قاچاق فسیل منجر به خارج شدن دو سرور سینمایی شد

هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه سینما شهر نشست خبری پایان سال گفت: امسال سال رونق سینمای ایران بود و با تلاش شما خبرنگاران انعکاس خبری این رویداد‌ها رقم خورد؛ از این جهت از زحمات و همراهی شما خبرنگاران سپاسگزاریم.

وی ادامه داد: ما کارگاه‌های آموزشی و بخش‌های زیر ساختی را برای استان‌ها برگزار کردیم و تلاشمان بر این بوده است با یک انسجام برای توسعه سینمای ایران هم پیمان شویم.

وی افزود: فعالیت‌هایی که در سال داشته ایم را در یک کتاب ره‌توشه داریم که عملکرد ۲۲ ماهه ما است قرار داده شده است. 

میرزاخانی عنوان کرد: در کتاب ره‌توشه طبق اساس نامه ماموریت‌هایی که داشته ایم را داریم. ۱۱ بنده برایمان در اساس نامه و مجمع فعالیت‌هایمان تنظیم شده است که شکل کارهایمان را بر این اساس برنامه ریزی کرده ایم.

راه اندازی شبکه نوین سینمای ایران

هاشم میرزاخانی مدیرعامب موسسه سینما شهر گفت: در بحث راه اندازی شبکه نوین سینمای ایران ما از طریق این شبکه توانستیم کل سینمای ایران را به یکدیگر مرتبط کنیم. در بخشی از شهرها از فیبر نوری استفاده کردیم، در بخشی شبکه‌ها از شبکه اینترانت و در بخشی شهرها از اینترنت در قالب کلود استفاده کردیم.

وی افزود: امسال در جشنواره فیلم فجر ۳۳ فیلم در بخش مسابقه داشتیم که توانسیتم برای تمامی سینماهای سراسر کشور آثار را از طریق شبکه شناسا ارسال کنیم. از نظر ما برای شروع کار قابل قبول بود. 

وی ادامه داد: به طور کلی اتفاق خوب امسال این بود که افراد می‌توانستند به راحتی به فیلم‌ها دسترسی پیدا کنند. قرار بر این است که بیشترین توانمان را برای استفاده از این شبکه بگذاریم و از آن استفاده کنیم.

هاشم میرزاخانی در واکنش به قاچاق فیلم سینمایی فسیل گفت: اینکه فیلمی از روی پرده کپی برداری می‌شود یا از روی هارد کپی شود متفاوت است. البته کپی از طریق هارد خیلی خطرناک‌تر است و تهیه‌کنندگان حق دارند که آثارشان را برای نمایش با یک احتیاج جدی ارائه کنند. 

وی ادامه داد: از این طرف چیزی برایمان مهم بود که این فیلم از کدام سرور خارج شده است. برایمان چندین سرور آمد که درج کردیم از نظر امنیت این سرور‌ها قابل اطمینان نیستند.

وی افزود: آقای حجازی‌ام برای اکران فیلم تمساح نگران بود که با نمایندگان فیلم صحبت کردیم. حتی بنا براین بود تمساح خونی هفته پایانی اسفندماه اکران شود، اما یک هفته زودتر در ۱۶ اسفند ماه اکران شد.

میرزاخانی گفت: برای فیلم فسیل آقای عامریان خیلی امیدوار است و ما فعلا دو سرور را از دامنه اکران خارج کردیم و امیدواریم که زین پس شاهد چنین مواردی نباشیم. ما با لابراتورهاام صحبت کردیم که اگر هنوز تایید سروری را از ما نگرفتید اجازه ورود ندهید.

توسعه و تکثر سرورهای سینمایی

میرزاخانی تصریح کرد: بحث سرور سینمایی یکی از بحث‌های جدی سینمای ایران بود. ما دو سرور در ایران داشتیم. سرورهای مختلف مورد بررسی قرار گرفتند که در نتیجه تصمیم گرفتیم از چندین سرور خوب دنیا استفاده کنیم. بحمدالله توانستیم سرورهای خوبی را وارد کنیم.

مدیر عامل موسسه سینما شهر عنوان کرد: یک تب و تابی برای آوردن سرور ایجاد شد؛ یک سری سرورها امنیت لازم را نداشتند و اخباری هم به بیرون درز پیدا کرد. 

