تمام سکانس‌های شبِ «شور عاشقی» با مشعل نورپردازی شد

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

داریوش یاری کارگردان فیلم سینمایی شورعاشقی گفت: شور عاشقی داستان زنی به نام سلما است که تصمیم می‌گیرد رسانه‌ای باشد که نگذارد جای راست و دروغ در تاریخ عوض شود. سلما سودای انتقام را در ذهن خود دارد و با کاروان اسرای کربلا از کوفه تا شام همراه می‌شود که در طول مسیر اتفاقاتی می‌افتد که روح انتقام به روح محبت و دوستی تبدیل می‌شود. یعنی در واقع او متوجه می‌شود که بهترین راه به جای انتقام کنار مظلوم ایستادن است.

وی افزود: ما بازنویسی پایانی این کار را در اردیبهشت و خرداد داشتیم و پس از آن کارهای دیالوگ نویسی را داشتیم. سپس در اواخر شهریور ماه سال ۱۳۹۱ درخواست پروانه ساخت دادیم و در روز شهادت حضرت زینب(س) پروانه ساخت این فیلم در سازمان سینمایی صادر شد و در چند هفته پیش که روز شهادت خانم زینب(س) بود کارهای فیلم تمام و تحویل جشنواره داده شد. من نمی‌دانم دقیقا چطور این اتفاق‌ها افتاد ولی افتاد.

یاری در خصوص انتخاب این اسم برای فیلم بیان کرد: به هرحال این اسم برایم یک حال دیگری داشت. باز این چه شورش است که در خلق عالم است. اینکه می‌گویند شور حسینی، گویا ما را هم شور حسینی گرفته است، به همین دلیل هم اسم فیلم را شور عاشقی گذاشته‌ایم‌.

وی درباره مکان فیلمبرداری فیلم سینمایی شور عاشقی گفت: تصویر برداری شور عاشقی در وسط کویر ایران بود و با نزدیک‌ترین سوپر مارکت ۸۰ کیلومتر فاصله داشتیم. دوماه در این شرایط کار کردیم و کار خیلی سختی بود.

یاری ادامه داد: اگر ما یک تیم همراه نداشتیم، مطلقا ساخت این فیلم ممکن نبود. معمولا این فیلم‌ها در دکور ساخته می‌شوند و ناگهان به سمت تله تئاتر می‌روند. من می‌دانستم کار سنگین است اما تصمیم گرفتم درون دل کار بروم و جنس کار اینطور باشد.

وی درپایان صحبت‌های خود افزود: یکی از ویژگی‌های مهم این کار نور پردازی آن است که تمام سکانس‌های شبِ فیلم با مشعل نورپردازی شد و پلان‌های روزمان را هم با توجه به تابش و مسیر خورشید تنظیم می‌کردیم تا شرایط مناسب ایجاد شود.

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=تمام-سکانس‌های-شبِ-«شور-عاشقی»-با-مشعل-نورپردازی-شد