کشور‌های اسلامی تحریم اسرائیل را از خود شروع کنند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به استانبول در گفتگو با «اولوسال تی‌وی» رسانه ترکیه‌ای گفت: جهان اسلام عزادار مسئله غزه و فلسطین است و صحنه‌های تاسف برانگیزی را در غزه شاهد هستیم و رژیم صهیونیستی باید عملا تاوان جنایت‌هایش را پس دهد.

 اسماعیلی با بیان این مطلب، افزود: هر دولت اسلامی و هر فرد مسلمان وظیفه دارد هرآنچه برایش امکان دارد در کمک به مظلومان بشتابد.

اسماعیلی تاکید کرد: وقتی که دعوت دوستان ترک رسید، به‌رغم مشغله بنده که درگیر برنامه‌های فشرده‌ای بودم برای اینکه بتوانیم از طریق اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشور‌های اسلامی، صدای مظلومیت فلسطینی‌ها را به دنیا برسانیم در این اجلاس شرکت کردم و امیدوارم این اجلاس به اهداف خود برسد.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه دفاع مظلومان از خود را حق مسلم مردم مسلمان در غزه لبنان، سوریه و یمن می‌دانیم، گفت: سیاست ما در جمهوری اسلامی ایران آتش بس فوری در غزه است و از گسترش جنگ و کشتار مردم بی گناه نگران هستیم.

وی افزود: فشار‌های بین‌المللی باعث شود جنگ گسترش نیابد، البته با وجود رژیم جنایتکاری مثل اسرائیل همیشه خطر جنگ و کشتار بی‌گناهان محتمل است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه نسبت به عملکرد عادلانه نهاد‌های بین‌المللی به واسطه سوابق آن‌ها بسیار بدگمان هستیم، تصریح کرد: کشور‌های اسلامی و آزادی خواهان دنیا باید از هر امکانی برای محکومیت صهیونسیت‌ها و توقف جنایات آن‌ها استفاده کنند.

وزیر فرهنگ گفت: امیدوار هستیم از این فضا‌ها و نظامات بین المللی موجود برای حداقل استفاده برای کمک به فلسطینی‌ها و محکومیت صهیونسیت‌ها استفاده کنیم.

اسماعیلی افزود: این درخواست را مکرر اعلام کردیم، علاوه بر رئیس‌جمهور که در اجلاس جده این مسئله را بیان کردند، بنده هم در نامه نگاری‌های مختلفی که با وزرای مرتبط در کشور‌های اسلامی داشتم این خواسته‌ها را عنوان کردم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه کشور‌های اسلامی باید حداقل، ارتباطات سیاسی و اقتصادی با اسرائیل جنایتکار را قطع کنند، تصریح کرد: رژیم جنایتکار صهیونسیتی باید عملا تاوان جنایت‌های خود را با تحریم گسترده اقتصادی، سیاسی و بین المللی پس دهد و کشور‌های اسلامی این کار را از خود شروع کنند.

وزیر فرهنگ در پایان تاکید کرد: از مردم ترکیه کمال تشکر را به ویژه در مسئله غزه دارم.

دانلود فیلم

کشور‌های اسلامی تحریم اسرائیل را از خود شروع کنند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به استانبول در گفتگو با «اولوسال تی‌وی» رسانه ترکیه‌ای گفت: جهان اسلام عزادار مسئله غزه و فلسطین است و صحنه‌های تاسف برانگیزی را در غزه شاهد هستیم و رژیم صهیونیستی باید عملا تاوان جنایت‌هایش را پس دهد.  اسماعیلی با بیان این مطلب، افزود: هر دولت اسلامی و هر […] http://www.vatanfa.com/?s=کشور‌های-اسلامی-تحریم-اسرائیل-را-از-خود-شروع-کنند