کشور‌ها با صنایع‌دستی از فرهنگ یکسان تحمیلی فاصله می‌گیرند

سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، امروز سی‌ام بهمن، از هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی فجر بازدید کرد.

او در این بازدید به گفتگو با هنرمندان حاضر در این نمایشگاه پرداخت و نقطه نظرات خود درباره آثار را نیز بیان کرد.

ضرغامی در حاشیه این دیدار گفت: این جشنواره با ویژگی بین‌المللی برگزار می‌شود و کار‌های برجسته در برخی رشته‌ها در اینجا نمایش داده می. شود. این نمایشگاه فرصتی برای عرضه هنر صنایع‌دستی در عرصه جهانی است. برجسته‌ترین کشور در حوزه صنایع‌دستی هستیم و برگزاری چنین نمایشگاهی می‌تواند در زمینه تعامل و برقراری ارتباط در این حوزه موثر باشد.

او افزود:کار‌های فاخر به عنوان نمونه انتخاب و برای اقشار مختلف مردم از دانش آموزان تا دانشجویان و اساتید نمایش داده شود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد: تعامل و برقراری ارتباط بین دانش و هنر‌های کشور‌ها می‌تواند به ارتقای سطح هنر صنایع‌دستی بی‌انجامد و وسیله‌ای برای همکاری و انتقال تجربه و فرهنگ است.

او خاطرنشان کرد: صنایع‌دستی را هویت دنیا می‌دانیم و معتقدیم اگر دنیا به فرهنگ‌های اصیل خودش بازگردد و از فرهنگ یکسان‌سازی تحمیلی که برای کشور‌ها تجویز می‌شود فاصله بگیرد قطعا برای مردم دنیا مفید خواهد بود.

دانلود فیلم

کشور‌ها با صنایع‌دستی از فرهنگ یکسان تحمیلی فاصله می‌گیرند

سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، امروز سی‌ام بهمن، از هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی فجر بازدید کرد. او در این بازدید به گفتگو با هنرمندان حاضر در این نمایشگاه پرداخت و نقطه نظرات خود درباره آثار را نیز بیان کرد. ضرغامی در حاشیه این دیدار گفت: این جشنواره با […] http://www.vatanfa.com/?s=کشور‌ها-با-صنایع‌دستی-از-فرهنگ-یکسان-تحمیلی-فاصله-می‌گیرند