جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در تبادل فرهنگ‌ها نقش مهمی دارد

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ملیحه زحمتکش نویسنده و کارگردان نمایش «شب مهتاب» گفت: نمایش ما برگرفته از حکایت واقعی مینا و پلنگ در روستای کندلوس مازندران است. با توجه به اینکه ما از شیراز در جشنواره شرکت می‌کنیم این حکایت را بومی سازی کرده و بر اساس زندگی یک دختر لر تغییر دادیم. 

او با اشاره به اینکه پیام این نمایش عشق، محبت و دوستی و حفظ حقوق حیوانات است، افزود: برای اشاعه فرهنگ و آداب و رسوم استان فارس و همچنین انتقال پیام نمایش به نوجوانان دیگر استان‌ها تصمیم به شرکت در این جشنواره را گرفتیم.

نویسنده و کارگردان نمایش «شب مهتاب» با اشاره به اینکه این نمایش را با همکاری زهرا قربانی نوشته و کارگردانی کردیم، گفت: حدود ۲۴ سال است که در زمینه تئاتر کودک و نوجوان و همچنین تلویزیون و سینما در حوزه کودک و نوجوان و عروسکی به طور مشترک فعالیت داریم. 

او با اشاره به اینکه با توجه به تجربه کاری، در این نمایش از موسیقی و ترانه به جای دیالوگ استفاده کردیم، گفت: تلاش کردیم تا کار بیشتر شبیه به یک اپرای عروسکی باشد و به همین دلیل تنها از صدا، موسیقی و تصویر برای روایت داستان استفاده کردیم.

زحمتکش در خصوص علت حضور در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی برای تبادل فرهنگ‌ها و اهمیت به تاتر کودک و نوجوان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

او اضافه کرد: با برگزاری این گونه جشنواره‌ها و دیدن آثار متفاوت به دلیل تعدد آثار در ژانر‌ها و شیوه‌های مختلف نویسندگان و کارگردانان و دیگر هنرمندان دید فراتری پیدا خواهند کرد و در تولید آثار موفق‌تر خواهند بود.

خاطرنشان می‌شود نمایش شب مهتاب که پیش از این در تئاترچار سوی تئاترشهر اجرای عموم داشت، همزمان با سومین روز جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، روز پنج شنبه سوم اسفندماه در سه نوبت در ساعت‌های ۱۱، ۱۶:۳۰ و ۱۹:۱۵ در پلاتوی شهر خورشید میبد روی صحنه می‌ورد.

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=جشنواره-تئاتر-کودک-و-نوجوان-در-تبادل-فرهنگ‌ها-نقش-مهمی-دارد