آثار سینمایی سوره در جشنواره فجر؛ از قهرمان‌ها تا اقتباس‌ها



حمیدرضا جعفریان رئیس سازمان سینمایی سوره در برنامه «سینما ۴۲» شبکه خبر سیما با بیان اینکه ۶ فیلم حاضر در جشنواره چهل و دوم فجر محصول سازمان سینمایی سوره است، گفت: در ۳ سال اخیر در این سازمان شعار محوری انتخاب شده است با عنوان ” این قصه قهرمان دارد ” و تلاش شده است که با تمرکز و اقتباس فیلم‌هایی ساخته شود که قصه‌گو باشد و قصه‌هایی روایت شود که قهرمان داشته باشد. 

وی افزود: در سازمان سینمایی سوره تلاش شده است که فیلم‌ها چه از نظر فیلم نامه و چه از نظر نوع آثار برای مخاطب جذاب باشد، چرا که معتقدیم فیلمی که برای مخاطب جذابیت نداشته باشد، فیلم نیست. 

جعفریان با اشاره به نمایش فیلم سینمایی آسمان غرب در جشنواره گفت: بیشترین مشارکت و همکاری سازمان سینمایی سوره در این فیلم با سازمان سینمایی فارابی بوده که با استقبال مخاطبان همراه بوده است. 

وی افزود: انتخاب روایت این فیلم سینمایی به دو سال پیش بر می‌گردد و ویژگی اصلی آن قهرمانی است که برای مخاطب جذاب است و در او احساس هویت و امید ایجاد می‌کند. 

رئیس سازمان سینمایی سوره گفت: در آسمان غرب و احمد قهرمانانی انتخاب شدند که عمل قهرمانانه داشتند و تنها بخش کوتاهی از زندگی این افراد در این فیلم‌ها روایت شده است و هر دو فیلم در خانه جشنواره و سینمای مردمی بازخورد‌های خوبی داشته است. 

جعفریان با اشاره به بازخورد خانواده شهید شیرودی از این پروژه سینمایی، گفت: خانواده شهید شیرودی در مراحل مختلف تولید آسمان غرب با عوامل فیلم در ارتباط بودند، فرزند شهید شیرودی همراهی خوبی داشت و این فیلم مورد رضایت و استقبال این خانواده و دیگر خانواده شهدا قرار گرفت.

وی با اشاره به فیلم‌های سینمایی باغ کیانوش و آپارتچی گفت: سازمان سینمایی سوره از تولید اینگونه فیلم‌ها به عنوان فیلم‌های بخش نگاه نو (فیلم اولی‌ها) به علت تنوع در گونه‌ها و با توجه به اهمیت به مخاطب استقبال می‌کند. 

جعفریان با بیان اینکه باغ کیانوش ویژه نوجوان تهیه شده است، گفت: کارگردان این فیلم برای اولین بار فیلم بلند سینمایی ساخته و کل این کار در سازمان سینمایی سوره تولید شده است. 

وی افزود: تلاش کردیم علاوه بر تهران در کل کشور فیلم سازی فیلم اولی‌ها را توسعه دهیم، در مشهد باشگاه فیلم رویش با همکاری حوزه هنری خراسان رضوی شکل گرفته است و امیدواریم سال‌های آینده با فیلم سازان استان‌های دیگر هم در جشنواره حضور داشته باشیم. 

 رئیس سازمان سینمایی سوره با اشاره به تولید پویانمایی رویاشهر نیز گفت: کار این پروژه حدود ۲ سال پیش به صورت جدی آغاز شد و تلاش شده است در مرکز پویانمایی سوره تمرکز بیشتری بر روی آثار هنری در حوزه کودک و نوجوان وجود داشته، تا هرسال یک پویانمایی در جشنواره فیلم فجر داشته باشیم چرا که سینما به مخاطب کودک مدیون است.

دانلود فیلم

آثار سینمایی سوره در جشنواره فجر؛ از قهرمان‌ها تا اقتباس‌ها

حمیدرضا جعفریان رئیس سازمان سینمایی سوره در برنامه «سینما ۴۲» شبکه خبر سیما با بیان اینکه ۶ فیلم حاضر در جشنواره چهل و دوم فجر محصول سازمان سینمایی سوره است، گفت: در ۳ سال اخیر در این سازمان شعار محوری انتخاب شده است با عنوان ” این قصه قهرمان دارد ” و تلاش شده است […] http://www.vatanfa.com/?s=آثار-سینمایی-سوره-در-جشنواره-فجر؛-از-قهرمان‌ها-تا-اقتباس‌ها