مروری بر ادوار مجلس در مستند «نشانی: بهارستان»

مستند «نشانی: بهارستان» کاری از گروه مستند شبکه افق سیما به تهیه کنندگی میلاد محمدی و کارگردانی محمدجواد رجب بیگی با مروری بر ۳۵ دوره مجلس و قانونگذاری در ایران این هفته از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۲۱ از شبکه افق سیما پخش می‌شود.

این فیلم مروری بر ۳۵دوره مجلس و قانون‌گذاری در ایران از انقلاب مشروطه تا اکنون است و در ۱۰قسمت ۴۵دقیقه‌ای به چگونگی شکل گیری مجلس شورای ملی، رقابت‌های انتخاباتی و دسته‌بندی‌های حزبی، چگونگی شکل گیری ترکیب مجالس مختلف، خروجی و مصوبات آن و تأثیرش بر سیاست و اقتصاد و زندگی روزمزه مردم می‌پردازد.

این مستند سعی کرده به این نکته توجه کند که خروجی هر دوره از مجلس چه نسبتی با انتخاباتی که موجب شکل‌گیری آن مجلس شده دارد و این‌که اهمیت مجلس در اداره کشور به چه اندازه است. با نزدیک شدن به ایام انتخابات فرصتی فراهم شد و این مستند با این محوریت که مجلس شورای ملی و واقعه مشروطه چطور شکل گرفت و بعد‌ها ادوار مختلف مجلس چه اثر و خروجی‌ای داشتند، کلید زده شد.

«نشانی: بهارستان» ساخته محمدجواد رجب بیگی شنبه تا پنجشنبه ساعت ۲۱ پخش می‌شود و تکرارش روز بعد ساعت ۱۳ به روی آنتن افق سیما می‌رود.

منبع: معاونت سیما

دانلود فیلم

http://www.vatanfa.com/?s=مروری-بر-ادوار-مجلس-در-مستند-«نشانی:-بهارستان»