وی افزود: الحمدالله توانستیم سرورها را به یک پنجم و یک چهارم تبدیل کنیم و کیفیت را از HD به ۲k تبدیل کنیم. لذا این مسئله جزء دغدغه‌های جدی ما است و امیدوارم سال آینده بتوانیم کیفیت را به ۳Kتبدیل کنیم.

اختصاص سینما کارت برای افراد خاص

میرزاخانی گفت: تکنولوژی زمانه جوری بود که از طریق کارت‌های اعتباری پیش می‌رفت و ارتباط با صاحب اثر سخت بود. طی برنامه ریزی‌هایی که داشتیم توانستیم از سمفا و سامانه آی‌تیکت نسبت به تخفیفات ارگانی و ویژه تبدیل کنیم. این سامانه با اختیار قرار دادن شماره تلفن افراد به مجموعه می‌تواند هر تعداد بلیط که می‌خواهند خریداری کنند. 

وی ادامه داد: تلاش ما بر این است که از طریق تعاملات بین دستگاهی حضور بازنشستگان و کارمندان را برای سینما رقم بزنیم. 

وی افزود: برای خبرنگاران حدودا ۱۶ کد تخفیف در نظر گرفتیم، مانند کد تخفیف دار که وقتی خرید می‌کنید از آن استفاده کنید و امیدواریم این اتفاق توسعه حضور مخاطبین سینمای ایران را رقم بزد. از این جهت امیدواریم بتوانیم جامعه خاموش سینمای ایران را به سوی سینماها بکشانیم.

راه اندازی تارنمای سینما اطلس

مدیر عامل سینما شهر تصریح کرد: تارنمای موسسه سینما شهر را داریم که مدت‌ها است فعال نیست، ما فضایی برای تجمیع سالن‌ها، خدمات سالن‌ها و فضای بازی، کودک، کافی شاپ…را نداشتیم و توانستیم چنین تارنمای را برای سینما اطلس راه اندازی کنیم. ما چنین فضایی را ایجاد کردیم تا مخاطبین به راحتی بدانند که هر سینما دارای چه امکاناتی است.

وی ادامه داد: بحث دیگر سامانه گزارش فروش سینمای ایران را در سمفا داریم اما خب بنا داریم بر اساس نمودار چنین آماری را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

وی افزود: سامانه سمفا درحال حاضر بالای ۱۲۰ آپدیت و اصلاح آموز داشته است و تلاشمان این است که این سامانه امکان خدمات راحت و در دسترس را اعم از سینماداران، مخاطبان، شورای صنفی و … داشته باشد. 

میرزاخانی تصریح کرد: ما امسال تلاش کردیم دامنه حضور مخاطبان را افزایش دهیم. از جمله سامانه ای‌تیکت یکی از این اقدامات بود. تجربه ثابت کرده است. لذا تصمیم گرفتیم خدمات فنی را ارائه کنیم و از ترمینال جدید استفاده کنیم و بتوانیم کمپین فروش خوبی داشته باشیم. امیدواریم با سوپر اپلیکیشن‌های اصلی چنین اتفاقی رخ دهد. از این طریق می‌توان به راحتی جامعه سینمای ایران را گسترش داد. تفاهم‌نامه‌ها امضا شده است و امیدواریم این اتفاق برای سینمای ایران رقم بخورد.

نصب گیشه سیار در کلان‌شهرها تا عید

میرزاخانی ادامه داد: در گیشه سیار امکان جابه‌جایی دستگاه‌ها است و مهم‌ترین اصل سینماهای ما بحث بلیط فروشی است. اگر بتوانیم در مراکز پرتردد وسیله‌ای باشد که تیزر تبلیغاتی فیلم‌ها را تماشا کند، در ادامه صندلی سالن سینمای خود را انتخاب و بلیط مورد نظر خود را تهیه کند.

وی گفت: ان‌شاءالله تلاشمان این است برای ایام عید، گیشه سیار در تهران و کلان‌شهرها نصب شوند.

