سخنان شیخ حسین انصاریان در مراسم نکوداشت خودش

حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان استاد اخلاق و مفسر قرآن کریم  بعداظهر امروز سه شنبه (٢۵ بهمن‌ماه) در آیین نکوداشتی که از این استاد برجسته در محل انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور برگزار شد ضمن تشکر و قدردانی از همه کسانی که این مراسم را برگزار و در آن حضور پیدا کردند، اظهار کرد: در محضر وجود مقدس حضرت حق عرض می‌کنم در حالی که یقین دارم این کلمات در پرونده‌ام نوشته می‌شود و آن این است که من لایق این همه محبت و بزرگواری و کرامت از طرف همه شما نبودم.

وی ادامه داد: علت این مجلس و شرکت بزرگان کشور چه دانشگاهی و حوزوی و چه رجال سیاسی فقط این جمله دعای کمیل امیرالمومنین (ع) بودکه این اتفاق برای من افتاد: «وَ کَمْ مِنْ ثَنَاءٍ جَمِیلٍ لَسْتُ أَهْلاً لَهُ نَشَرْتَهُ… و چه بسیار ستایش نیکویی که شایسته آن نبودم و تو در میان مردم پخش کردی».

این مفسر قرآن کریم یادآور شد: در قرآن کریم خداوند درباره کلمه علم که به نظر می‌رسد از علوم عمومی جهان است می‌فرماید «ما أُوتِیتُمْ مِنَ الْعِلْمِ إِلَّا قَلِیلًا»، اما وقتی حکمت را می‌خواهد در سوره بقره بیان کند می‌فرماید «یُؤْتِی الْحِکْمَهَ مَنْ یَشاءُ وَ مَنْ یُؤْتَ الْحِکْمَهَ فَقَدْ أُوتِیَ خَیْراً کَثِیراً»، در اینجا معلوم می‌شود حکمت تمام حقایقی است که بشر را به لقا و وصال و غفران و رحمت و به رضوان می‌رساند و این نمی‌تواند علم قلیل باشد. پس این علم کثیر است و این علم را در چند آیه، خداوند مهربان برای پیغمبر بیان می‌کند.

حجت‌الاسلام انصاریان تاکید کرد: براساس این آیه معلوم می‌شود که وجود مقدس پیامبر در ۲۷ رجب عالم به ما یکون شد و حکمت در ظرف قلب نازنین او طلوع کرد. در روایتی داریم که غیرشیعه هم بیان می‌کند که «انا مدینه العلم و علی بابها». واقعآ این جلسه و تقدیر و سپاسگذاری‌های شما نسبت به رسول خدا (ص) و به امیرالمومنین (ع) بود.

وی افزود: از همه راویان روایات اصل که عادل بودند باید تشکر کرد، زیرا معارف اهل‌بیت (ع) و پیامبر (ص) را در زمان ائمه در چهارصد کتاب جمع آوری کردند که متاسفانه آن اصول همه در اختیار ما نیست. البته مرحوم‌کلینی، مرحوم صدوق و شیخ طائفه محصول آن چهارصد کتاب را در چند کتاب جمع کردند.

این استاد اخلاق تصریح کرد: برخی علما ما در حد مجتهد جامع الشرایط از طریق همین روایات به منبر می‌رفتند. آیت الله بروجردی ۳۰ سال ۳۰ روز رمضان جلسه داشتند. آیت‌الله دری نجف آبادی حتی منبر خانگی می‌رفت و آیت‌الله فاضل لنکرانی از قم به کرج دعوت می‌شد و با نشاط می‌رفتند. باید اینجا تقدیر کنم از عالمان خطیری که از بعد غیبت صغری تا به امروز تلاش کردند و منبر رفتند که ما نیز ریزخوار آن‌ها هستیم.

منبع: ایسنا 

دانلود فیلم

سخنان شیخ حسین انصاریان در مراسم نکوداشت خودش

حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان استاد اخلاق و مفسر قرآن کریم  بعداظهر امروز سه شنبه (٢۵ بهمن‌ماه) در آیین نکوداشتی که از این استاد برجسته در محل انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور برگزار شد ضمن تشکر و قدردانی از همه کسانی که این مراسم را برگزار و در آن حضور پیدا کردند، اظهار کرد: در […] http://www.vatanfa.com/?s=سخنان-شیخ-حسین-انصاریان-در-مراسم-نکوداشت-خودش