم مهمترین قسمت مورد استفاده در این گیاه داروئی برای درمان مشکلات کبد چرب است‌. مصرف تازه خوری گلچه های کوچک این گیاه نیز خواص درمانی مشابه ای دارد.

بهترین روش مصرف خار مریم برای درمان کبد چرب

درمان کبد چرب با خار مریم، عرق خار مریم با طبع گرم و خشک خود بهترین انتخاب گیاهی برای درمان کبد چرب است‌. اثر بخشی عالی، استفاده از ترکیبات این گیاه را در تولید بسیاری از داروهای شیمیایی نیز میسر نموده است.

دو روش دمنوش و عرق خار مریم بیشترین و بهترین نحوه مصرف خار مریم برای کبد چرب است. با تهیه بهترین کیفیت عرق آن و مصرف بهترین نتایج ممکن را خواهید گرفت. هر چه عرق تهیه شده خالص تر و با کیفیت تر باشد قطعا اثر گذاری بهتری خواهد داشت. دیجی عطار بهترین عرضه کننده نمونه عرق خار مریم به صورت آنلاین است‌. در روش دمنوش نیز از قسمت های برگ و دانه این گیاه به راحتی دمنوشی را تهیه خواهید کرد که خیلی مفید است. بهترین زمان مصرف خار مریم برای کبد چرب قبل از وعده های غذایی است. بهترین زمان مصرف این عرق نیز قبل از هر وعده غذایی است. به این طریق در کوتاه ترین بازه زمانی کبد چرب شما قابل درمان و بهبود است. بهتر است حداکثر ۴ استکان در روز از این عرق را میل نمایید، مصرف بیش از این مقدار ممکن است عوارضی داشته باشد‌.

درمان کبد چرب با خار مریم

روغن خار مریم و درمان کبد چرب

درمان کبد چرب با خار مریم، بعضی از متخصصین طب سنتی به مراجعین خود مصرف روغن خارمریم را پیشنهاد می دهند. نحوه مصرف خار مریم برای کبد چرب به میزان یک قاشق چایخوری از این روغن به همراه غذا است.‌ در روش دیگر می توانید یک قاشق غذاخوری از این روغن را روی وعده غذایی شام خود بریزید. انجام این کار بیش از سه هفته مجاز نمی باشد.

بهترین مکمل درمان کبد چرب

بسیاری از نتایج تحقیقات علمی ثابت نموده است که گیاه خار مریم به صورت دمنوش و عرق بهترین مکمل درمانی برای درمان کبد چرب الکی و غیرالکی است. تجارب موفق بسیاری از بیماران مبتلا به کبد چرب نیز تایید کننده نتایج این تحقیقات است‌. در تولید بسیاری از مکمل های درمانی کبد چرب از خواص عالی این گیاه دارویی برای تولید داروها استفاده شده است‌.

حساسیت های مصرف گیاه دارویی خارمریم

درمان کبد چرب با خار مریم، نتایج بسیاری از تحقیقات علمی نشان داده است که مصرف به اندازه و صحیح گیاه خارمریم در بسیاری از افراد بدون هیچ گونه عارضه ای است. از آن جا که ترکیبات این گیاه دارویی کاهش قند خون نیز موثر هستند، بهتر است افراد دیابتی با آگاهی بیشتری از این گیاه برای درمان کبد چرب استفاده نمایند. به علت ترکیبات استروژنی این گیاه مصرف آن در خانم های باردار با احتیاط ذکر شده است‌‌. مشکلات روده ای و گوارشی از شایع ترین حساسیت های افراد به گیاه دارویی خارمریم است، در صورت مشاهده هر کدام از علائم بالا حتما مصرف این گیاه دارویی را قطع نمایید‌‌.

دانلود فیلم

دانلود سریال آمرلی

سریال جنگل آسفالت

http://www.vatanfa.com/?s= معجزه-خار-مریم-برای-درمان-کبد-چرب-+-روش-مصرف