کار عروسکی از پول سازترین رشته‌ها در جهان است

برای اولین بار در تئاتر کشور، سه اثر نمایش عروسکی بزرگسال «مامان» به کارگردانی الهام سلج محمودی، «دویست و هشتادمین شب سال» به کارگردانی مرجان پورغلامحسین و «مَثلِث» به کارگردانی قیس یساقی روی صحنه است.

به این بهانه و در راستای نشان دادن جایگاه و نقش جشنواره نمایش‌های عروسکی تهران_مبارک و تاثیر آن بر روند تولیدات نمایشی برای اجرای عموم تماشاخانه هامون همت به برپایی نشست تخصصی «دنیای فانتزی» با حضور هادی حجازی‌فر و محمد عاقبتی برگزار شد.

هادی حجازی‌فر بازیگر و کارگردان سینما، تلویزیون و تئاتر در گفتگو با خبرنگار ما درباره این اجرا‌ها گفت:هدف جشنواره نمایش‌های عروسکی تهران_مبارک این بود که تولید داشته باشیم و منتظر هستیم این کار‌ها اجرا شوند، خیلی خوشحال هستم که حداقل شش کار جشنواره در این زمان اجرا رفتند، تاکنون سه کار در بخش کودک و سه کار در بخش بزرگسالان اجرا شده و با اقبال عمومی مواجه شدند.

وی ادامه داد: امیدوارم حمایت از طرف مخاطبان و ومرکز هنر‌های نمایشی ادامه دار باشد و می‌تواند تبدیل به یک جریان قوی تری شود چراکه مخاطب خود را دارد و می‌توان بسیار موفق باشد.

کارگردان سریال عاشورا عنوان کرد:امیدوارم مخاطبان و رسانه‌ها از تئاتر به خصوص تئاتر عروسکی که مخاطب آن بزرگسالان است حمایت کنند تا ادامه حیات بدهند تا بتواند حرف‌های جدید و آثار جدید ارائه کند. همیشه تقاضا باعث عرضه و تولید می‌شود.

وی درخصوص پولساز بودن رشته عروسکی توضیح داد؛ رشته عروسکی در همه جای جهان از پولسازترین رشته‌های هنری است، اما متأسفانه ما از این فرصت استفاده نمی‌کنیم و امیدوارم شرایط بهتر شود.

حجازی فر که دوره قبل به عنوان دبیر حضور داشت درباره بیستمین دوره جشنواره عروسکی گفت: من برای بیستمین دوره جشنواره عروسکی به عنوان دبیر حضور نخواهم داشت به نظرم هر دوره می‌تواند یک آدم با ایده‌های جدید باشد البته اعلام آمادگی کردم که کنار هر کسی که باشد تمام قد هستم و کمک میکنم.

بازیگر فیلم ماجرای نیمروز درباره کار جدید توضیح داد:در حال حاضر برای کار جدید گفتگو میکنم و هنوز به قطعیت نرسیده است.

دانلود فیلم

کار عروسکی از پول سازترین رشته‌ها در جهان است

برای اولین بار در تئاتر کشور، سه اثر نمایش عروسکی بزرگسال «مامان» به کارگردانی الهام سلج محمودی، «دویست و هشتادمین شب سال» به کارگردانی مرجان پورغلامحسین و «مَثلِث» به کارگردانی قیس یساقی روی صحنه است. به این بهانه و در راستای نشان دادن جایگاه و نقش جشنواره نمایش‌های عروسکی تهران_مبارک و تاثیر آن بر روند […] http://www.vatanfa.com/?s=کار-عروسکی-از-پول-سازترین-رشته‌ها-در-جهان-است