گزارش سالانه سینما شهر

تسهیم مبدا فروش سینمای ایران

میرزاخانی ادامه داد: این امر مسئولیتی بود که موسسه سینما شهر مسئولیت آن را بر عهده داشت. تقسیم سهام صاحب هر اثر، پخش‌کننده، تهیه‌کننده و سینمادار… وظیفه ما بود . این مسئله را برنامه ریزی کردیم و با بانک‌ها صحبت کردیم تا با عبور از ساعت ۲۴ روز مبلغ مورد نظر به صاحبان اثر برسد.

وی افزود: تجمیع حساب‌ها از پی اس پی که خود سینماداران جمع بندی می‌کنند ما هم ماژول مورد نیاز را تهیه کنیم. اگر چنین اتفاقی رخ دهد چرخه خوبی برای سینمای ایران رقم خواهد خورد.

وی تصریح کرد: درحال حاضر پروژ‌ه‌هایی که گودبرداری شده است و سالیان سال است که خاک می‌خورد بسیار داریم. از این جهت بنا شد از کلیه پتانسیل استفاده کنیم و ‌آمفی تئاترهایی که در شهر هستند که عمدا به جلسات معارفه و… تعلق می‌گیرد را برای تبدیل به اکران آثار سینمای ایران تبدیل کنیم.

میرزاخانی عنوان کرد: در هر استان سه شهر را انتخاب کردیم‌که سالن‌هایشان امکان اکران آثار را داشته باشد.

مدیر عامل موسسه سینما شهر گفت: اتفاق عجیبی در کاشمر افتاد و کاشمر در عرض دو ماه توانست یک و نیم میلیارد بفروشد. فروش چنین سینماهای جای تعجب دارد و ما امسال ضریب اشتغال خوبی داشتیم. امیدواریم توسعه عدالت فرهنگی و اجتماعی برای شهرهای فاقد سینما رخ دهد.

وی ادامه داد: ارتقای سینمای ایران سهمی داشته باشیم. امکان اینکه سینما یک دیزاینی داشته باشد. ما از حمایت کلان چند میلیاردی که صرفا از چند سینمای بزرگ انجام می‌شد تلاش کردیم تا چنین موردی در دیگر سینماها رخ دهد.

وی افزود: ما کلیه اکران آثار سینمایی را در بحث هزینه لابراتور برای سینماها در موسسه سینما شهر حمایت می‌کنیم.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از کارهای مهمی که در شبکه تبلیغات و بازرگانی سینمای ایران برای کلیه سینماها رقم خورد تا ۱۵ سینما چنین امکانی را داشتند و ۳۰۰ سینما از چنین موردی بی بهره هستند.

میزاخانی گفت: امیدواریم بتوانیم از طریق تبلیغ کالاهای سینمایی هزینه‌ها را سینماداران دربیاوند و خدمات بهتری را به مردم ایران بدهند. امیدوارم چنین اتفاقی رقم بخورد و در نشست سال آینده بگویم چه اتفاقات خوبی رخ داده است.

آمار فروش سینما‌ها

در ادامه آمار فروش سینما‌ها در سال ۱۴۰۲ و مقایسه با سال‌های گذشته ارائه شد.

در این گزارش ده استان اعم از تهران، خراسان رضوی، گلستان ، اصفهان و…مجموعا ۹۰درصد فروش سال را داشته اند و در سال ۱۴۰۲،  ۳۲۹ سینما فعال بودند و با ۱۵۱ هزار صندلی داشتند که در نتیجه با  ۶.۱۸ درصد ضریب اشتغال کل سینما همراه بودند.

 

دانلود فیلم

قاچاق فسیل منجر به خارج شدن دو سرور سینمایی شد

هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه سینما شهر نشست خبری پایان سال گفت: امسال سال رونق سینمای ایران بود و با تلاش شما خبرنگاران انعکاس خبری این رویداد‌ها رقم خورد؛ از این جهت از زحمات و همراهی شما خبرنگاران سپاسگزاریم. وی ادامه داد: ما کارگاه‌های آموزشی و بخش‌های زیر ساختی را برای استان‌ها برگزار کردیم و تلاشمان […] http://www.vatanfa.com/?s=قاچاق-فسیل-منجر-به-خارج-شدن-دو-سرور-سینمایی-شد