رقابت ۲۸ کشور در جشنواره امسال صنایع دستی فجر

سید مرتضی عمادی صبح امروز در برنامه زنده سلام خبرنگار شبکه خبر گفت: جشنواره صنایع دستی و هنر‌های سنتی فجر، سه بخش دارد که بخش اصلی آن هشت برگزیده خواهد داشت که شامل؛ پنج برگزیده داخلی و سه برگزیده خارجی است.

وی افزود: پیوند نسلی و پاسداشت هویت در پهنه جهانی شعار امسال جشنواره و شامل بخش های؛ نمایشگاهی، فیلم، تالار رضوان، کودک و نوجوان و دانشگاهی است.

دبیر هشتمین جشنواره صنایع دستی و هنر‌های سنتی فجر ادامه داد: توجه ویژه به نسل آینده رویکرد بسیار ویژه امسال جشنواره و علاوه بر پر رنگ بودن بخش آموزشی، حضور نسل امروز و توجه به نسل کودک و نوجوان بسیار پر رنگ است.

 عمادی با اشاره به تالار رضوان در بخش نمایشگاهی این جشنواره که قرار است هنر هنرمندان صنایع دستی در حرم رضوی را به نمایش درآورد گفت: بخش ویژه امسال ما بخاطر هشتمین سال رویداد سرو سیمین هشت، به پاسداشت مقام امام رضا (ع)، نشان هنر در حرم است که به یک هنرمند برجسته صنایع دستی تعلق می‌گیرد که در حرم رضوی کار شاخصی کرده باشد.

او درخصوص نشان‌های جشنواره با توضیح نشانی به نام “رویش دوباره سرو” با هدف تشویق نسل امروز، افزود: ” نشان فردا” در حوزه کودکان و نوجوانان و دانشگاهیان اهدا خواهد شد و همچنین نشان “ترنج سیمین” هم بخش جنبی ماست که به بانوی موفق کارآفرین در حوزه صنایع دستی تعلق خواهد گرفت.

دبیر هشتمین جشنواره صنایع دستی و هنر‌های سنتی فجر گفت: در روز‌های جشنواره بیش از ۱۸ غرفه نمایشگاهی از آثار فاخر در جشنواره‌های قبلی تا آثار جدید در محل برج آزادی برپاست و همچنین در بخش سینمایی این مجموعه فیلم‌های شاخص در این حوزه به نمایش گذاشته می‌شود.

هشتمین جشنواره صنایع دستی و هنر‌های سنتی فجر عنوان سرو سیمین ساعت ۱۹ جمعه ۱۴۰۲/۱۱/۲۷ در محل همایش‌های برج آزادی آغاز و تا یکم اسفند ادامه خواهد داشت.

دانلود فیلم

رقابت ۲۸ کشور در جشنواره امسال صنایع دستی فجر

سید مرتضی عمادی صبح امروز در برنامه زنده سلام خبرنگار شبکه خبر گفت: جشنواره صنایع دستی و هنر‌های سنتی فجر، سه بخش دارد که بخش اصلی آن هشت برگزیده خواهد داشت که شامل؛ پنج برگزیده داخلی و سه برگزیده خارجی است. وی افزود: پیوند نسلی و پاسداشت هویت در پهنه جهانی شعار امسال جشنواره و […] http://www.vatanfa.com/?s=رقابت-۲۸-کشور-در-جشنواره-امسال-صنایع-دستی-فجر