فیلم فسیل؛ معرفی فیلم پرفروش سال ۱۴۰۲

بالاخره انتظارها به سر رسید

فیلم کمدی فسیل را اختصاصی و با بالاترین کیفیت در دوستی ها ببینید

بله، بالاخره انتظارها به سر رسید و فیلم فسیل پرفروش‌ترین فیلم سال ۱۴۰۲ (و به تعبیری پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران) که مخاطبان برای تماشای آنلاینش لحظه‌شماری می‌کردند و قرار بود شگفتی نوروزی دوستی ها در سال ۱۴۰۳ باشد، زودتر از موعد، منتشر شد. این فیلم کمدی و حال‌خوب‌کن را می‌توانید به‌طور قانونی و با کیفیت بالا در دوستی ها ببینید.

فهرست جذاب بهترین فیلم‌های کمدی ایرانی

خلاصه داستان فیلم فسیل

فیلم فسیل برای فتح گیشه‌ها یک داستان ساده ولی جذاب دارد؛ داستان ۳ دوست که پیش از انقلاب عضو یک گروه موسیقی به نام بلک داگز هستند و برای کسب شهرت تلاش می‌کنند. اما با مشکلی که برای یکی از اعضای گروه ایجاد می‌شود، داستان پس از انقلاب رنگ و روی دیگری می‌گیرد؛ غریبه‌ای در میان جمع و…

 

رکوردها و پخش فیلم فسیل در دوستی ها

فیلم فسیل در ۱۳۹۹ ساخته و در نوروز ۱۴۰۲ اکران شد و توانست همه رکوردهای ممکنِ فروش در سینمای ایران را به نام خود ثبت کند و پرفروش ترین فیلم سینمای ایران از نظر ریالی (یعنی بدون در نظر گرفتن نرخ تورم در سال‌های مختلف) نام بگیرد؛ این فیلم کمی بیش از ۳۲۲ میلیارد تومان در گیشه‌ها فروخت و ۷ و نیم میلیون مخاطب را به سینماها کشاند. با این تعداد بیننده، فسیل دومین فیلم پرتماشاگر تاریخ سینمای ایران (پس از عقاب‌ها) و پرمخاطب‌ترین فیلم کمدی سینمای ماست.

فسیل پس از یک اکران طولانی و پراقبال در برنامه اکران آنلاین دوستی ها قرار گرفت تا در نوروز ۱۴۰۳ هم رکوردها را بشکند. ولی متاسفانه با لو رفتن نسخه پرده‌ای آن، برنامه‌های پخش آنلاین تغییر کرد و در دهم اسفند ۱۴۰۲ در دوستی ها منتشر شد. شما می‌توانید این فیلم کمدی، خنده‌دار و سرحال را با کیفیت بالا در دوستی ها ببینید. با کلیک/لمس کردن این عکس. برای احترام به زحمت هنرمندان و سازندگان فیلم فسیل و ادامه مسیر پخش آنلاین فیلم‌های ایرانی، فسیل را قانونی در دوستی ها ببینید.

دانلود و تماشای آنلاین و قانونی فیلم فسیل

بازیگران و عوامل فیلم کمدی فسیل

بهرام افشاری (در نقش اسی)، هادی کاظمی (در نقش سعید)، ایمان صفا (در نقش صفا)، الناز حبیبی (در نقش فرنگیس)، الهه حصاری، بابک کریمی، سیدجواد هاشمی، غلامرضا نیکخواه، امید روحانی، علیرضا استادی، قاسم زارع و خشایار راد بازیگران فیلم فسیل هستند.

فیلم پرفروش فسیل را کریم امینی کارگردانی کرده و سیدابراهیم عامریان تهیه‌کننده آن است. فیلمنامه اولیه را کریم امینی همراه علی باطنی و آرمین طهماسبی نوشته‌اند و نسخه نهایی فیلمنامه هم کاری از حمزه صالحی (نویسنده بسیاری از فیلم‌های پرفروش این سال‌ها) است. دیگر عوامل فیلم فسیل هم این هنرمندان هستند؛ مدیر فیلمبرداری: روزبه رایگا، تدوین: حسن ایوبی، مدیر تولید: یوسف آقایی، آهنگساز: امیر توسلی، طراحی و ترکیب صدا: حسین ابوالصدق، مدیر صدابرداری: سعید بجنوردی، طراح چهره پردازی: عبدالله اسکندری، طراح صحنه: سعید هنرمند، طراح لباس: جهانگیر میرزاجانی، طراح جلوه های ویژه بصری: امیر ولیخانی، مدیر برنامه‌ریزی: امیر علیازی، عکاس: سمیرا بختیاری و مشاور رسانه‌ای: آیدا اورنگ.

درباره کارگردان فیلم فسیل

کریم امینیبد نیست بدانید نام کامل کریم امینی، کریم محمدامینی است و فیلم فسیل را در ۳۴ سالگی ساخته است. او پیش و بیش از کارگردانی، بازیگر بوده است. در سابقه امینی، نقش‌آفرینی در فیلم‌های «خواب‌زده‌ها، پاسیو، اگزما، ایتالیا ایتالیا، آبنبات چوبی، نیمه‌شب اتفاق افتاد، پیاده و غدقن» و همین‌طور سریال‌های «پرده‌نشین، تعبیر وارونه یک رویا، باغ بی‌روزنه (شبکه) و سارقان روح» دیده می‌شود. او سابقه طولانی هم در دستیاری کارگردانان سینمای ایران دارد.

امینی قبل از فسیل، فیلم‌های «دشمن زن و گربه سیاه» را ساخت و پس از فسیل هم پشت دوربین فیلم «شهر هرت» نشست. فیلم آسمان غرب هم با بازی او در نوروز ۱۴۰۳ در سینماها اکران می‌شود.

 

نقد و بررسی فیلم فسیل

سید احسان عمادیسید احسان عمادی | فیلم فسیل بدون دنگ و فنگ خاصی به اهدافش دست یافته: ‌هم از سد ممیزی و نظارت عبور کرده و رنگ پرده را به خود دیده، هم تا امروز با فروش میلیاردی‌اش، دل مخاطبان را برده است؛ آن هم در این شرایط نابسامان اقتصادی و احوال‌های پریشان روانی. / بهرام افشاری در این فیلم هم همچنان شیرین و دوست‌داشتنی است. او به خوبی یاد گرفته چطور در موقعیت احمقانه‌ای که گرفتارش شده، با جدیت کامل بازی کند و از این تضاد، کمدی بسازد. نمونه‌اش وقتی با حرکات بدن، ادای «فتانه» را درمی‌آورد یا موقعی که با کمربند، سعید را تهدید می‌کند. // متن کامل این نقد را با عنوان «فرمول ساده فیلم فسیل» بخوانید.



دانلود فیلم

فیلم فسیل؛ معرفی فیلم پرفروش سال ۱۴۰۲

بالاخره انتظارها به سر رسید فیلم کمدی فسیل را اختصاصی و با بالاترین کیفیت در دوستی ها ببینید بله، بالاخره انتظارها به سر رسید و فیلم فسیل پرفروش‌ترین فیلم سال ۱۴۰۲ (و به تعبیری پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران) که مخاطبان برای تماشای آنلاینش لحظه‌شماری می‌کردند و قرار بود شگفتی نوروزی دوستی ها در سال ۱۴۰۳ […] http://www.vatanfa.com/?s=فیلم-فسیل؛-معرفی-فیلم-پرفروش-سال-۱۴۰۲