پیش‌بینی حضور بیش از یک میلیون نفری مردم در امامزاده‌ها در لحظه تحویل سال

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا عادل، معاون فرهنگی – اجتماعی و سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست خبری انعکاس اقدامات و دستاورد‌های سازمان در سال ۱۴۰۲ ابتدا به تشریح عملکرد روابط عمومی اوقاف پرداخت و گفت: در حوزه کار‌های حقوقی سازمان اوقاف ۱۵ هزار و ۴۰۱ پرونده جاری و با پرونده‌های استان‌های کشور ۱۵ هزار و ۴۳۱ پرونده در محاکم مطرح است.

حجت‌الاسلام عادل درباره حکم تعداد پرونده‌هایی که به نفع و ضرر موقوفات صادر شده، توضیح داد: پرونده‌هایی که اولویت شاخص و ملی دارند، ۷۶۰ پرونده است. پرونده‌های ملی و شاخصی که از ابتدا تا انتهای سال به نفع موقوفات منتهی به صدور حکم شده، ۱۰۰ پرونده است. دیگر پرونده‌هایی که صدور حکمش به نفع موقوفات بوده، یک هزار و ۸۴۲ پرونده بوده است. پرونده‌هایی هم حکمش علیه موقوفات صادر شده، ۱۶۴ پرونده بوده است. 

سخنگوی سازمان اوقاف درباره اخذ اسناد مالکیت رقبات افزود: در سال ۱۴۰۲، ۱۶ هزار و ۵۲۰ فقره سند تک برگ دارای موقوفه صادر شده است. درباره تجدید اسناد اجاره رقبات هم ۱۷۰ هزار و ۲۰۰ فقره است.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت امین یا هیئت امنا در مدیریت جدید سازمان اوقاف و امور خیریه مطرح شد، افزود: در بند ماده ۵ قانون تشکیلات و اختیارات سازمان آمده است که سازمان اوقاف و امور خیریه می‌تواند در اموری که به عهده این سازمان است، شخص یا هیئتی از اشخاص متدین و معروف به امین را به عنوان امین یا هیئت امنا تعیین کند. 

حجت‌الاسلام عادل ادامه داد: به دلیل محدودیت‌هایی که در بکارگیری نیروی انسانی در چارچوب سازمان اوقاف وجود داشت و سیاست چابک‌سازی دولت و محدودیت منابع انسانی موجود و رویکرد کاهش تصدی‌گری و افزایش نقش نظارتی، رویکرد استفاده از فرد امین به صورت جدی اجرا شد. طی ۳ سال گذشته ۷۲۰ بلوک موقوفه و رقبات دسته بندی شدند. در حال حاضر، ۱۴۰۰ نفر امین زیر نظر روسای ادارات اجرایی در بلوک موقوفات در حال فعالیت هستند.

معاون فرهنگی – اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه به تشریح عملکرد اقتصادی سازمان پرداخت و گفت: حجم ریالی طرح‌هایی که در کمیسیون اقتصادی مصوب شده، حدود ۱۳ همت یعنی ۱۳ هزار و ۸۳۱ میلیارد تومان است، که در مجموع ۱۲۸ طرح مسکونی، ۱۸۶ طرح تجاری، ۵۸ طرح خدماتی، شش طرح در حوزه شیلات، ۱۰ طرح در حوزه شرکت‌های صنعتی، ۲۳ طرح و پروژه در حوزه شرکت‌های دانش بنیان، ۳۹ طرح در حوزه گردشگری، ۱۳۱ طرح در حوزه کشاورزی، هشت طرح در حوزه دامداری و ۸۵ طرح شامل خرید رقبه از عواید موقوفات و پنج طرح شامل احداث و توسعه بیمارستان بوده است. بیشترین حجم سرمایه‌گذاری در حوزه عمرانی مربوط به پروژه‌های تجاری است و بیشترین حجم سرمایه‌گذاری در حوزه غیر عمرانی مربوط به پروژه‌های کشاورزی است.

وی به فعالیت‌های عمرانی در اماکن و بقاع متبرکه پرداخت و افزود: ۷۳۵ بقعه شامل یک هزار و ۶۱ پروژه شامل حفظ، نگهداری، تکمیل، توسعه و بازسازی بقاع متبرکه شدند، که بالغ بر ۳۴۷ میلیارد تومان هزینه شده است. ۷۱ میلیارد تومان هم برای تعمیر و نگهداری رقبات عرصه و اعیان وقف هزینه شده است. برای احداث پروژه‌های جدید عرصه و اعیان وقف یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه به تشریح برنامه‌های سازمان اوقاف در ایام نوروز پرداخت و توضیح داد: در امامزاده‌ها و مساجد برنامه‌ها با دو رویکرد «آرامش بهاری» و «ضیافت الهی» پیش‌بینی شده است. ما در ۲۲۰۰ بقعه این دو طرح را خواهیم داشت. در بیش از یک هزار بقعه مراسم لحظه تحویل سال برگزار می‌شود. پیش‌بینی می‌شود بیش از یک‌ میلیون نفر در مراسم لحظه تحویل سال امامزاده‌ها حضور یابند. در مجموع ۱۶۴۴ نفر مبلغ به امامزاده‌ها اعزام می‌شوند. از طرفی، ۵۴۸۹ باب اتاق، زائرسرا و سوئیت آمادگی اسکان مسافران در ایام نوروز را دارد. 

دانلود فیلم

دانلود سریال آمرلی

سریال جنگل آسفالت

http://www.vatanfa.com/?s=پیش‌بینی-حضور-بیش-از-یک-میلیون-نفری-مردم-در-امامزاده‌ها-در-لحظه-تحویل-سال